افغانستان مرگبارترین کشور برای بچه ها؛ روزانه 9 کودک کشته یا معلول می شوند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل گزارش داد که در 9 ماه نخست سال 2019 به دلیل ناآرامی ها و جنگ، روزانه 9 کودک در افغانستان کشته و یا معلول می شوند.

افغانستان مرگبارترین کشور برای بچه ها؛ روزانه 9 کودک کشته یا معلول می شوند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سطح خشونتی که بچه ها افغان هر روز با آن روبرو هستند تکان دهنده است و صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل (یونیسف) از جامعه جهانی خواست تا از این فرایند جلوگیری نمایند.

هنریتا فور مدیر اجرایی یونیسف می گوید: سال 2019 در افغانستان بسیار خونین و بویژه برای بچه ها مهلک بوده است. بچه ها، خانواده ها و جوامع آنها هر روز با عواقب وحشتناک درگیری ها روبرو هستند. این بچه ها می خواهند که بزرگ شوند، به مدرسه بفرایند، مهارت فرا گیرند و برای خود آینده ای بسازند.

علاوه بر درگیری ها، افغانستان با بلایای طبیعی دست به گریبان است، مانند سیلاب شدید سال 2018 میلادی که زندگی 250 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد همچنین بیش از نیمی از جمعیت این کشور نیز زیر خط فقر قرار دارند.

براساس گزارش تازه یونیسف، بطور متوسط در 9 ماه نخست امسال میلادی بطور متوسط روزانه 9 کودک افغان کشته یا معلول شدند و افغانستان به کشنده ترین منطقه جنگی تبدیل شده است؛ بین سال های 2009-2018 درگیری ها در افغانستان منجر به کشته شدن حدود 6 هزار و 500 نفر شد و نزدیک به 15 هزار تن دیگر نیز مجروح شدند.

این گزارش می افزاید که حدود 600 هزار کودک زیر 5 سال نیز به سوء تغذیه شدید دچار هستند که می تواند به مرگ کودک منجر گردد. حدود 2 میلیون کودک دیگر نیز به سوء تغذیه ای دچار هستند که می تواند در طولانی مدت تاثیر منفی بر سلامت جسمی و ذهنی کودک بگذارد.

یونیسف در حالی از آمار تکان دهنده تلفات بچه ها در افغانستان ابراز نگرانی نموده و خواهان اقدام جامعه جهانی در این باره است که در گزارش خود به تشدید حملات هوایی آمریکا و حملات شبانه نیروهای خارجی اشاره ای ننموده است.

در چند ماه اخیر بر اثر عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در ولایت های شرقی افغانستان از جمله ننگرهار، کنر، پکتیکا و وردک بارها غیرنظامیان افغان از جمله زنان و بچه ها هدف قرار گرفته اند.

پیش از این نیز سنای افغانستان کشتار زنان و بچه ها در عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم نموده و خواهان رسیدگی دولت به این موضوع شده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 945

به "افغانستان مرگبارترین کشور برای بچه ها؛ روزانه 9 کودک کشته یا معلول می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان مرگبارترین کشور برای بچه ها؛ روزانه 9 کودک کشته یا معلول می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید