آمریکا به دنبال تصرف فضا و سیاره ها است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، روسیه با انتشار بیانیه ای آمریکا را به نقض قوانین بین المللی در حوزه فضایی متهم کرد و گفته است که واشنگتن در تلاش برای تصرف سیاره هاست.

آمریکا به دنبال تصرف فضا و سیاره ها است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، آژانس فضایی روسیه با انتشار بیانیه ای آمریکا را به نقض قوانین بین المللی در حوزه فضایی متهم کرد.

در این بیانیه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متهم به نقض قوانین و تلاش برای تصرف سیاره ها شده است.

به گفته سازمان فضایی فدرال روسیه، رئیس جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی در حال ایجاد مقدمات تصرف سایر سیاره ها است.

آژانس فضایی روسیه، قواعد جدید آمریکا را باعث آسیب زدن به همکاری های بین المللی در فضا عنوان کرده و از این کشور خواسته است تا توافقات دو و چندجانبه با کشورهای خارجی را برای انجام عملیات های با ثبات و مطمئن در ارتباط با منابع فضایی دنبال کند.

روسیه در این بیانیه گفته است که تلاش برای بهره برداری از فضا و برنامه ریزی های ستیزه جویانه برای تصرف اراضی سایر سیاره ها تناسبی با قرار دریافت کشورها در راستا همکاری ها ندارند.

جنگ سرد میان آمریکا با روسیه و چین علاوه بر عرصه های نظامی، به فضا هم کشیده شده است. واشنگتن تلاش دارد همچون دوران دو قطبی، بار دیگر توان روسیه و همچنین چین را به چالش بکشد. اقدامی که با واکنش تند روسیه روبه رو شده است و مقامات مسکو به آمریکا برای از سرگیری طرح جنگ ستارگان و رقابت تسلیحاتی در فضا به بهانه مقابله با برنامه های موشکی دیگر کشورها هشدار داده اند.

انتهای پیام/4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1266

به "آمریکا به دنبال تصرف فضا و سیاره ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال تصرف فضا و سیاره ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید