آکروپلیس، خانه گنج های یونانی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، آکروپلیس، محلی است که می توانید اشیا و یافته های باستان شناسی را در آن مشاهده کنید. جالب است بدانید این موزه برای نخستین بار در سال 1876 تاسیس شد، اما پس از آن در سال 2009 موزه جدید افتتاح شد.

آکروپلیس، خانه گنج های یونانی

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

البته ابتدا قرار بود موزه جدید در سال 2004 افتتاح گردد، اما اکتشافات باستان شناسی در همین محل که منجر به کشف خانه های شخصی مربوط به دوران اولیه مسیحیان که در آن ها مجسمه های مرمر و کف موزائیک به کار رفته، باعث شد تا مراحل ساخت با تاخیر انجام گردد.

این موزه در مساحتی 21000 متر مربع توسط یک معمار سوئیسی-آمریکایی به نام برنارد چومی Bernard Tschumi طراحی شده است.

جالب است بدانید چومی Tschumi کوشش کرد تا اندازه ها و مدل ستون های این موزه درست بازتابی از ستون های پارتنون Parthenon باشد که در نزدیکی آن واقع شده است.

یکی دیگر از نکات جذاب درباره آکروپلیس آن است که باتوجه به زلزله خیز بودن این منطقه در موزه جدید از فناوری لرزه نگاری استفاده شده است.

اما در آکروپلیس با چه گنجینه هایی روبرو می شوید؟ آکروپلیس آثاری از دوران باستان و کلاسیک یونانی ها را در اختیار دارد. از سویی دیگر صدها مجسمه از جنس سنگ مرمر در دل آکروپلیس قرار گرفته است.

طراحی آکروپلیس جدید شما را شگفت زده خواهد نمود، زیرا این طراحی به صورتی است که بازدیدنمایندگان بروی سطحی شفاف حرکت نموده و تعدادی از آثار تاریخی را زیر پای خود مشاهده می نمایند. از سویی دیگر یک قسمت از منطقه حفاری در ورودی موزه قرار گرفته تا آثاری از یک روستای باستانی در معرض دید بازدیدنمایندگان قرار بگیرد.

موزه جدید آکروپلیس فضایی بزرگ در اختیار دارد تا خانه گنج های یونانی باشد. در نتیجه بازدید از آن برای گردشگران بسیار جذاب و هیجان انگیز است، زیرا آن ها تاریخ را پیش روی خود می بینند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 464

به "آکروپلیس، خانه گنج های یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکروپلیس، خانه گنج های یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید