آشنایی با انواع پول در هند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، روپیه پول رایج کشور هند است اما علاوه بر روپیه سکه هایی نیز هستند که پیسه نام دارند و هنوز در گردش هستند. پیسه کم است زیرا پول خرد است. هر صد پیسه معادل یک روپیه است.

آشنایی با انواع پول در هند

سکه و اسکناس

پول کاغذی یا اسکناس با واحد روپیه در اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100 و 1000 روپیه چاپ می گردد. اما اسکناس های یک و دو روپیه ای هم پیدا می گردد که خیلی کمیاب تر از سکه های یک و دو روپیه ای هستند. اسکناس 5 روپیه ای به شکل سکه هم وجود دارد. پیسه هم که کمیاب است در انواع 10 پیسه، 25 پیسه و 50 پیسه در گردش است.

تبادل ارز

در حال حاضر، دلار امریکا در بانک های هند برای تبدیل به روپیه پذیرفته می گردد. از آنجا که نرخ تبادل ارز در فرودگاه ها خیلی بیشتر از بانک ها است، حداقل پولی که احتیاج دارید را در هنگام رسیدن به هندوستان به روپیه تبدیل کنید. دستگاه های خودپرداز زیادی در شهرهای بزرگ وجود دارند. وقتی دلار را به روپیه تبدیل می کنید، هم پول های درشت بگیرید و هم پول های خردتر. زیرا بعضی از فروشندگان 500 و 1000 روپیه را خرد نمی نمایند. از بانک رسید نقد کردن را در هنگام تبدیل پول خود بگیرید. شاید از شما بخواهند در زمان بازگشت از هند قبل از تبدیل روپیه به دلار آن را نشان بدهید. بسیاری از بانک ها و فرودگاه ها کمتر از 1000 روپیه را به دلار تبدیل نمی نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2463

به "آشنایی با انواع پول در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع پول در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید