مزیت های استفاده از چوب در ساخت ویلا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ساخت ویلاچوبی مزایای بسیاری دارد که بیشتر افراد را جذب خود نموده است از جمله مزایای ویلا چوبی می توان به صرفه جویی مالی، صرفه جویی در مصرف انرژی، استحکام و مقاوت بالا، عایق بودن، ایمنی و ضد زلزله بودن، داشتن نما و ظاهر مجذوب کننده اشاره نمود.

مزیت های استفاده از چوب در ساخت ویلا

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

چوب های مورد استفاده در ساخت خانه چوبی چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

برای ساخت ویلا یا خانه چوبی جنس دیواره بیرونی ویلا یا خانه باید جنسی برگزیده و مطلوب باشد. چوب های برزیلی برترین چوب برای ساخت این سازه ها هستند که سختی بالا و وزن مخصوص دارند. ولی چون قیمت بالایی دارند با استقبال چندانی روبرو نشده اند، به همین علت برای لایه های بیرونی سمنت بوردها، پلای وود و سایر چوب ها جایگزین شدند. چوبی که برای ساخت دیواره بیرون مورد استفاده قرار می گیرد به علت اینکه بسیار در زیر تابش مستقیم نور خورشید واقع شده است باید مقاومت و استحکام کافی را داشته باشد.

برای ساخت دیواره داخلی خانه چوبی به علت اینکه برخوردی با تابش مستقیم نور خورشید ندارند، از چوب های متفاوتی می توان استفاده کرد که انتخاب آن بستگی به بودجه و سلیقه صاحب خانه دارد. چوب هایی نظیر چوب گردو، چوب راش، چوب بلوط، چوب افرا، چوب ون و چوب ممرز از انواع چوب هایی هستند که برای نما و دیواره های داخلی خانه های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

از خصیصه های مهم دیگر چوب مورد استفاده در ساخت خانه چوبی مقاومت در مقابل حشرات و آفات است. چوب هایی که برای ساخت و ساز قرار است مصرف شوند طی فرآیندی فرآوری شده که این فرآیند باعث استحکام و طول عمر بیشتر این چوب ها می گردد. چوب های فرآوری شده علاوه بر ضدآب بودن تحت تاثیر پوسیدگی هم قرار نمی گیرند.

نکات مهم برای ساخت خانه چوبی که باید مورد توجه قرار بگیرند شامل چه نکاتی می گردد؟

بهتر است قبل از خرید یا به هنگام ساخت خانه چوبی این نکات را در نظر داشته باشید.

  • دسترسی به امکانات اعم از آب، گاز، برق، تلفن
  • فاصله اندک تا مراکز خرید
  • آنالیز زمین موردنظر
  • آنالیز بودجه
  • انتخاب مهندس یا معمار ماهر و باتجربه
  • زمان بندی برای آغاز و اتمام پروژه
  • پرداخت هزینه معقول

یاری به محیط زیست با استفاده از چوب در ساخت سازه ها

برای ساخت سازه های چوبی صرفا از یک نوع متریال استفاده می گردد. در هنگام ساخت و فراوری مصالح ضرورتی به استفاده از روش های ساختی که باعث آلودگی محیط زیست می شوند، وجود ندارد. افزون بر آن برای ساخت و استفاده از این ساختمان ها اندازه دی اکسید کربن کم و پایین است. هم چنین مابقی و پس مانده مصالح مصرفی قابل تجزیه و بازیافت هستند، می توانند مجددا مورد استفاده قرار بگیرند و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی برای محیط زیست ایجاد نمی گردد.

مزایای استفاده از چوب در ساخت ویلا

  • چوب یک متریال عالی برای ساخت ویلا می باشد زیرا یک عایق صوتی کاملا طبیعی است که جلوگیری از انتفال سر و صدا می نماید و یک محیطی بسیار دنج و آرام فراهم می سازد. امروزه از ان مصالح در بیشتر کشورها استفاده می گردد و هم چنین برای نمای مجذوب کننده و زیبای ساختمان ها به صورت ترکیبی با مصالح دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استفاده از چوب به عمر سازه می افزاید به همین علت سازه هایی که مصالح آن ها استفاده از چوب است عمر طولانی تر نسبت به سایر سازه ها دارند.
  • چوب توانایی اجرا و پیاده سازی هر نوع طرح و نقشه ای را دارد.
  • نمای زیبا و ظاهری بسیار مجذوب کننده به سازه می بخشد.
  • سازه های چوبی احتیاج به محافظت و نگهداری کم تری نسبت به سایر سازه ها دارند.
  • جایگزین اکولوژیک بوده و نسبت به سایر سازه ها بسیار مالی است.
  • عایق بودن چوب در مقابل حرارت و رطوبت ویژگی دیگری است که چوب را از محبوب ترین متریال برای ساخت خانه است. همین ویژگ باعث کاهش هدر رفت انرژی می گردد زیرا خانه هایی که با چوب ساخته شده اند در فصل سرد هوای متعادلی دارند و از ورود سرما به داخل خانه جلوگیری می نماید و در فصل گرم باعث خنک نگه داشتن فضای داخل خانه می گردد.
  • ساخت سازه های چوبی سرعت بالاتری نسبت به سایر مصالح دارد و زمان کم تری را صرف می نماید.
  • چوب عایق صدا هم می باشد و زمانی که بر روی پوشش دیوار قرار می گیرد مانع از عبور جریان و عبور سر و صدا به داخل و خارج خانه می گردد. این ناچیز بودن ضریب انتقال سر و صدا هم جزو ویژگی های مهم چوب به تعداد می آید.
  • ساخت ویلا با استفاده از چوب بسیار به صرفه بوده و نسبت به سایر مصالح هزینه بسیار پایین تری صرف ساخت و ساز ویلا می گردد.

اگر قصد زندگی در یک ویلای بسیار آرام و زیبا دارید، برترین و مناسب ترین گزینه می تواند ویلای چوبی باشد. برای لذت بردن از زندگی در زیر یک سقف ماندگار با تیم محبوب رایمون سازه (ویلا چوبی) با آدرسvilachoobi.com در ارتباط باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2093

به "مزیت های استفاده از چوب در ساخت ویلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت های استفاده از چوب در ساخت ویلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید