موز 120 هزار دلاری بلعیده شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک هنرمند آمریکایی موزی را بلعید که بخشی از چیدمان یک هنرمند ایتالیایی بود. این اثر هنری 120 هزار دلار به فروخته شده است. هنرمند آمریکایی گفته که بلعیدن موز هم یک کار هنری بوده است.

موز 120 هزار دلاری بلعیده شد

از وبلاگ 4 جعبه دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، مائوریتسیو کاتلان (Maurizio Cattelan)، هنرمند ایتالیایی چیدمانی با عنوان کمدین در نمایشگاه هنر بازل در میامی آمریکا به نمایش گذاشته است که حول محور یک موز می چرخد، موزی که خیلی ساده با یک نوارچسب زمخت به دیوار سفیدی نصب شده است.

دیوید داتونا (David Datuna)، هنرمند آمریکایی، هنگام ملاقات از این نمایشگاه هوس خوردن موز هنری را کرد و پیش از آن که محافظان اثر قادر به واکنشی در برابر تهاجم دیوید باشند، او موز را به سرعت بلعید.

دیوید داتونا، هنرمند آمریکایی این موز را از دیوار برداشت و خورد

گفته شده که اثر هنری روز آدینه به مبلغ 120 هزار دلار به فروخته شده است. البته صاحب فعلی آن نه چیدمان، بلکه ایده آن را خریداری نموده و به این ترتیب، موز قابل تعویض است.

صاحب گالری پروتین به سرعت این کار را انجام داده و در حال حاضر یک موز جدید به جای موز قبلی هنرنمایی می نماید که اما تحت مراقبت شدید نگهبانان قرار گرفته است.

  • پرفورمانس هنرمند گرسنه

به گفته دیوید داتونا، خوردن موز هم یک کار هنری از جانب او با عنوان پرفورمانس هنرمند گرسنه بوده است. او در یک پیغام اینترنتی نوشت: من عاشق هنر مائوریتسیو کاتلان هستم و این کارش را هم خیلی دوست دارم، چون (موزش) واقعا خوشمزه بود.

امانوئل پروتین، صاحب گالری، گفته است که علیه داتونا شکایت نمی نماید.

داتونا پس از انجام کار هنری اش

نام کاتلان در صحنه هنر سه سال پیش به خاطر فراوری یک توالت فرنگی طلایی مطرح شد. این اثر هنری که از طلای 18 عیار ساخته شده و نامش آمریکا است، پس از چند بار نمایش، در شهریور (سپتامبر) امسال به سرقت رفت.

توالت طلایی تنها برای تماشا به نمایش گذاشته نمی شد بلکه بازدیدنمایندگان مجاز بودند به مدت سه دقیقه از آن برای برطرف حاجت استفاده نمایند.

توالت فرنگی طلایی از دیگر آثار ماریزیو کاتلان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 917

به "موز 120 هزار دلاری بلعیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موز 120 هزار دلاری بلعیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید