کشتی آزاد جام تختی، پرونده ای که با ابهام بسته شد، کشتی های رودرروی مدعیان ماند برای بعد!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، پرونده رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی که قرار بود مهمترین و اصلی ترین مسابقه انتخابی تیم ملی باشد، در حالی بسته شد که همچنان ابهامات زیادی درخصوص مدعیان 6 المپیکی وجود دارد.

کشتی آزاد جام تختی، پرونده ای که با ابهام بسته شد، کشتی های رودرروی مدعیان ماند برای بعد!

به گزارش خبرنگاران، در انتهای هفته ای که پنجاه ودومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه برگزار گردید، چهلمین دوره رقابت های بین المللی جام تختی در کرمانشاه به خاتمه رسید.

همانطور که از قبل پیش بینی می شد، رقابت اصلی بین کشتی گیران داخلی بود و تنها یک تیم خارجی در رقابت ها حضور داشت که آن هم با هماهنگی داور ایرانی-ارمنستانی که مسئولیت بخش بین المللی فدراسیون کشتی ارمنستان را برعهده دارد، در این رقابت ها شرکت نموده بود.

روس ها فقط یک کشتی گیر را به این رقابت ها اعزام نموده بودند که این یک نفر هم در وزن 61 کیلوگرم به مدال طلا رسید و هرگز نمی توان از روسیه نیز به عنوان یکی از تیم های شرکت کننده در این مسابقات یاد کرد.

هر چند قرار است از دل این رقابت ها تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نیز انتخاب شود که اعزام در 10 وزن خواهد بود، اما طبیعتاً در سال المپیک اهمیت اوزان المپیکی بیش از 4 وزن غیرالمپیکی است.

در زیر نگاهی به شرایط اوزان ده گانه بعد از المپیک خواهیم داشت:

وزن 57 کیلوگرم: در غیاب رضا اطری، این علیرضا سرلک جوان بود که قهرمان این وزن شد. او در فینال کشتی گیر ارمنی را که در لیگ با اختلاف بالا مغلوبش شده بود، شکست داد. اطری و سرلک حالا دارایی های وزن اول ایران برای المپیک هستند، در شرایطی که نماینده ایران در جهانی 2019 نورسلطان سهمیه این وزن را کسب نموده و نگران سهمیه نیستیم.

وزن 61 کیلوگرم: همان تنها کشتی گیر روسی که به ایران آمده بود، در این وزن قهرمان شد و 25 امتیاز هم گرفت. نورگان الکساندروف در شرایطی در این وزن طلا گرفت که البته اغلب مدعیان این وزن به 65 کیلوگرم کوچ نموده اند. به نظر می رسد با نتیجه ای که در این وزن به دست آمد، کادرفنی تیم ملی به محمدباقر یخ کشی که به دلیل تصادف نتوانست در مسابقات شرکت کند، فرصت دوباره ای بدهد.

وزن 65 کیلوگرم: بهنام احسان پور که گزینه اصلی کادر فنی تیم ملی برای این وزن است، قرار است در روزهای آینده راهی ایتالیا شود تا اولین آزمون جدی اش در وزن جدید را پشت سر بگذارد. در غیاب او که البته هنوز مدعی اصلی 65 کیلوگرم محسوب نمی شود، میثم نصیریِ باتجربه همه جوانانِ مدعی مثل امیرمحمد یزدانی، امیرحسین مقصودی، پیمان بیابانی و ... شکست داد و اول شد.

وزن 70 کیلوگرم: امیرحسین حسینی بی شک ستاره و پدیده مسابقات جام تختی بود. او گئورگ مخیان ارمنی را در فینال برد و در کنار کشتی های خوبی که تا فینال گرفت، به مقام اول این وزن رسید تا حالا که یونس امامی به وزن بالاتر رفته، در این وزن خالی نباشیم.

وزن 74 کیلوگرم: ناامیدکننده است که در این وزن هم همچون 65 کیلوگرم، جوانان کاری از پیش نبردند و بار دیگر این مصطفی حسین خانی بود که تنها 6 ماه و 10 روز بعد از جراحی رباط و مینیسک، در جام تختی همه را شکست داد و اول شد، آن هم در حضور همه مدعیان. رضا افضلی عضو تیم ملی در مسابقات جهانی نورسلطان و قهرمان آسیا هم تصمیم به خداحافظی گرفت. یونس امامی هم قرار است در وزن جدید در مسابقات رنکینگ ایتالیا که گفته شده اغلب مدعیان 74 کیلوگرم جهان در آن حاضر خواهند بود، محک بخورد.

وزن 79 کیلوگرم: علی سوادکوهی که از سفر به مسابقات امیدهای جهان جا مانده بود، در این وزن اول شد و طبیعتاً دیگر فرصتی برای رقابت در وزن 74 کیلوگرم در سال المپیک پیدا نخواهد کرد و شاید بعد از اینکه به بوداپست نرفت، قرار باشد در هند مدال طلای آسیا را بگیرد.

وزن 86 کیلوگرم:در شرایطی که حسن یزدانی و کامران قاسمپور مصدوم هستند و از شرکت در جام تختی معاف بودند، احمد بذری جوان همه حریفانش را شکست داد و مدال طلای جام تختی را از آن خود کرد. در این وزن ابهامی در مورد المپیک وجود ندارد. حسن یزدانی مینیسکش را جراحی نموده و بهمن ماه به تشک برمی شود. در حالت عادی، او تنها گزینه قطعی برای حضور در المپیک خواهد بود.

وزن 92 کیلوگرم: تا لحظات آخر فکر می کردیم که محمدجواد ابراهیمی درخواستش برای تغییر وزن را به فدراسیون کشتی بدهد، اما این کار را انجام نداد تا نشان دهد در سال المپیک، نگاهی به المپیک ندارد و می خواهد در وزن غیرالمپیکی به مسابقات قهرمانی آسیا برود. او در این وزن که همه مدعیانش به 97 کیلوگرم رفته بودند، قهرمان شد. در فینال حسین شهبازی نفر سوم امیدهای جهان را شکست داد.

وزن 97 کیلوگرم: وزن شلوغی بود، پر از مدعی، آن هم در شرایطی که علیرضا کریمی مدعی اصلی دوبنده تیم ملی دچار پارگی رباط شده و محمدحسین محمدیان دیگر مدعی جدی این وزن هم قرار است در ایتالیا کشتی بگیرد. مجتبی گلیجی که سال جاری قهرمان امیدهای جهان هم شد، در جام تختی بعد از اینکه علی شعبانی ملی پوش سال جاری را راهی گروه شانس مجدد کرد، قهرمان شد. رضا یزدانی هم همانطور که پیش بینی می شد، به کرمانشاه نیامد. انتخاب در این وزن، به نظر سخت می رسد و باید دید چطور درخصوص ملی پوش اعزامی به گزینشی اول تصمیم گیری خواهد شد که حق هیچ کشتی گیری تضییع نشود.

وزن 125 کیلوگرم: پرویز هادی در بازگشت مجدد، حضوری امیدوارکننده داشت. او که به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر حضور در مسابقات جهانی 2019 را از دست داد، حالا در شرایطی که امیرحسین زارع هم مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک است، در جام تختی هم یدالله محبی را شکست داد و هم امین طاهری را. کاش شرایطی فراهم می شد که هادی و زارع نیز کشتی رودررویی با هم داشتند تا عیار دو کشتی گیر مقابل هم و روی تشک مشخص شود.

به هر شکل باید دید در شرایطی که رضا اطری، بهنام احسانپور، یونس امامی، حسن یزدانی، کامران قاسمپور، علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع از شرکت در این رقابت ها معاف شده بودند و گزینه های اصلی برای حضور در مسابقات گزینشی در اوزانی که سهمیه نگرفته ایم و همچنین حضور در المپیک به شمار می فرایند، چطور عیار آنها با نفرات اول جام تختی سنجیده خواهد شد و انتخاب نفرات به چه شکل اتفاق می افتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1017

به "کشتی آزاد جام تختی، پرونده ای که با ابهام بسته شد، کشتی های رودرروی مدعیان ماند برای بعد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی آزاد جام تختی، پرونده ای که با ابهام بسته شد، کشتی های رودرروی مدعیان ماند برای بعد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید