فوتبال منیجر 2021 پرفروش&zwnjترین بازی دیجیتالی این هفته انگلستان شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معمولا آمار هفتگی فروش بازی ها در انگلستان را در تاریخ زودتری منتشر می کردیم اما به خاطر اوضاع کنونی دنیا و افزایش روزافزون فروش دیجیتالی بازی ها، تصمیم بر آن شد که مدتی بیشتر صبر کنیم تا آمار فروش دیجیتالی هم منتشر گردد و آمار فروش فیزیکی و دیجیتالی را هم زمان منتشر کنیم. آماری که نشان می دهد این هفته بازار انگلستان را بازی های فوتبال از جمله فوتبال منیجر 2021 و فیفا 21 در اختیار خود گرفته اند.

فوتبال منیجر 2021 پرفروش&zwnjترین بازی دیجیتالی این هفته انگلستان شد

این هفته که با آدینه سیاه (بلک فرایدی) مصادف شده بود، شاهد افزایش 50 درصدی فروش دیجیتالی نسبت به سال گذشته بودیم و میزان فروش بازی ها عظیم بوده است. این در حالی است که در گزارش چند روز پیش اعلام شده بود که اگرچه فروش فیزیکی بازی ها هم عظیم بوده اما نسبت به سال گذشته با 20 درصد کاهش روبرو شده است. این قضیه به وضوح نشان می دهد که چقدر تأثیر فروش دیجیتالی بالاتر رفته است. اگر بخواهیم دقیق تر حساب کنیم، در مجموع در این بازه زمانی مشابه فروش دیجیتالی و فیزیکی بازی ها 1.85 میلیون بوده است که نسبت به سال گذشته حدود 1.5 درصد افت داشته است.

اگرچه قطعا آدینه سیاه در رشد فروش کلی بازی ها نسبت به هفته ی قبل تأثیر گذاشته است اما بیشترین نفع را در این میان، بازی فوتبال منیجر 2021 برده است که این هفته پرفروش ترین بازی انگلستان از نظر فروش دیجیتالی بوده است. این بازی هفته پیش توسط سگا و اسپورت اینترکتیو منتشر شد. درمجموع، فروش دیجیتالی و فیزیکی این نسخه نسبت به فروش افتتاحیه نسخه سال قبل با 2.5 درصد افزایش رو به رو شده است. البته ، این نکته را هم باید ذکر کرد که فروش فوتبال منیجر 2021 مانند بسیاری از بازی های کامپیوترهای شخصی اغلب دیجیتالی بوده و به همین خاطر در آمار فروش فیزیکی حضور قدرتمندی نداشته است. این یعنی اگر بخواهیم مجموع فروش فیزیکی و دیجیتالی را حساب کنیم، فوتبال منیجر 2021 صندلی نخست را کسب نمی کند.

اگر بخواهیم فقط فروش فیزیکی را در نظر بگیریم، در این هفته فیفا 21 پرفروش ترین بازی بوده است. این بازی در آمار فروش دیجیتالی هم توانست رتبه سوم لیست را به نام خود ثبت کند. فروش دیجیتالی بازی فیفا 21 در این هفته 31 درصد افزایش داشته است. از آن طرف، بازی Call of Duty: Black Ops Cold War هم در جدول فروش فیزیکی و هم در جدول فروش دیجیتالی در مکان دوم قرار گرفته است. آمار فروش دیجیتالی بازی Call of Duty: Black Ops Cold War نسبت به هفته قبل 58 درصد کاهش داشته است.

نکته جالب دیگر در آمار دیجیتالی این است که این هفته بازی GTA 5 دوباره به لیست 5 بازی پرفروش دیجیتالی انگلستان بازگشته است. این اثر در هفته جاری افزایشی 64 درصدی را در فروش تجربه نموده است و توانسته صندلی چهارم لیست را در اختیار بگیرد. بازی اساسینز کرید: والهالا که به تازگی منتشر شده و پیروز شده بود تا در هفته اولش عملکرد بسیار خوبی را به نام خود ثبت کند، این هفته در جدول فروش دیجیتالی بازی ها 44 درصد کاهش فروش داشته و در رتبه پنجم قرار گرفته است. هرچند این هفته به صورت کلی هفته بسیار خوبی برای فرنچایز اساسینز کرید بوده زیرا بازی اساسینز کرید: اودیسه توانست با افزایش فروش 184 درصدی به جدول پرفروش ترین بازی های دیجیتالی انگلیس بازگردد و در رتبه هفتم قرار گیرد. حتی اساسینز کرید اوریجینز هم با 192 درصد افزایش فروش در رتبه پانزدهم جدول فروش دیجیتالی این هفته جای گرفته است.

علاوه بر عرضه بازی های جدید و جو ایجادشده به خاطر کنسول های نسل بعد، یکی از دلایل مهم افزایش فروش نسبت به هفته قبل، مصادف شدن این هفته با آدینه سیاه است. حراج های اجرا شده و تخفیف های فراوانی که روی بازی های مختلف، چه فیزیکی و چه دیجیتالی، اعمال شده و دلایل قبل همگی دست به دست هم داده اند تا این هفته عملکرد بسیار خوبی را ببینیم.

نکته مهم دیگر هفته قبل این بود که کنسول پلی استیشن 5 توانست عظیمترین افتتاحیه تاریخ کنسول ها در انگلستان را از آن خود کند. اگر بخواهیم با آمار کلی تر نگاه کنیم و فقط انگلستان را در نظر نگیریم، کنسول نسل نهمی سونی در واقع پرفروش افتتاحیه کنسول ها در سراسر دنیا را هم به نام خود نموده است.

می توانید آمار فروش دیجیتالی و فیزیکی این هفته را به تفکیک در زیر مشاهده کنید. این آمار فروش تا تاریخ 8 آذر حساب شده است.

آمار فروش دیجیتالی بازی ها

نام بازیرتبه این هفتهرتبه هفته قبل
Football Manager 20211بازی جدید
Call of Duty: Black Ops Cold War21
FIFA 2132
Grand Theft Auto 544
Assassins Creed Valhalla53
Watch Dogs Legion66
Assassins Creed Odyssey711
Spider-Man: Miles Morales85
Tom Clancys Rainbow Six Siege912
God of War10ورود دوباره به جدول

آمار فروش فیزیکی بازی ها:

نام بازی رتبه این هفتهرتبه هفته قبل
FIFA 2112
Call of Duty: Black Ops Cold War21
Animal Crossing: New Horizons38
Mario Kart 8: Deluxe49
Assassins Creed Valhalla54
Marvels Spider-Man: Miles Morales63
Marvels Avengers712
Minecraft (Switch)810
Super Mario 3D All-Stars911
Just Dance 20211015

منبع: GamesIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1719

به "فوتبال منیجر 2021 پرفروش&zwnjترین بازی دیجیتالی این هفته انگلستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال منیجر 2021 پرفروش&zwnjترین بازی دیجیتالی این هفته انگلستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید