معروف ترین فستیوال های ژاپن کدام اند؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، از پرتاب لوبیا برای ترساندن ارواح شیطانی گرفته تا روشن کردن فانوس برای برگرداندن ارواح مردگان، همه داستان هایی بسیار زیبا هستند که ریشه در اعتقادات سنتی مردم ژاپن دارند، همین افسانه ها باعث پدید آمدن فستیوال های جالب در این کشور شده است.

معروف ترین فستیوال های ژاپن کدام اند؟

برای سفر به تور ژاپن نوروزی با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

جذابیت فستیوال ها به اندازه ای است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران، از همه جای جهان برای دیدن این جشن ها به ژاپن سفر می نمایند

.

یکی از این فستیوال های معروف، گردش فصل (set subun) است که در اوایل ماه فوریه و با نزدیک شدن سال نو برگزار می گردد.

بر طبق این سنت زیبا مردم ژاپن با دور کردن ارواح شیطانی از خود به استقبال خوشبختی در سال جدید می فرایند.

ژاپنی ها با پوشیدن لباس های شیطانی به خیابان می آیند

در این جشن مردم لباس های عروسکی آبی و قرمزرنگ شاخ دار که نماد ارواح شیطانی و بدی ها هستند، می پوشند و همراه پایکوبی و آواز به خیابان ها می آیند و باقی مردم با پرتاب لوبیا به سمت آن ها بدی ها را از خود دور می نمایند.

جالب است بدانید که خوردن لوبیا از سنت های این جشن است، ژاپنی ها در این روز 12 عدد لوبیا به نیت 12 ماه سال می خورند که راه خوشبختی را برای هر 12 ماه سال برای خود روشن نموده باشند.

در حال پرتاب کردن لوبیا برای دور کردن بدی ها

یکی دیگر از سنت های جالب که مردم در این جشن انجام می دهند، خوردن یک رول سوشی بدون نصف کردن آن است، در حالت عادی همه سویشی را قطعه قطعه نموده و می خورند اما در این جشن همه باید بتوانند آن را بدون نصف کردن بخورند چراکه قطعه قطعه کردن رول سوشی باعث شکستن خوشبختی در سال جدید می گردد، اما خوردن کامل آن خوشبختی را به سمت آن ها می آورد.

اگر شما هم می خواهید مانند یک ژاپنی در این جشن شرکت کنید می توانید از فروشگاه ها یکدست لباس onideman (ارواح شیطانی) و یک بسته لوبیا تهیه نموده و همراه دیگر افراد از این فستیوال زیبا لذت ببرید.

در حال پرتاب کردن لوبیا برای دور کردن بدی ها

فستیوال OBON

فستیوال obon آن قدر زیبا و رؤیایی است که هرساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف برای دیدن این جشن به ژاپن سفر می نمایند.

Obon در ماه اوت برگزار می گردد و برگرفته از یکی از افسانه های زیبای بودائی است. بر طبق این افسانه، در این روز ارواح برای دیدن بستگان خود به زمین بازمی گردند و مردم برای هدایت آن ها به سمت خود در درب منازل فانوس های کاغذی روشن می نمایند که چهره بسیار زیبایی به شهر می بخشد، آن ها برای استقبال از ارواح شیرینی و میوه تهیه نموده و در مقابل محراب بودا می گذارند.

این جشن با پایکوبی زیبای obon، با همراهی طبل های ژاپنی که ریتم بسیار زیبایی دارند، در باغ ها و معابد برگزار می گردد.

پایکوبیندگان ژاپنی با کیمونو در حال برگزاری جشن obon

روشن کردن فانوس برای هدایت ارواح

در انتهای جشن مردم فانوس ها را همراه دعا و نیایش به دریا می اندازند تا ارواح را دوباره به جهانی خود هدایت نمایند.

شما با شرکت در این جشن یکی از رمانتیک ترین روزهای عمر خود را خواهید دید.

به آب انداختن فانوس ها برای بدرقه ارواح

جشن سال نو

اگر می خواهید شادترین و زیباترین روزهای ژاپن را ببینید حتماً در تعطیلات سال نو به این کشور سفر کنید، ژاپنی ها علاقه ویژه ای به برگزاری مراسم سال نو دارند، آن ها معتقد هستند که سال جدید را باید بدون هیچ دغدغه و استرسی شروع نمایند، بنابراین چند روز آخر سال از شلوغ ترین و پرهیجان ترین روزها در ژاپن است، خرید لباس نو، نظافت خانه، تزیین کاج ها و درنهایت به اتمام رساندن تمامی کارهای سال قبل از مهم ترین کارهای این روزهای ژاپنی ها است.

آتش بازی در جشن سال نو

از سنت های رایج و هنوز پابرجا در ژاپن تهیه کارت پستال است، آن ها با درست کردن کارت پستال های مخصوص برای هر شخص یکدیگر را در روز سال نو سورپرایز می نمایند.

تهیه کارت پستال های دستی

غذای مرسوم سال نو در ژاپن پختن toshikoshi soba یا همان رشته فرنگی است که نماد طول عمر طولانی هست، در این شب به یادماندنی ناقوس های معابد 108 بار به نشانه 108 هوس زمینی به صدا در می آیند که این حرکت نماد دور کردن این هوس ها از روح انسان است.

جالب ترین مراسم سال نو را در معابد می توان دید، مردم ژاپن در روز سال نو به معابد معروف می فرایند و در آنجا با مراسم خاص و دیدنی دعاهای سال قبل را می سوزانند و برای سال جدید از معابد دعا می خرند و آن ها را به امید رسیدن به آرزوها در نزد خود نگه می دارند.

دیدن این مراسم برای گردشگران انقدر جالب است که آن ها را تشویق به خرید دعا برای شروع سال جدید می نماید.

ژاپنی ها در روز اول سال نو برای برگزاری مراسم دعا به معبد می فرایند

منبع: ستاره ونک
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 988

به "معروف ترین فستیوال های ژاپن کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین فستیوال های ژاپن کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید