مرکزنشینان باید مرزنشینان را دریابند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در مورد عدم پرداخت عایدات سوخت مرزنشینان شعاع 20 کیلومتر به وزیر کشور تذکر داد.

مرکزنشینان باید مرزنشینان را دریابند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بیرجند، نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 27 مهر) مجلس شورای اسلامی گفت: مرکزنشینان باید مرزنشینان را که نقش مهمی در برقراری امنیت دارند، دریابند.

او ضمن تذکر به وزیر کشور در مورد عدم پرداخت عایدات سوخت مرزنشینان شعاع 20 کیلومتر گفت: متأسفانه در امسال عایدات سوخت مرز نشینان در این محدوده پرداخت نشده است در حالی که به دلیل شرایط کرونا، خشکسالی های بی سابقه، تورم و گرانی، آن ها در سخت ترین شرایط مالی و معیشتی قرار دارند.

نخعی گفت: مرکزنشین باید مرزنشینان را دریابند که بخش زیادی از امنیت را مدیون حضور آن ها هستند و درست نیست در شرایطی که به حمایت احتیاج دارند از حداقل حق قانونی خود نیز بهره مند نشوند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در ادامه از رئیس جمهور خواست تا افزایش شعاع برخورداری 20 کیلومتر به 50 کیلومتر که در سفر به این استان مصوب شده بود را هر چه زودتر اجرایی وعملیاتی کند.

او در مجلس در تذکر به وزیر آموزش و پرورش هم گفت: نحوه بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان برخلاف مصوبه سال گذشته مجلس و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بوم را استان تعریف کردند که این مسائل زیادی را برای منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته کشور به وجود آورده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس اضافه کرد: با این تصمیم اشتباه تعداد زیادی از دانش آموزان شایسته این منطقه ها در رقابتی ناعادلانه و نابرابر امکان قبول شدن پیدا نکردند و این ظلم آشکار در حق این منطقه ها و دانش آموزان مستعد آن ها بود که قطعا استمرار آن باعث به مخاطره انداختن آینده منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته خواهد شد.

نخعی در تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: ما به هر نقطه از حوزه انتخابیه اعم از روستاها، شهر ها و عشایر می رویم یکی از دغدغه های جدی مردم کمبود آرد است و سهمیه های مشخص شده برای آن ها کم بوده و تناسبی با احتیاج واقعی مردم ندارد و در کنار آن مدیریت و نظارت ضعیف هم باعث ظهور مسائلی برای مردم شده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2198

به "مرکزنشینان باید مرزنشینان را دریابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکزنشینان باید مرزنشینان را دریابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید