طراحی خانه ای لوکس برای آوارگان با عمر 20 سال

به گزارش تور ارمنستان ارزان، این طرح که Essential Homes نامیده می گردد، از ظاهری طبیعی بهره می برد، ضریب انتشار کربن پایینی دارد و در محل سر هم می گردد.

طراحی خانه ای لوکس برای آوارگان با عمر 20 سال

بنیاد نورمن فاستر و Holcim به منظور ایجاد امنیت، آسایش و رفاه برای جوامع پناهندگان بدون خانه با یکدیگر همکاری می نمایند. برای دست یابی به این هدف دو شریک کاری مذکور در هجدهمین دوسالانه معماری ونیز که از 20 می تا 26 نوامبر 2023 برگزار می گردد، موضوع جهانی بحران پناهندگان را آنالیز می نمایند و راهکار های پایدار خود را ارائه می دهند.

تا به امروز خبرنگاران مختلفی با نورمن فاستر به تبادل نظر نشسته اند تا درباره رویکرد کلی تیم طراحی، چالش هایی که با آن ها روبرو شده اند و دیدگاه طرفین برای پاسخگویی به احتیاج های فوری جمعیت های آواره اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

معمار بریتانیایی و مدیر عامل بنیاد نورمن فاستر در این خصوص شرح می دهد: ما مسائل مرتبط با چالش های شهرنشینی و مفهوم پایداری را تجزیه و تحلیل کردیم، اما تمرکز اصلی تیم در درجه اول بر بحران پناهندگان و آنچه که می توانیم برای پاسخ به آن انجام دهیم، بنا شده بود.

از این رو در کارگاه های اولیه و ساده ای که برپا شده بودند، به بحران پناهجویان با رایج ترین راهکار ممکن یعنی چادر جواب داده شد. هرچند به نظر می رسد که انواع چادر ها به خصوص چادر های پیچیده برترین راهکار ممکن هستند، اما احتیاج به اجرای طرحی کاربردی تر به وضوح احساس می شد.

این طرح که Essential Homes نامیده می گردد، از ظاهری طبیعی بهره می برد، ضریب انتشار کربن پایینی دارد و در محل سر هم می گردد.

در واقع مواد روی یک ساختار شبکه ای به شکل طاق قرار می گیرند، به طوری که ساختار کاملا ضد نشت می گردد. در نهایت، بتن آبیاری شده و در عرض 24 ساعت به خوبی سخت خواهد شد. سپس می توان شبکه را حذف و از ساختار حاصل با طول عمر تقریبی 20 سال نگهداری کرد. لازم به ذکر است که این مجموعه به طور کامل قابل بازیافت است.

منبع: موبنا

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2612

به "طراحی خانه ای لوکس برای آوارگان با عمر 20 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه ای لوکس برای آوارگان با عمر 20 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید