فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه دانش آموزان طیف اتیسم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور در بخش خبری شبکه زاگرس استان کرمانشاه به تشریح فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه دانش آموزان طیف اتیسم پرداخت.

فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه دانش آموزان طیف اتیسم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عصر دوشنبه با حضور در بخش خبری شبکه زاگرس گفت: دانش آموزان استثنایی به ویژه برای دانش آموزان اتیسم علاوه بر بحث آموزش، خدمات توانبخشی هم احتیاج دارند که در همین رابطه 64 مین مدرسه اتیسم کشور در کرمانشاه کلنگ زنی شد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 400 کلاس درس برای دانش آموزان اتیسم در کشور داریم که 3 هزار دانش آموز در این کلاس ها آموزش می بینند. از سال 84 که خدمات آموزشی و توان بخشی به بچه های اتیسم شروع شده تا کنون این خدمات دو هزار و 500 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سال گذشته 32 هزار دانش آموز معادل 80 درصد دانش آموزان استثنایی چه در دورن مدرسه و چه در موسسات توان بخشی خارج از مدرسه خدمات توان بخشی دریافت کردند و سال جاری هم اعتبارات خدمات توانبخشی 150 درصد افزایش داشته است. بعلاوه 14 استان که مدرسه مستقل اتیسم نداشتند، هم اکنون ساخت مدرسه در این استان ها در دست اجراست.

حسینی به ارائه خدمات ورزشی به بچه های اتیسم هم اشاره نمود و گفت: ورزش در بعد درمان و توانبخشی برای بچه های اتیسم بسیار حائز اهمیت است که در این رابطه 30 سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان استثنایی در سطح کشور فعال است و احداث 20 سالن دیگر هم در دست اجراست.

وی اعلام کرد: در قسمت ورزش های آبی برای دانش آموزان استثنایی اخیراً بزرگترین مجموعه آبی خاورمیانه در حوزه استثنایی در مشهد افتتاح شده است.

معاون وزیر در مورد مراکز مسائل ویژه یادگیری گفت: در حال حاضر 775 مرکز اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد که از این تعداد 20 مرکز آن در استان کرمانشاه فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2105

به "فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه دانش آموزان طیف اتیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه دانش آموزان طیف اتیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید