تور ارزان چین: عضویت در شانگهای چه مزایایی برای ایران دارد؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، شبکه خبری الجزیره در گزارشی به آنالیز مزایای عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای پرداخته است.

تور ارزان چین: عضویت در شانگهای چه مزایایی برای ایران دارد؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، الجزیره به نقل از تحلیلگران و کارشناسان نوشت: به جای دستاوردهای عمده سیاسی یا مالی ، اصلی ترین برداشت ایران از این موفقیت در کوتاه مدت ممکن است به افزایش اعتبار و دیپلماسی محدود گردد. مسئله اصلی رویکرد ایران در قبال سازمان همکاری شانگهای این است که این نهاد به اسم یک کنسرت قدرتهای عظیم غیر غربی و نه یک سازمان بین المللی مدرن به آن نگاه می نماید و آن را در محیطی ضدغربی یا ضدآمریکایی می بیند.

این در حالی است که کشورهایی مانند پاکستان و هند شریک نزدیک ایالات متحده هستند و حتی روسیه و چین هرگز حاضر نشده اند آشکارا ایالات متحده را در صحنه جهانی به چالش بکشند. ترکیبی از این دو سوءتفاهم و بعلاوه تصور ایران از خود به اسم یک هژمون طبیعی در غرب آسیا ، همه چیز را برای رهبران ایران نشان می دهد زیرا ایران به سایر قدرتهای عظیم ضد غربی ملحق شده و ائتلافی قوی را تشکیل می دهد و می تواند هژمونی آمریکا را به چالش بکشد.

الجزیره نوشت: اعضای سازمان همکاری شانگهای تمایلی به مشارکت در رقابت های ایران ندارند ، شاید به همین علت باشد که آنها روز آدینه بعلاوه عربستان سعودی ، قطر و مصر را به اسم شرکای مصاحبه در کوشش برای ایجاد تعادل پذیرفتند.

این اولین بار است که ایران از زمان انقلاب 1979 به عضویت کامل یک بلوک عظیم منطقه ای در می آید. ایران تحت تحریم های یک جانبه قرار گرفته است. این بدان معناست که اعضای سازمان همکاری شانگهای این تحریم ها را به اسم تحریم های بین المللی به رسمیت نمی شناسند و به همین علت درخواست ایران برای عضویت کامل را پذیرفته اند. ایران چشم به دستاوردهای سیاسی و مالی دارد ، به ویژه با چین ، که ایران در ماه مارس توافقنامه همکاری جامع 25 ساله را امضا کرد ، و روسیه ، که ایران در پی توسعه توافقنامه همکاری قبلی است.

علاوه بر این ، ایران می تواند دسترسی چشمگیری به منطقه آسیای مرکزی داشته باشد ، که می تواند به اسم بازار صادرات کالاهای ایرانی در نظر گرفته گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2153

به "تور ارزان چین: عضویت در شانگهای چه مزایایی برای ایران دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: عضویت در شانگهای چه مزایایی برای ایران دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید