ساختمان های قد بلند جهان!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، آسمان خراش های دیدنی دنیا

تا سال های گذشته ساخت آسمان خراشها تنها متعلق به کشورهای پیشرفته بود و برای ملاقات از این خوش قامتان باید بار سفر را بسته و به این کشورها سفر نموده و یا تنها به تصاویر و فیلم از آسمان خراشها اکتفا کرد. اما پس از چندی کشورهای در حال توسعه و دنیا سومی نیز به فکر افتادند و توانستند با پیاده سازی تکنیک ساخت این ساختمانها، مشابه آن را در کشور خود نیز ایجاد نمایند. با بسط و توسعه فناوری و علوم نو، کشورهای درحال توسعه با رشد سرزمین شان توانستند در ساخت آسمان خراش نیز از کشورهای باتجربه در این امر پیشی بگیرند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این آسمان خراش ها بدانیم.

ساختمان های قد بلند جهان!

مرکز اقتصادی CTF در شهر گوانجو، کشور چین (530 متر/1740 فوت(

یکی دیگر از آسمان خراش های فوق مرتفع چین مرکز اقتصادی CTF است که دومین برج از برج های دوقلوی گوانجو در منطقه تیانحه و مشرف بر رودخانه پیرل می باشد. برج اول در سال 2010 کامل شد و مرکز اقتصادی CTF که تحت عنوان مرکز اقتصادی چو تای فوک یا برج شرقی گوانجو نیز شناخته می شود در سال 2016 گشایش یافت. این بنا یک مجتمع 111 طبقه با کاربری های چند گانه است که بخش هایی مانند مرکز کنفرانس، ادارات، یک مرکز خرید بزرگ، سوئیت های اقامتی، یک عرشه مشاهده و هتل های رزوود و هتل ریسوت به اضافه 16 طبقه گردان را در خود جای داده است. طبقات زیرین این برج به مراکز حمل و نقل عمومی متصل هستند و بعلاوه به وسیله پل های دو سطحی ارتباط بین این ساختمان با ساختمان های مجاور برقرار است.

تایپه 101 (509/2 متر/1671 فوت)

برج تایپه 101 تایوان به عنوان نمادی از مدرنیزه، آمیزه ای از تکنولوژی امروزی به همراه سنت های قاره آسیاست. این برج که در برابر زلزله و طوفان از استحکام زیادی برخوردار است با دیوارهایی با پوشش شیشه ای سبز-آبی و بسیاری از المان های طراحی دیگر، گویای نمادهای سنتی آسیا و فلسفه فنگ شویی می باشد. بطور مثال 101 طبقه بودن این برج مظهر شروع دوباره زمان و درخشش نور زرد روشن بر بالای آن مانند یک مشعل خوش آمدگویی است که مظهر آزادی و آزادگی تلقی می شود. تایپه 101 که ساخت آن در سال 2004 به سرانجام رسید قبل از تکمیل برج خلیفه دوبی در سال 2010، عنوان بزرگترین برج جهان را با خود حمل می کرد. در حال حاضر نیز این برج به سبب طراحی دوستدار محیط زیست و انرژی های طبیعت، عنوان بزرگترین ساختمان سبز جهان را با خود یدک می کشد.

مرکز اقتصادی جهانی شانگهای (492 متر / 1614/2 فوت)

برج 101 طبقه مرکز اقتصادی جهانی شانگهای که در منطقه پودونگ شهر شانگهای واقع شده است یک مرکز بسیار مهم تجاری و تبادلات اقتصادی بین المللی محسوب می شود که متشکل از ادارات، هتل ها، اتاق های کنفرانس، عرشه مشاهده و مراکز بزرگ خرید در طبقه همکف است. شکل ظاهری این آسمان خراش که یک دربازکن نوشابه را در فکر تداعی می کند عمده معروفیت خود را از حفره نمادین بالای برج دارد و حتی شما می توانید از فروشگاه هدایا در قسمت عرشه مشاهده، یک دربازکن شبیه سازی شده از برج را بخرید. مرکز تجارت جهانی شانگهای در سپتامبر سال 2007 تکمیل شد و سال بعد به وسیله طراحش عنوان برترین آسمان خراش تکمیل شده را به خود گرفت. این برج به وسیله یک موسسه طراحی آمریکایی تحت نام نام کوهن پدرسون فاکس طراحی شد.

مرکز بازرگانی بین المللی (484 متر/1588 فوت)

برج مرکز بازرگانی بین المللی هنگ کنگ متشکل از 108 طبقه می باشد. ابتدا قرار بود این برج بلندترین برج جهان باشد اما به خاطر قوانین و مقررات محلی که ساخت ساختمانی مرتفع تر از کوههای گرداگرد شهر را ممنوع می کرد از ارتفاع آن کاسته شد. این آسمان خراش که در سال 2010 تکمیل شد مشتمل بر هتل ریتز کارلتون، ادارات بازرگانی، یک مرکز خرید بزرگ، یک رستوران پنج ستاره و عرشه مشاهده با نام اسکای 100 می باشد. مرکز بازرگانی بین المللی هر چند در هدف خود برای تبدیل شدن به مرتفع ترین ساختمان جهان ناکام ماند اما به سبب برخورداری از بزرگ ترین نمایش های نور و موسیقی در یک ساختمان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. نمایش های موسیقی و نور LED وسعتی معادل 50هزار متر مربع دارد که دو بار در شب قابل مشاهده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2348

به "ساختمان های قد بلند جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های قد بلند جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید