2000 معلول آذربایجان غربی دنبال کار می گردند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بیش از 2000 نفر از معلولان استان با درجات مختلف معلولیت به دنبال شغل هستند.

2000 معلول آذربایجان غربی دنبال کار می گردند

ایرج عبدالله پور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بیش از 5000 کودک معلول زیر 13 سال در استان شناسایی و تحت حمایت های بهزیستی استان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه مراکز نگهداری معلولین استان به صورت شبانه روزی فعالیت می نمایند، اعلام نمود: 9 مرکز نگهداری معلولین در استان فعال است که 8 مرکز برای نگهداری معلولین ذهنی و یک مرکز برای معلولین جسمی _حرکتی است.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: عوامل متعددی از قبیل ژنتیک، بیماری و حوادث از جمله عوامل به وجودآمدن معلولیت و عقب ماندگی ذهنی در افراد است.

عبدالله پور ادامه داد: خدمات مراقبتی، حمایتی، مستمری و توانبخشی، ترویج فرهنگ روحیه کار و کوشش، افزایش عزت نفس، استقلال فردی و ایجاد امنیت روانی برای معلولین با برگزاری دوره های مهارت زندگی و کارآفرینی از جمله خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی برای معلولین استان است.

وی به نامناسب بودن معابر و فضای شهری برای استفاده معلولین اشاره نمود و گفت: دسترسی نداشتن به اماکن و امکانات عمومی، مناسب نبودن پیاده روها، فضاهای شهری و حمل و نقل عمومی برای سهولت در تردد معلولین از مهمترین دغدغه های این قشر جامعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 137

به "2000 معلول آذربایجان غربی دنبال کار می گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2000 معلول آذربایجان غربی دنبال کار می گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید