فورد موستانگ Mach، E رکورد جهانی گینس را در کارایی خودروی الکتریکی ثبت کرد
به گزارش تور ارمنستان ارزان، کراس اور برقی فورد موستانگ Mach-E توانست رکورد جهانی گینس را برای کارایی خودروی الکتریکی ثبت کند تا توانایی های خود را در مقابل رقبایی مانند تسلا مدل Y به رخ بکشد.
خبرنگاران - کراس اور برقی فورد موستانگ Mach-E به تازگی رکورد تازه گینس برای کارایی خودروی الکتریکی ثبت نموده است. فورد این خودروی برقی را برای رقابت با مدل های بسیار کارآمد تسلا مدل Y و مدل 3 راهی بازار کرد.
این رکورد ادعا می نماید که کراس اور تمام برقی فورد طی سفر جاده ای 1،350 کیلومتری (840 مایلی) به طور میانه 6.54 مایل به ازای هر کیلووات ساعت طی نموده است.
این سفر از John o ‘Groats به Lands End انجام شد که اساساً کل طول جزیره بریتانیا است، اگرچه راستا خاص Mach-E طولانی تر از راستا مستقیم بود.
رانندگان موستانگ برقی شامل پل کلیفتون، فرگال مک گرات و کوین بروکر بودند که قبلاً رکوردهای مشابهی را با خودروهای دیزلی و بنزینی ثبت نموده اند.
این سفر از 3 جولای شروع شد و 27 ساعت طول کشید. تیم با سرعت میانه حدود 50 کیلومتر بر ساعت (31 مایل بر ساعت) رانندگی کردند، بنابراین این رکوردگیری بیشتر تست هایپرمیلینگ بود تا تست کارایی سنتی.
اعضای تیم فقط دو بار برای شارژ خودروی الکتریکی توقف کردند و کل زمان شارژ در راستا بدون احتساب زمان لازم جهت شارژ اولیه برای سفر، فقط 45 دقیقه به زمان کلی اضافه نمود.
بازدهی این خودرو برترین در جهان نیست
درحالی که موستانگ Mach-E به مقدار بعضی رقبا ظرفیت پیمایش تقریبی طبق استاندارد EPA ندارد و بازدهی آن هم طبق استاندارد EPA در میان برترین های جهان نیست، با این وجود توانست چنین حماسه ای را رقم بزند. اعضای تیم در تبادل نظر با اتوکار گفتند:
این رکورد نشان می دهد که خودروهای الکتریکی اکنون برای همه قابل استفاده است. خودروهای برقی نه فقط برای سفرهای کوتاه مدت شهری به محل کار یا مغازه یا به اسم خودروی دوم، بلکه برای استفاده در شرایط واقعی در سفرهای طولانی مدت در سطح کشوری مناسب هستند.
ما ثابت کردیم که با این خودرو به نقطه اوج رسیده ایم. ظرفیت پیمایش و کارایی فورد موستانگ Mach-E آن را به خودرویی روزمره برای مقابله با الگوهای سفر غیر قابل پیش بینی تبدیل می نماید.
ما آزمایش کاملی را در راستا 250 مایلی انجام دادیم و در بازگشت 45 درصد شارژ باتری داشتیم.
دقیقاً به همین علت است که رانندگان خودروهای الکتریکی نمی توانند برای ظرفیت پیمایش تقریبی فقط به استاندارد واحدی اعتماد نمایند. اگر راستا بسیار طولانی را در بزرگراه با خودروی الکتریکی رانندگی کنید و غالباً از حد مجاز فراتر بروید، به احتمال زیاد به برآورد ظرفیت پیمایش بیشتر خودروهای برقی طبق استاندارد EPA نزدیک نخواهید شد.
البته اگر بیشتر در سطح شهر رانندگی کنید، ممکن است از اندازه ظرفیت پیمایش خودروی برقی کاملاً متعجب شوید.
منبع: زومیت
منبع: بیت ران