فاجعه یک اشتباه تایپی در ارتش آمریکا ، تایپ .ML به جای .MIL به نفع روسیه شد!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک اشتباه تایپی کوچک باعث شد میلیون ها ایمیل نظامی و حساس آمریکا برای کشور مالی که متحد روسیه است، ارسال گردد.

فاجعه یک اشتباه تایپی در ارتش آمریکا ، تایپ .ML به جای .MIL به نفع روسیه شد!

به گزارش خبرنگاران، میلیون ها ایمیل نظامی و حساس آمریکا حاوی اطلاعات بسیار مهم به علت یک اشتباه تایپی جزئی به کشور مالی فرستاده شده اند. مالی کشوری در غرب آفریقا است که متحد روسیه است. این اشتباه اطلاعات بسیار حساسی از جمله اسناد دیپلماتیک، اظهارنامه مالیاتی، رمز عبور و جزئیات سفر افسران ارشد را فاش نموده است.

به گزارش فایننشال تایمز، یک تصادف ساده نام دامنه در وهله اول باعث این درز اطلاعات شد. ارتش آمریکا از دامنه.MIL استفاده می نماید، اما نامه ها به .ML، دامنه ای که مخصوص کشور مالی است، ارسال شد. گزارش شده که یک ایمیل از اوایل امسال حاوی برنامه سفر ژنرال جیمز مک کانویل، رئیس ستاد ارتش آمریکا، حاوی اطلاعات او برای به اندونزی بود.

این موضوع ابتدا به وسیله Johannes Zuurbier کارآفرین اینترنتی هلندی که دامنه را برای کشور مالی مدیریت می نماید، آشکار شد. او به فایننشال تایمز گفت که علیرغم کوشش های مکرر او برای هشدار دادن به دولت آمریکا، این رخ داده است.

پنتاگون خاطرنشان کرد اقداماتی را برای رسیدگی به این موضوع انجام داده است. تیم گورمن، سخنگوی پنتاگون به فایننشال تایمز گفت که وزارت دفاع آمریکا از این موضوع مطلع است و تمام افشای غیرمجاز اطلاعات کنترل شده امنیت ملی یا اطلاعات غیر طبقه بندی شده کنترل شده را جدی می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2616

به "فاجعه یک اشتباه تایپی در ارتش آمریکا ، تایپ .ML به جای .MIL به نفع روسیه شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه یک اشتباه تایپی در ارتش آمریکا ، تایپ .ML به جای .MIL به نفع روسیه شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید