بیش از 8 هزار نفر در زنجان از آموزش های هلال احمر بهره مند شدند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در 6 ماه گذشته از امسال 8 هزار و 854 نفر از دوره های آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک های اولیه و تخصصی بهره مند شدند.

بیش از 8 هزار نفر در زنجان از آموزش های هلال احمر بهره مند شدند

سید قاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارائه آموزش های همگانی یکی از مسئولیت های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش های مورد نیاز هستیم.

او افزود: از ابتدای امسال تا خاتمه شهریور ماه امسال 361 دوره آموزش همگانی، کمک های اولیه و تخصصی به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در شهر ها و روستاها، دستگاه های اجرایی و واحد های تولیدی این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هزار و 864 نفر از اعضای خانه های هلال در گروه های سنی بچه ها، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 68 دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات شرکت کرده و از این آموزش ها بهره مند شده اند.

موسوی افزود: علاوه بر این آموزش های بیان شده در 6 ماه گذشته از امسال، 32 دوره تخصصی برای 833 نفر از امدادگران و نجاتگران فعال در جمعیت هلال احمر استان زنجان ارائه شده است.

او از برگزاری 43 دوره آموزش پایه داوطلبی خبرداد و گفت: در این دوره ها نیز 788 نفر شرکت داشته و از این آموزش ها بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران آموزش در جمعیت هلال احمر پس از گذراندن دوره آموزش کمک های اولیه 22 ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته برای دوره پایه داوطلبی و سپس تخصصی هدایت می شوند تا از آموزش های تخصصی 80 ساعته پایه امداد و پایه نجات نیز بهره مند شوند.

موسوی افزود: هدف از ارائه این آموزش ها ارتقای فرهنگ خود امدادی و ترویج فعالیت های آموزشی برای مخاطبان است.

او با بیان اینکه برای همه این فراگیران گواهینامه ارائه می شود، گفت: این آموزش ها در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری است.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2493

به "بیش از 8 هزار نفر در زنجان از آموزش های هلال احمر بهره مند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 8 هزار نفر در زنجان از آموزش های هلال احمر بهره مند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید