وضعیت آب و هوایی تایلند چگونه است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تایلند یکی از پرگردشگرترین کشورهای قاره آسیا برای بازدید از جاذبه‌هایی منحصربه‌فرد است. در این مقاله شما را از وضعیت آب و هوایی این کشور در طول سال با خبر خواهیم ساخت.

وضعیت آب و هوایی تایلند چگونه است

آب و هوای تایلند در جریان های موسمی جنوب غربی از ماه می تا ماه اکتبر نقش مهمی در تعیین وضعیت آب و هوایی کشور تایلند دارند. این جریان از سمت اقیانوس هند وزیده که باعث ایجاد آب وهوایی گرم و مرطوب و ابری می‌شوند. بیشترین میزان بارش سالانه در شمال تایلند رخ می‌دهد.

در طول این فصل بارانی ساعات تابش آفتاب به 6 تا 7 ساعت در روز کاهش پیدا کرده و هوا در بیشتر ساعات روز ابری و مه آلود خواهد بود. درجه حرارت هوا در فصل زمستان مخصوصا در جنوب و مرکز کشور کاهشی محسوسی نمی‌کند، تحمل این شرایط کمی سخت خواهد بود و از آنجایی که رطوبت هوا با درجه حرارت بالا همراه می‌باشد همراه داشتن لباس نخی و سبک در تور تایلند ضروری می‌باشد.

آب و هوای کشور تایلند در جریان‌های موسمی شمال شرق ماه نوامبر تا ماه آوریل جریان های موسمی شمال شرق کشور تایلند به جریان های موسمی جنوب غرب آب و هوای خشک تری به ارمغان آورده که میزان رطوبت هوا و بارش باران در این دوره کاهش پیدا کرده و دمای هوا هم در مناطق شمالی کاهش پیدا خواهد کرد. در تور تایلند می‎توانید به بازدید جاذبه‌‎هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

در این نواحی تایلند سردترین زمان خود را سپری خواهند کرد. ژانویه سردترین ماه سال است که حداقل درجه حرارت هوا به 13 درجه سانتی‌گراد و حداکثر درجه حرارت هوا به 29 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در شمال کشور بارش باران برای دو تا سه ماه ادامه داشته اما در جنوب کشور تایلند با شروع وزش این بادها از اقیانوس آرام میزان بارش باران به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 276

به "وضعیت آب و هوایی تایلند چگونه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت آب و هوایی تایلند چگونه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید