اولین همایش کارآفرینی گردشگری (استارت آپ) قم برگزار گردید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از طرح های برتر در حوزه گردشگری که به ارتقای زیرساخت های این صنعت، ایجاد کارآفرینی و بهبود وضعیت مالی یاری کند استقبال می کنیم.

اولین همایش کارآفرینی گردشگری (استارت آپ) قم برگزار گردید

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی استان شامگاه دیروز شنبه 17 شهریور 97 در اولین همایش کارآفرینی گردشگری (استارت آپ) در سالن همایش های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ارائه طرح و ایده پردازی نه تنها یاری به رونق صنعت گردشگری می نماید بلکه در بخش صنایع دستی یاری به فروش هنرهای دستی هنرمندان می نماید.

او اضافه کرد: 52 طرح به دبیرخانه همایش کارآفرینی واقع در بنیاد ملی نخبگان استان قم که در مردادماه امسال به مدت یک ماه فراخوان شده بود ارسال شد که بعد از داوری های اجرا شده پنج طرح به عنوان برتر انتخاب شد.

او با اشاره به این که کارآفرینی در حوزه گردشگری باید در استان قم مورد توجه قرار گیرد گفت: امروزه برای برون رفت از فضای سنتی کسب و کار، باید به سمت ایده پردازی و استارت آپ ها کارآفرینی حرکت کرد تا شاهد اشتغال زایی و درآمدزایی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: این طرح های برتر نقش مهمی در توسعه بازاریابی، تبلیغات و جذب گردشگر در زمینه های مختلف دارد.

او با تاکید بر این که صنایع دستی قم باید معرفی گردد گفت: با ایجاد ایده و طرح در راستای عرضه و فروش صنایع دستی به استقرار سرمایه و اشتغالزایی بیشتر هنرمندان یاری شایانی می گردد.

یزدانی بیان نمود: باید از ظرفیت فضاهای مجازی امکان خرید اینترنتی صنایع دستی را در استان فراهم کرد تا از این طریق به تحقق گردشگری نوین اهتمام ورزید.

او ابراز امیدواری کرد: با طرح ها و ایده پردازی های نخبگان و فعالان می توانیم شاهد رونق گردشگری زیارتی در قم و جذب گردشگران خارجی و ایرانی باشیم.

نخستین رویداد استارت آپ گردشگری در قم با هدف شناسایی ایده های خلاق، انتقال تجربه و شبکه سازی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم و بنیاد نخبگان استان قم برگزار گردید و از پنج طرح برتر تقدیر شد.

محمدرضا شاه مردی در اجرای تئاتر محیطی در اماکن موزه ها و خانه های تاریخی رتبه اول، محمد مجید زاده در تسهیل طبیعت گردی برای سالمندان معلولان و افراد کم توان رتبه دوم،حبیب داستانی بنیسی در بازی دیجیتالی سفر جنجالی رتبه سوم، روح الله ندری در زمینه گردشگری با نگاهی به پتانسیل گردشگری سلامت و درمان رتبه چهارم و حسن عبیات در زمینه نرم افزار قم یاب راهنمای مسافران و گردشگران رتبه پنجم را کسب کردند.

علی کشتکار در شبکه اجتماعی قم گردی گیاهان دارویی، عبدالله عسگری در مشاهده تبلیغات گردشگری روی تلفن همراه به عنوان شایسته های تقدیر معرفی شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 558

به "اولین همایش کارآفرینی گردشگری (استارت آپ) قم برگزار گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "اولین همایش کارآفرینی گردشگری (استارت آپ) قم برگزار گردید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین همایش کارآفرینی گردشگری (استارت آپ) قم برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید