نحوه دریافت برگ سبز المثنی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ثبت درخواست به منظور دریافت برگ سبز المثنی نیاز به مراجعه به پلیس و اعلام مفقود شدن سند خودرو نیست؛ می توان مستقیما با مراجعه به مرکز تعویض پلاک، نسبت به دریافت آن اقدام کرد.

نحوه دریافت برگ سبز المثنی

برگ سبز یا سند مالکیت خودرو، یکی از مهمترین مدارک خودرو بوده که مالک خودرو باید در اختیار داشته باشد. البته همراه داشتن برگ سبز خودرو در حین رانندگی الزامی نیست. برگ سبز خودرو فقط در مواردی همچون ثبت پلاک، تعویض پلاک و یا نقل و انتقال مالکیت خودرو کاربرد دارد و لازم است تا آن را در جایی امن نگهداری کنیم. با این حال ممکن است بنا به دلایلی، این برگ مفقود شود که در صورت چنین اتفاقی، باید سریعا نسبت به دریافت آن اقدام کرد. با ما در خبرنگاران همراه باشید تا مدارک مورد نیاز و نحوه دریافت برگ سبز المثنی را توضیح دهیم.

دریافت برگ سبز المثنی

برای ثبت درخواست به منظور دریافت برگ سبز المثنی نیاز به مراجعه به پلیس و اعلام مفقود شدن سند خودرو نیست. می توان مستقیما با مراجعه به مرکز تعویض پلاک، نسبت به دریافت آن اقدام کرد. هنگام مراجعه به مرکز تعویض پلاک، لازم است که یک سری مدارک را همراه خود داشته باشید .

آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که برای دریافت برگ سبز المثنی ، نیاز است که حتما یک نوبت آگهی مفقود شدن برگ سبز را در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ رسانید. پس از گذشت ده روز از تاریخ چاپ آگهی، با در دست داشتن روزنامه مربوطه و آگهی مفقودشدن آن ، می توانید به مرکز تعویض پلاک مراجعه و سپس با ارائه سایر مدارک، برگ سبز المثنی را درخواست کنید.

علاوه بر این باید به یاد داشته باشید که کلیه هزینه های مربوط به صدور المثنی برگ سبز و ارسال آن از طریق پست به آدرس درخواست کننده، به عهده متقاضی بوده و باید تمام این هزینه ها، توسط وی در هنگام ارائه درخواست، پرداخت شود.

مدارک دریافت برگ سبز

برای دریافت برگ سبز المثنی خودرو مدارک زیر لازم است.

چاپ یک نوبت آگهی مفقودی برگ سبز در روزنامه کثیر الانتشار و گذشت حداقل ده روز از زمان انتشار آگهی

اصل و کپی مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه)

کارت خودرو

سند فروش کارخانه

حضور مالک یا داشتن وکالت نامه محضری از طرف مالک

برگ عدم خلافی

همراه داشتن مدرکی دال بر محل سکونت مالک خودرو

پرداخت هزینه های جاری برای صدور و ارسال برگ سبز به آدرس مالک

پس از ثبت درخواست خود می توانید از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی، نسبت به زمان دریافت برگ سبز المثنی خودروی خود، پیگیری های لازم را به عمل آورید و از این طریق از زمان صدور و ارسال آن آگاه شوید. معمولا بین دو تا سه هفته زمان می برد تا برگ سبز صادر و از طریق پست به آدرس متقاضی ارسال شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر مراحا ترخیص خودرو از پارکینگ در صورت حمل خودرو به پارکینگ چه باید کرد؟ را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1220

به "نحوه دریافت برگ سبز المثنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه دریافت برگ سبز المثنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید