عدم حمایت از نماینده گردشگری ایران در ایتالیا، بازهم کوشش می کنیم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران در سال 93 تعدادی حکم نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایران در کشورهای مختلف را به فعالان حوزه گردشگری که در کشورهای دیگر اقامت داشتند، اعطا کرد تا از تمام توان خود برای تبلیغ گردشگری ایران، جذب سرمایه گذار و گردشگر از آن کشورها به مقصد ایران استفاده نمایند و در زمینه تسهیل در صدور ویزاها و... پیگیر امور باشند.

عدم حمایت از نماینده گردشگری ایران در ایتالیا، بازهم کوشش می کنیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

یکی از این افراد که در سال 93 حکم نمایندگی ایران را گرفت، حسین اربابی است که 31 سال پیش در ایتالیا زندگی می نماید و در شهر لچه ایتالیا وی را به عنوان تاجر فرش و مبتکر پیتزای قرمه می شناسند. او در مصاحبه با خبرنگاران، انتقادهایی را به عملکرد کانون در حمایت از نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری مطرح می نماید.

اربابی با اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان همکاری نموده است و در سفری به این استان قرار شده طی تفاهم نامه ای، در زمینه ورود توریسم از ایتالیا به این استان یاری کند. او سفرهای زیادی در ایران انجام داده و معتقد است که عشق به ایران موجب شده تا در فعالیت های مربوط به ایران شرکت کند.

نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ایتالیا می گوید: در ایتالیا شب ایرانی و نمایشگاه های فرش و صنایع دستی برگزار کردم. با وزیر فرهنگ دولت قبلی ایتالیا نیز درباره سیستان و جاذبه هایش صحبت نموده بودم و او مشتاق به سفر شد و بالاخره شهر سوخته را دید.

وی ادامه می دهد: در نمایشگاه غذای میلان برای معرفی غذاهای ایرانی شرکت کردم. در همایش های بین المللی نیز اگر دعوت شوم، از هر فرصتی برای معرفی جاذبه های ایران استفاده می کنم. در نمایشگاه شهرداری نیز بعد از یک سال غرفه دائمی به من دادند تا جاذبه های ایران را تبلیغ کنم. همچنین در نمایشگاهی شرکت کردم که افراد شرکت نماینده در آن بیزینس گردشگری داشتند. روز آخر نمایشگاه کنفرانسی نیز درباره ایران برگزار کردیم و تمام استانداران، شهرداران، تجار ایتالیایی و... حضور پیدا کردند. از ایران چند مقام دولتی آمده بودند. اما وقتی مقامات ایرانی از غرفه ایران دیدن کردند به جای اینکه من را تشویق نمایند اعتراض کردند که چرا غرفه ات کوچک است و هیچ صنایع دستی، پوستر و دکوری نصب ننموده ای!

دریغ از یک تماس!

اربابی ادامه می دهد: متأسفانه کانون اتومبیل رانی و سازمان میراث فرهنگی بعد از اینکه حکم نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری را به افراد می دهند، هیچ کاری و یاریی برای انجام بهتر کارها نمی نمایند. من به آنها گفتم حقوق نمی خواهیم ولی حداقل می توانید یاری کنید که در نمایشگاه ها شرکت کنیم. بعضی از هنرمندان از جمله هنرمندان صنایع دستی به ایتالیا می آیند تا در نمایشگاهی شرکت نمایند اما تا بخواهند در این کشور جا بیفتند زمان نمایشگاه تمام می گردد ولی من میتوانم در این کشور به آنها یاری کنم چه اشکالی دارد که افراد در این مواقع به نمایندگی های اطلاع رسانی آن کشور مراجعه نمایند؟ چرا از این ظرفیت استفاده نمی گردد؟ متاسفانه چند وقت پیش مسئولان کانون اتومبیلرانی به ایتالیا آمدند اما به من خبر ندادند در حالی که زیر مجموعه آنها هستم و خودشان حکم نمایندگی به من دادند حتی دریغ از یک تلفن.

وی درباره اطلاع رسانی درباره کنوانسیون راهنمایان گردشگری 2017 نیز می گوید: در یک همایش طوری تبلیغ کردم که شرکت نمایندگان به وجد آمدند و همه چند صد نفری که آنجا بودند شعار کنوانسیون را در آخر سخنرانی فریاد می زدند، من فیلم گرفتم و آن را برای دبیرخانه کنوانسیون فرستادم. اما دبیرخانه کنوانسیون گفت باید ثبت نام کنی با این احوال باز هم در همان نمایشگاهی که اجازه نمی دادند پوستر نصب کنم، پوستر کنوانسیون را روی میز کنار کتاب ها گذاشتم تا اگر کسی سؤالی درباره آن کرد، جواب بدهم.

اربابی که کار اصلی اش تجارت فرش است می گوید: زمانی که نمایندگی ایران را گرفتم می دانستم که قرار نیست حقوقی بگیرم اما فکر نمی کردم که تا این حد بی اعتنایی از سوی سازمان میراث فرهنگی وجود داشته باشد که حتی برای ما کتاب، پوستر و عکس از جاذبه ها هم نفرستند. این درحالی است که در انبارهایشان عکس و پوستر و اقلام تبلیغاتی زیادی خاک می خورد.

نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ایتالیا ادامه می دهد: کسانی که همراه من حکم نمایندگی گرفتند یا آژانس مسافرتی داخل ایران دارند و یا نمایندگی شرکت های هوایی را. بنابراین نمایندگی کانون برای آنها تبلیغ محسوب می گردد. من هر کاری می کنم برای این است که ایتالیایی ها به ایران بروند اما برای بعضی افراد دیگر مهم این است که خارجی ها با آژانس آنها به ایران بروند.

ایتالیایی عاشق فرهنگ ایران هستند

اربابی طراح غذا نیز هست و توانسته مبتکر پیتزای قرمه سبزی باشد و در مسابقات جهانی شرکت و به عنوان یک ایرانی غذای ایرانی ها را معرفی کند. او به چهار زبان تسلط دارد و مترجم رسمی پلیس و دادگاه ایتالیاست او معتقد است که ایتالیایی ها با وجود اینکه کشورشان جاذبه های گردشگری و تاریخی کمی ندارد اما عاشق فرهنگ ایران هستند و در هر برخوردی از او درباره ایران سوال می نمایند. هر جایی، هر نقطه و کشوری زیبایی های خود را دارد.

اربابی درباره بعضی از رایزنی هایش صحبت می نماید که نتیجه نداشته است. او در این باره می گوید: در ایتالیا به افرادی برخورد نموده ام که مشتاق هستند با ایرانی ها کار نمایند مثلاً ورک شاپ بگذارند یا در حوزه تحقیقاتی فعالیت نمایند اما متأسفانه وقتی همه چیز برای همکاری دو طرف آماده می گردد، طرف ایرانی پا پیش نمی گذارد اما ایتالیایی ها پیگیر هستند ولی ایرانی ها نه.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک بار استاد دانشگاهی در چابهار گفت که در حوزه لاک پشت ها کار تحقیقاتی می نماید. من او را به مدیر موزه طبیعی در نزدیکی شهر خودمان وصل کردم. آنها گفتند که سفر برای او فراهم می نمایند تا به اینجا بیاید اما از آن موقع دیگر خبری از آن فرد نشد در حالی که در مرحله اول از این کار استقبال نموده بود. از این عدم همکاری ها زیاد اتفاق می افتد. در یک مورد دیگر شهردار یکی از شهرهای ایتالیا به واسطه ارتباطی که داشتم، نامه رسمی داد که با شهری در استان سیستان و بلوچستان تفاهم خواهرخواندگی بسته گردد. دو سال است که مسئولان مربوطه در ایران حتی یک دست خط ننوشتند که نامه شما را دریافت کردیم و از این بابت خوشحالیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 810

به "عدم حمایت از نماینده گردشگری ایران در ایتالیا، بازهم کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حمایت از نماینده گردشگری ایران در ایتالیا، بازهم کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید