اندیشکده، زیرساخت های خراب تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به وخامت اوضاع ایالت تکزاس در پی سرمای شدید اخیر در آمریکا، نوشت که دیگر ایالت ها نیز با مسائل زیرساختی روبرو هستند و این امر تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است.

اندیشکده، زیرساخت های خراب تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است

در این گزارش به قلم جاناتان هیلمن، عضو ارشد اندیشکده آمریکن اینترپرایز آمده است: علائم هشدار دهنده همه جا مشاهده می گردد. در تگزاس، توفان زمستانی میلیون ها خانوار را از برق بی بهره نموده است. در ویسکانسین، کشاورزان در حال کوشش برای استفاده ایمن از تجهیزات مدرن در جاده هایی هستند که بیش از 50 سال پیش ساخته شده اند. در آریزونا، قسمتی از یک پل صد ساله در تابستان گذشته پس از خروج قطار از ریل در این منطقه، فروریخت. در فلوریدا، از لوله های قدیمی میلیون ها گالن فاضلاب نشت می نماید. آمریکا همچون شهری است که روی یک تپه قرار گرفته است و در حال فروپاشی است.

بنا بر این گزارش، پس از سال ها وعده و بی عملی، احیای زیرساخت های آمریکا باید به عنوان یک اولویت امنیت ملی مورد توجه قرار گیرد نه برعکس.

این اندیشکده نوشت: افزایش هزینه های عمومی درزمینه زیرساخت ها مشابه آنگونه که در اواسط قرن بیستم انجام شد، باعث ایجاد بیش از 3 میلیون شغل تا سال 2029 و افزایش بهره وری می گردد. اقتصاد ایالات متحده به ازای هر دلار هزینه شده 2.70 دلار رشد می نماید.

در این مقاله آمده است: اما مسئله مهم تر و فراتر از خطرات مالی، برطرف خرابی های زیرساختی امری ضروری برای امنیت ملی آمریکا است. اهمیت استراتژیک زیرساخت ها چیز جدیدی نیست، اما در سال های اخیر به دلیل تغییر اقلیم ، نوآوری و ظهور چین مهمتر شده است. آنچه در معرض خطر است آمادگی نظامی آمریکا،تاب آوری ملی و رقابت جهانی آن است.

در ادامه این گزارش آمده است: طول جنگ سرد، رئیس جمهور دوایت آیزنهاور ارتباط بین زیرساخت ها و آمادگی نظامی را به خوبی درک کرد. همانطور که وی در سال 1955 در سخنرانی سالیانه خود استدلال کرد، یک سامانه از شاهراه های مدرن و کارآمد برای تأمین نیازهای جمعیتی در حال رشد، اقتصاد در حال گسترش و امنیت ملی ما ضروری است. آیزنهاور با کنگره برای ایجاد سیستم عظیمراه ملی همکاری کرد تا توانایی آمریکا در جابجایی نیروها و تخلیه شهرهای عظیم افزایش یابد.

بنا بر این گزارش، ده ها سال بعد، این قابلیت ها هنوز مقابل چشم همگان است. با این حال، مسئله این است که سیستم عظیمراه ملی طراحی شده بود تا سال 1970 ادامه یابد. سال ها تخصیص نیافتن بودجه و کمبود، بار عظیمی در عظیمراه ها و پل های آمریکا برجای گذاشته که هزینه آن اکنون بیش از 830 میلیارد دلار است.

در این مقاله تصریح شده است: زیرساخت ها همچنین برای تاب آوری، توانایی احیاء از مسائل امری ضروری هستند. سال گذشته، آمریکا 22 فاجعه آب و هوایی تجربه کرد که زیان آنها بیش از 1 میلیارد دلار بوده است و این یک رکورد جدید محسوب می گردد. هیچ شخص یا مکانی در برابر این خطرات که بخاطر این زیرساخت های کهنه تشدید شده در امان نیست. بنا بر یافته های یک مطالعه آموزشگاه ملی اگر جامعه زیرساخت های ضعیفی داشته باشد ، مانند بدن انسان با سیستم ایمنی به خطر افتاده، در برابر آسیب های روحی مقاوم نخواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در ادامه این مقاله با اشاره به تغییرات آب وهوایی در دهه ها اخیر آمده است: تغییرات آب و هوایی این خطرات را افزایش می دهد. بیشتر زیرساخت های امروز برای جهانی خنک تر و ملایم ساخته شده است و اکنون با سرعت بیشتری فرسوده می گردد. افزایش دما، بارش و شدت طوفان که همراه با تغییرات آب و هوایی است، همه جاده ها، پل ها و راه آهن را خراب می نماید. بازسازی زیرساخت ها فرصتی برای مقاومت در برابر بلایا فراهم می نماید. همچنین فرصتی برای افزایش بهره وری انرژی و ایجاد اقتصاد سبزتر فراهم می نماید.

این اندیشکده نوشت: آمریکا برای چیزی بیشتر از توجه شرکت های جهانی رقابت می نماید. این زیرساخت ها بر اینکه آمریکا خواهد توانست مغزها و اندیشه های درخشان ر ا جذب کند و بر این مسئله که همچنان کانون اصلی نوآوری باقی بماند یا خیر و این که کارگران و شرکت های آمریکایی زیربنای محکمی برای صادرات کالاها و خدمات خود به بازارهای خارجی داشته باشند، تأثیر خواهد گذاشت. در حال حاضر ، شرایط تاسف بار زیرساخت های آمریکا تمام این چشم اندازها را تضعیف می نماید.

در ادامه این گزارش با اشاره به تغییرات ناشی از فناوری های نوین آمده است: زیرساخت های دیجیتال برای زندگی روزمره حتی ضروری تر شده و این فرایند با شیوع بیماری کووید-19 سرعت بیشتری گرفته است. با این حال، بیش از 40 میلیون آمریکایی هنوز به پهنای باند دسترسی ندارند. برای از بین بردن این شکاف و دسترسی جوامع آمریکا به فرصت های آموزشی، بهداشتی و تجاری که اتصال دیجیتال فراهم می نماید، سرمایه گذاری در زیرساخت ها ضروری است.

اینترپرایز در ادامه فرایند صعودی چین در عصر دیجیتال را خطری برای آمریکا خوانده و می نویسد: آمریکا در حال ورود به رقابتی است که می تواند چند دهه ای به طول انجامد و در آن قدرت مالی و فناوری به همان اندازه توان نظامی اهمیت خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، آغاز این مسابقه برای آمریکا با زیرساخت های در حال فرسایش کنونی در این کشور مانند صف آرایی در یک ماراتن با شکستگی مچ پا است. اما پکن ماهیت این مسابقه را درک می نماید. رهبر چین شی جین پینگ در حال حمایت از زیرساخت های جدید است و خواهان سرمایه گذاری عمده در شبکه های 5G ، مراکز داده، ظرفیت اینترنت صنعتی، خدمات ماهواره ای و سایر زیرساخت های دیجیتالی است.

چین با ابتکار عمل موسوم به یک کمربند، یک جاده خود حتی توانسته بسته زیرساختی عظیمتر از آنچه که آمریکا در اختیار دارد، فراهم کند. واشنگتن باید با سرمایه گذاری های استراتژیک در داخل و به کارگیری نقاط قوتی که در خارج از آمریکا دارد، مقابل این چالش بایستد.

در انتهای این گزارش هشدار داده شده است غفلت از زیرساخت ها آسان و خطرناک است. منجر به عدم آمادگی، شکنندگی و افول می گردد. انتخاب ساده است: شهر روی تپه می تواند دوباره بدرخشد، یا جهان می تواند خاموش شدن چراغ های آن را تماشا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1869

به "اندیشکده، زیرساخت های خراب تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده، زیرساخت های خراب تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید