تارا V1 پلاس ایران خودرو چرا 186 میلیون از تارا V1 گرانتر شد؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تارا V1 پلاس ایران خودرو یکی از هشت محصول تازه این خودروساز است که به تازگی قیمت آن از سوی شورای رقابت اعلام شد. شورای رقابت ترفند ایران خودرو برای بالابردن قیمت این محصول را پذیرفت و حالا قرار است این خودرو به بهای کارخانه 493 میلیون و 119 هزار و 947 تومان به فروش برسد. اما این قیمت مصرف کننده تارا V1 پلاس نیست. چرا که با احتساب هزینه های جانبی، قیمت این خودرو به بیش از 580 میلیون تومان می رسد.

تارا V1 پلاس ایران خودرو چرا 186 میلیون از تارا V1 گرانتر شد؟
ویدیو اولین تجربه رانندگی با ریرا را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - در روزهای گذشته ایران خودرو پیروز شد با ایجاد بعضی تغییرات جزئی، قیمت هشت محصول قدیمی خود را افزایش دهد. یکی از این هشت محصولی که از نظر شورای رقابت، تازه قلمداد شد، تارا V1 پلاس ایران خودرو بود.

همین ابتدای کار باید بدانیم که تارا V1 پلاس هیچ تفاوت فنی ای با تارا V1 ندارد! تنها فرق فنی این دو خودرو، مجهزشدن تارا V1 پلاس به گیربکس شش سرعته دستی است. تارا V1 از گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می کرد.

در تارا V1 پلاس علاوه بر گیربکس شش سرعته، گرافیک چراغ های عقب هم تغییر کردند. آنتن کوسه ای به این خودرو اضافه شد و حالا با تغییر رو دری ها، کلیدهای بالابر شیشه ها از کنسول وسط به روی درب ها منتقل شدند.

به غیر از این موارد، دوربین و سنسور عقب به فهرست تجهیزات تارا V1 پلاس اضافه شد و سنسور نور و باران هم در آن قابل مشاهده است.

تارا V1 پلاس بعلاوه چراغ خوش آمدگویی درب های جلو را دارد و در ردیف دوم هم زیرآرنجی برای صندلی های عقب این خودرو تعبیه شد. از آنجایی که جای کلیدهای بالابر شیشه ها در کنسول وسط خالی می ماند، ایران خودرو این بخش را به جاموبایلی تغییر داد و این هم تبدیل به یک آپشن شد.

قیمت تارا V1 پلاس ایران خودرو

پس از اعمال این تغییرات بر روی تارا V1، ایران خودرو پیروز شد کد کلاس تازهی برای این خودرو تعریف کند. کد کلاس تازه هم از نظر شورای رقابت به معنای ظهور یک خودرو تازه است. به همین علت، این شورا می بایست قیمت تازهی برای این خودرو تازه! تصویب و اعلام می کرد.

با نگاهی به امکانات اضافی تارا V1 پلاس ایران خودرو، می توان فهمید که بسیاری از آنها حتی استانداردهای اجباری ای بودند که باید به این خودرو اضافه می شدند.

اما پس از تجهیز این محصول ایران خودرو به جاموبایلی، زیرآرنجی، آنتن کوسه ای و… شورای رقابت قیمت تارا V1 پلاس را 493 میلیون و 119 هزار و 947 تومان گفت. البته این رقم با اضافه شدن هزینه های جانبی (عوارض شهرداری، بیمه، مالیات و…) به 580 میلیون و 120 هزار و 900 تومان افزایش می یابد.

به عبارت ساده تر، اضافه شدن یک دنده به گیربکس تارا V1 و چند امکان ساده دیگر، قیمت آن را برای مصرف کننده 186 میلیون تومان گرانتر از تارا V1 کرد.

ویدیو نبرد دنا و تارا با موتور تازه را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

قیمت قطعات خودروهای چینی نجومی شد / فهرست قیمت بعضی از قطعات خودروهای چینی

قیمت تیگو 8 و FX در سرازیری سقوط / کاهش قیمت روزانه محصولات فونیکس

واردات خودروهای نیسان به ایران مجوز گرفت

کاتالوگ ری را منتشر شد / مشخصات فنی و آپشن های ری را ایران خودرو

منبع: بیت ران
انتشار: 28 مهر 1402 بروزرسانی: 28 مهر 1402 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2641

به "تارا V1 پلاس ایران خودرو چرا 186 میلیون از تارا V1 گرانتر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارا V1 پلاس ایران خودرو چرا 186 میلیون از تارا V1 گرانتر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید