کشف روغن زیتونی متعلق به عصر برنز

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک کوزه 4000 ساله شامل بقایایی از طلای مایع کشف شده است که نشان می دهد این مواد 700 سال پیش از آن که تصور می شد، استفاده می شده است.

کشف روغن زیتونی متعلق به عصر برنز

بقایای به اصطلاح طلای مایع در یک ظرف تخم مرغی شکل کشف است که نشان می دهد ایتالیایی ها 4000 سال پیش این ماده را تهیه و از آن استفاده می کردند. این یافته نشان می دهد که عمر روغن زیتون در ایتالیا به 700 سال پیش از آنچه که تصور می شد، می رسد.

پژوهشگران، پس از تجزیه و تحلیل بقایای به جا مانده در کوزه و دو ظرف دیگری که در کاستلوچیو (Castelluccio)، سایت باستان شناسی متعلق به عصر برنز در سیسیل پیدا شد، به این نتیجه رسیدند.

دکتر داوید تاناسی، یکی از مورخان دانشگاه فلوریدای جنوبی و سرپرست این گروه تحقیقاتی گفت که می خواهد به خاطر شکل نادری که این ظرف دارد، تحقیقات بیشتری روی آن انجام بدهد. او گفت:

نشانه هایی از کارد و چنگال های سیسیلی در این ظرف دیده می شود که قدمت آن ها به شروع هزاره دوم (ابتدای عصر برنز) و هزاره سوم قبل از میلاد برمی شود. می خواهیم بدانیم که چه استفاده هایی از آن می کردند، بنابراین تجزیه و تحلیل های شیمیایی روی بقایای ارگانیک درون ظرف انجام دادیم.

دکتر تاناسی و تیم او، به آنالیز مقادیر اندکی از مواد آلی موجود در ظرف ها کردند و برای این کار، از سه روش برای آنالیز بقایای شیمیایی استفاده کردند. آن ها، بقایای ارگانیکی از هر سه ظرف به دست آوردند که حاوی اسیدهای اولئیک و لینولئیک بودند که علائم زوغن زیتون هستند.

آن ها، با توجه به مکان کشف آن ها و شکل خاصی که دارند، به این نتیجه رسیدند که این ظرف ها متعلق به حدود 4000 سال پیش و دوران ابتدایی برنزی سیسیل هستند.

تنها نشانه های شیمیایی روغن زیتون که تا کنون کشف شده اند مربوط به کوزه های کشف شده در جنوب ایتالیا، در منطقه کوزنزا و لچه، هستند. گفته می شود که قدمت این کوزه ها به حدود 3300 سال پیش و به دوران مس برمی شود.

مورخان معتقدند که درخت زیتون، ابتدا، در خاورمیانه کشت شد و بعدها، به وسیله آناتولی به یونان برده شد. اولین استفاده ایتالیایی ها از روغن زیتون به زمانی برمی شود که یونانی های باستان، درختان زیتون را به مدیترانه آوردند و آن را در منطقه رواج دادند.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2314

به "کشف روغن زیتونی متعلق به عصر برنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روغن زیتونی متعلق به عصر برنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید