ایروان ، مقصد پر هوادار گردشگران ایرانی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ایروان، پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری ارمنستان همیشه به یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین مقصدهای گردشگری ایرانی ها تبدیل شده است.

ایروان ، مقصد پر هوادار گردشگران ایرانی

با تور مالزی خرداد 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

تاریخ کهن شهر ایروان که بخش بزرگی از آن هم ریشه در تاریخ و شکوه گذشته کشورمان دارد، افزون بر ویژگی های فرهنگی غنی ،از ایروان مکانی بسیار جذاب برای سفرهای خارج از کشور ساخته است . اگر بخواهیم قدمت تاریخی ایروان را توصیف کنیم باید به حدود 4000 سال پیش که انسان ها در این منطقه ساکن شده اند اشاره کنیم. بین قرن های 6 و 4 پیش از میلاد مسیح، این شهر یکی از مهم ترین مراکز ساتراپی در امپراتوری عظیم هخامنشی بشمار می رفت. از آنجا که این شهر مقصد استراتژیک بسیار مهمی تلقی می شد، طی سالیان بارها بین ملت ها و پادشاهی های مختلف دست به دست می گشت. این شهر که در اصل بخشی از ایران به شمار می رفت، متاسفانه طی قرارداد ترکمانچای در دوره قاجار برای همواره از ایران جدا شد.

برای سفر احتمالی شما به ایروان در نوروز بعضی جاذبه های دیدنی این شهر را معرفی می کنیم .

کاسکاد ایروان

کاسکاد ایروان یکی از مجموعه های گردشگری ارمنستان و ایروان به شمار می رود که جذابیت های خاص خود را دارد. این مجموعه هزار پله ای با ارتفاع 118 متر در سال 1980 میلادی ساخته شده است. این مجموعه مرکز شهر را به پارک پیروزی متصل می نماید و در قسمت های مختلف آن می توان آثار مجسمه سازهای مشهور را تماشا کرد. علاوه بر این اگر می خواهید چشم اندازی بی نظیر از شهر و کوه های آرارات را ببینید، به مرتفع ترین بخش این مجموعه زیبا مراجعه کنید.

خانه اوپرا

اگر به موسیقی علاقمند هستید، بدون شک نباید بازدید از این اوپرا را از دست بدهید. علاوه بر این، این بنا از نظر معماری جایگاهی قابل توجه دارد. این بنا در سال 1933 ساخته شد و از آنجایی که به بخش مهمی از هنر و تاریخ ارمنستان گره خورده است، برای مردم این کشور ارزش زیادی دارد.

میدان جمهوری

میدان جمهوری ایروان با نان قدیم لنین (Lenin) از آن دست نقاطی است که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید. همچنین اگر به کنسرت های فضای باز و جشن های محلی علاقمند د، مکانی بهتر از این میدان پیدا نخواهید کرد. بنای اغلب ساختمان ها اطراف با سبک معماری زیبا زینت بخش میدان شده اند که ارزش حضور در این مکان را دو چندان می نمایند. همچنین نباید از فواره های موزیکال میدان جمهوری هم غافل شد که به خصوص بین ساعات 9 تا 11 شب نمایی بسیار دیدنی خلق می نمایند.

دژ اربونی

دژ اربونی یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی ایروان محسوب می شود که در ارتفاع 1017 متری حوالی ایروان واقع شده است. بر اساس آنالیز ها و شواهد به دست آمده این قلعه زمانی مرکز ساتراپ سیزدهم هخامنشی بود و حکومت های وقت در این مکان کاخ آپادانا و معبد اهورامزدا بنا نموده اند. آثار مکشوفه زیادی از این مکان به دست آمده که گواهی بر تاریخ غنی ایروان و این منطقه هستند.

کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر

کلیسای جامع سنت گرگوری که در سال 2001 ساخته شد در منطقه کنترون ایروان واقع شده است و یکی از بهترین جاذبه های این شهر به شمار می رود. این بنا ، بزرگ ترین کلیسای ارمنی دنیا محسوب می شود و از این رو اهمیت ویژه ای برای مردم ارمنستان دارد.

پارک عشاق

پارک عشاق، پارک و فضای سبزی عمومی در ایروان است که یکی از بهترین نقاط این شهر برای تنفس هوای تازه و استراحت به شمار می رود. پارک ذکر شده با مساحتی بالغ بر 2/5 هکتار حوضچه آب زیبایی دارد که در کنار کافه آچاجور واقع شده است. شما می توانید در این مکان یک عصر به یادماندنی را به همراه دوستان و خانواده در کمال آرامش سپری کنید . افزون بر این وجود یک سالن آمفی تئاتر کوچک و چهار آبشار کوچک لذت حضور در این پارک را دوچندان می نمایند اما مهم ترین اصل در طراحی پارک ، فضای سبزش است که پارک عشاق از این نظر هیچ گونه کم و کسری ندارد.

مادر ارمنستان

مادر ارمنستان مجسمه ای نمادین از یک زن است که در پارک پیروزی ایروان واقع شده است. نکته جالب در ارتباط با پایه های تندیس ،طراحی آن به شکل یک کلیسای ارمنی با سه شبستان است.

صومعه نوراوانک

صومعه نوراوانک (صومعه جدید)، یک صومعه ارمنی است که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می شود. این صومعه در 122 کیلومتری ایروان واقع شده است. کلیسای سنت کاراپت که در این مجموعه واقع شده است، به شکل یک صلیب در طرح مربع طراحی شده است و یکی از متفاوت ترین بناهای ارمنستان به شمار می رود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 951

به "ایروان ، مقصد پر هوادار گردشگران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایروان ، مقصد پر هوادار گردشگران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید