این کارگردان رئیس داوران جشنواره فیلم کن شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اوستلوند پس از فرانسیس فورد کاپولا و امیر کوستوریکا سومین سینماگری است که تا به امروز دو بار برنده نخل طلای جشنواره کن شده است و نخستین فردی است که پس از دریافت این جایزه بلافاصله ریاست داوران این رویداد سینمایی را بر عهده می گیرد.

این کارگردان رئیس داوران جشنواره فیلم کن شد

روبن اوستلوند فیلمساز سوئدی برنده دو نخل طلا، به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در ماه آینده میلادی، انتخاب شد.

به نقل از اسکرین، این کارگردان که به خاطر طنزهای اجتماعی تاریکش شناخته می شود، سال گذشته برای فیلم مثلث غم برنده نخل طلای جشنواره کن شده بود و در سال 2017 نیز برای نخستین بار با فیلم مربع این جایزه را کسب نموده بود.

این سینماگر سوئدی در طول این سال ها یکی از اعضای ثابت کن بوده است و دو بار نیز در بخش نوعی نگاه جشنواره حضور داشته که بار نخست آن به سال 2008 و فیلم غیرداوطلبانه و بار دیگر به سال 2014 و فیلم سینمایی فورس ماژور بازمی شود که برنده جایزه هیت داوران شد.

فیلم سینمایی بازی او نیز در سال 2011 در بخش دوهفته کارگردان جشنواره کن رونمایی شد. مثلث غم ساخته نو روبن اوستلوند در شاخه های برترین فیلم، برترین کارگردانی و برترین فیلمنامه اصلی در نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار نامزد دریافت جایزه است.

اوستلوند پس از فرانسیس فورد کاپولا و امیر کوستوریکا سومین سینماگری است که تا به امروز دو بار برنده نخل طلای جشنواره کن شده است و نخستین فردی است که پس از دریافت این جایزه بلافاصله ریاست داوران این رویداد سینمایی را بر عهده می گیرد.

حضور او در راس هیات داوران جشنواره کن درست 50 سال پس از اینگرید برگمان دیگر سینماگر مطرح سوئدی رقم می خورد که در سال 973 ریاست هیئت داوران کن را برعهده داشت.

اوستلوند در این باره اظهار کرد: خرسند و مفتخرم که برای این جایگاه به من اعتماد شد. هیچ جای جهان، انتظار برای دیدنی فیلم به مقدار بخش رقابتی در جشنواره کن بالا نیست. این یک افتخار است که با بخشی از مخاطبان خبره آن همراه هستم. صادقانه می گویم که فرهنگ سینما در مهمترین دوره خود واقع شده است.

کن در بیانیه ای اعلام نمود که روبن اوستلوند را برای ادای احترام به فیلم های سازش ناپذیر و صریح که مدام از دیدنگران می خواهند که خود را به چالش بکشند، برای حضور در راس داوران جشنواره انتخاب نموده است.

اوستلوند اضافه کرد: من به عنوان رئیس داوران، کارکرد اجتماعی سینما را به همکارانم در هیات داوران یادآوری خواهم کرد. یک فیلم خوب به تجربه جمعی مربوط می شود، ما را تحریک می نماید تا فکر کنیم و ما را به بحث در خصوص آنچه دیده ایم برمی انگیزد - پس بیایید با هم دیدن کنیم!.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ 16 تا 27 می سال 2023 (26 اردیبهشت تا 6 خرداد 1402) برگزار می شود.

منبع: همشهری

منبع: فرادید
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2561

به "این کارگردان رئیس داوران جشنواره فیلم کن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارگردان رئیس داوران جشنواره فیلم کن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید