گذاشتن نیوجرسی مقابل یک داروخانه در روزهای کرونایی پایتخت

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اخیرا تصویری از گذاشتن نیوجرسی یا بلوک سیمانی در مقابل یک داروخانه ای در محدوده ستارخان تهران در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، مانعی که احتمالا به دلیل نپرداختن عوارض شهرداری راه فعالیت این داروخانه شبانه روزی را در این روزهای کرونایی سد نموده است.

گذاشتن نیوجرسی مقابل یک داروخانه در روزهای کرونایی پایتخت

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، طبق قانون داروخانه ها می توانند در اماکنی که فاقد کاربری تجاری هستند فعالیت نمایند، اما گاهی بعضی شهرداری ها این موضوع را نمی پذیرند و به عنوان تخلف با آن برخورد می نمایند، هرچند که این موضوع بحث های قانونی و حقوقی مفصلی را می طلبد، اما در این روزهای کرونایی که کادر پزشکی و داروسازی کشور، در خط مقدم مبارزه با این ویروس چموش ایستاده اند و از جانشان برای خدمات دهی به مردم مایه می گذارند، انتظار می رود نه تنها سدی در برابر فعالیت شان قرار نگیرد، بلکه برای تسهیل امور و تسریع خدمت رسانی موانع احتمالی نیز برطرف گردد.

دکتر سید علی فاطمی، نایب رییس انجمن داروسازان ایران، در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تصاویری از قرار دادن نیوجرسی در مقابل یک داروخانه، گفت: درباره علت این مورد اطلاع خاصی ندارد اما در گذشته متاسفانه بعضی شهرداری ها برای تحت فشار گذاشتن داروخانه ها جهت تغییر کاربری و دریافت عوارض این اقدام را انجام می دادند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون کلیه مراکز و اماکن پزشکی از جمله داروخانه ها و مطب ها می توانند در اماکنی با کاربری غیرتجاری نیز فعالیت نمایند. بعضی از شهرداری ها ایرادی به این موضوع نمی گرفتند و بعضی هم ایراد گرفته و اعلام می کردند که این مراکز باید کاربری شان را به تجاری تبدیل نمایند. بر همین اساس در جلو داروخانه موانع یا نیوجرسی قرار می دادند تا داروخانه برای تغییر کاربری تحت فشار قرار گیرد و عوارض بپردازد.

فاطمی ادامه داد: در حال حاضر از مورد خاصی که تصویرش منتشر شده، بی اطلاع هستم، اما اگر به این دلیل این اتفاق اتفاق افتاده باشد، اصلا به ویژه در این شرایط شیوع کرونا که داروخانه ها در ایام قرنطینه هم مجبور بودند، فعالیت شان را ادامه دهند، درست نیست.

نایب رییس انجمن داروسازان همچنین گفت: طی این مدت هم داروسازان و هم کارکنان داروخانه ها در خطر ابتلا به کرونا بودند، اما برای برطرف احتیاج مردم این شرایط را تحمل کردند. هرچند که قاعدتا در حال حاضر درآمدهای شهرداری ها هم کاهش یافته، اما اینکه بخواهند برای بحث های درآمدی، این بلا را بر سر موسسات پزشکی و داروخانه ها بیاورند، واقعا باید گفت که اکنون وقت این کار نیست.

مدیر این داروخانه شبانه روزی که درباره این موضوع به خبرنگاران، گفت: ما در بخشی از ساختمان داروخانه اجناسی مانند شیرخشک و پوشک را زیر ایرانیت گذاشته ایم که شهرداری منطقه 2 ناحیه 6 بر همین اساس اقدام به گذاشتن نیوجرسی در مقابل داروخانه کرد. حتی اعلام کردیم که بعد از کرونا اقدام به برداشتن آن ها میکنیم، اما قبول نکردند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که همه بخش ها یاری می نمایند و ما می خواهیم به مردم خدمت رسانی کنیم، اما متاسفانه شهرداری مانع تراشی میکند.

وی در پایان با اشاره به شکایت خود در این رابطه به دیوان عدالت اداری مدعی شد که دیوان نسبت به برداشتن مانع حکم داد، اما شهرداری اقدامی نکرد. مجددا فردا این موضوع را به وسیله قانونی پیگیری میکنم.

بدهی ؛ علت قراردادن نیوجرسی در مقابل داروخانه

رسول کشت پور شهردار منطقه 2 تهران علت قراردادن نیوجرسی در مقابل داروخانه ای در منطقه تحت مدیریت را بدهی و عدم پرداخت عوارض مطرح نمود .

کشت پور در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: بارها شهرداری منطقه 2 به این داروخانه مهلت داده بود که عوارض خود را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه داروخانه ها فعالیت رایگانی برای مردم ندارند و می بایست مانند سایر صنوف عوارض خود را پرداخت نمایند گفت: شهرداری منطقه 2 صرفا به این دلیل که این واحد، داروخانه بوده بارها به وی مهلت داده تا عوارض خود را پرداخت نمایند، اما متاسفانه با اینکه بارها به وی مهلت داده شد اما عوارض خود را پرداخت نکرد.

شهردار منطقه 2 اضافه کرد: تمامی صنوف در برابر اجرای قانون یکسان هستند و در صورتی که به قانون تمکین ننمایند در مورد آنها اعمال قانون می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1211

به "گذاشتن نیوجرسی مقابل یک داروخانه در روزهای کرونایی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذاشتن نیوجرسی مقابل یک داروخانه در روزهای کرونایی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید