اوضاع انسانی در یمن در آستانه فروپاشی است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که با افزایش تعداد افراد نیازمند به یاری های انسانی در یمن به 20 میلیون نفر، اوضاع انسانی در این کشور در آستانه فروپاشی است.

اوضاع انسانی در یمن در آستانه فروپاشی است

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با العربی الجدید گفت: 16 میلیون یمنی از مجموع 20 میلیون یمنی که به یاری انسانی احتیاج دارند، از گرسنگی رنج می برند. اما آن هایی که از شرایطی شبیه به قحطی رنج می برند حدود ده ها هزار نفر هستند. نزدیک به پنج میلیون یمنی تنها یک گام با قحطی فاصله دارند.

وی به افزایش مبتلایان به کرونا اشاره نمود و گفت: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی با استقبال از بیماران مخالفند چراکه منابعی برای معالجه ندارند.

دوجاریک درباره افزایش درگیری ها در مأرب گفت: این درگیری ها به آوارگی حدود 20 هزار یمنی منجر شد و سلامتی میلیون ها تن دیگر در منطقه را تهدید می نماید. سیل ها نیز تأثیر منفی بر بیش از 22 هزار نفر گذاشته است که بیشترشان جزو آوارگان هستند.

دوجاریک درباره حمایت اقتصادی از صندوق یاری های بشردوستانه در یمن گفت: ما شاهد نقص شدیدی در حمایت اقتصادی هستیم. سازمان ملل به حدود 3.58 میلیارد دلار آمریکا برای ممانعت از وقوع قحطی در یمن احتیاج دارد. سازمان ملل درحال حاضر تنها به 34 درصد این مبلغ دست یافته است.

وی درباره موضع سازمان ملل درخصوص حل سیاسی بحران یمن گفت: ما برای نزدیک کردن دیدگاه های دو طرف کوشش می کنیم و طرف مذاکرات نیستیم. ما خواستار توقف جنگ و افزایش یاری های انسانی و بازگشایی بندر الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا و توقف حملات علیه مأرب هستیم. شرایط بسیار پیچیده و پر از موانعی است. ما به گزارش مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن به شورای امنیت طی ماه میلادی جاری گوش خواهیم داد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1989

به "اوضاع انسانی در یمن در آستانه فروپاشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع انسانی در یمن در آستانه فروپاشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید