تور دبی: تشریح طرح و فضایی که برای غرفه گردشگری ایران در اکسپو دبی پیش بینی شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ایسنا/ معاون گردشگری به تشریح طرح و فضایی که برای غرفه گردشگری ایران در اکسپو دبی پیش بینی شد، پرداخت.

تور دبی: تشریح طرح و فضایی که برای غرفه گردشگری ایران در اکسپو دبی پیش بینی شد

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

ولی تیموری در وبیناری با مدیران کل و معاونان گردشگری استان های کشور که با حضور شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به اسم مجری، با هدف هماهنگی نهایی برنامه ها و جای گیری در ساختار کلی اکسپو دبی 2021 برگزار گردید، اظهار کرد: پاویون جمهوری اسلامی ایران در متراژی بالغ بر دو هزار مترمربع از 9 بخش یا بلوک تشکیل شده است. بخش نخست بلوک تعداده یک، محل ورود و گرفتن ویزای مجازی کشور ایران و بعلاوه بخشی است که اطلاعات مربوط به پاویون ایران از جمله نقشه، برنامه ها ارائه می گردد و سپس بلوک پاویون گردشگری در متراژ 57 مترمربع قرار گرفته است که در واقع اولین بلوک و محل ورود به سایر پاویون ها به تعداد می آید و بازدیدنمایندگان به منظور مشاهده سایر بخش های غرفه ایران باید از بلوک گردشگری وارد شوند.

وی با تاکید بر هماهنگی و مدیریت برنامه ها طبق شعار واحد نمایشگاه اکسپو با اسم پیوند اذهان و خلق آینده گفت: ادارات کل استانی شرکت نماینده در اکسپو دبی 2021 در کوشش باشند تا با ارائه برنامه های باکیفیت و تمرکز بر اطمینان بخشی و متقاعدسازی، ضمن ایجاد امکان معرفی شایسته جمهوری اسلامی ایران، زمینه ورود گردشگران به کشور را در آینده ای نزدیک فراهم آورند.

تیموری با بیان اینکه 198 کشور حاضر در این رویداد مهم بین المللی علاوه بر معرفی ظرفیت ها و توانمندی های کنونی خود، آینده و منظره روشن کشورشان را هم معرفی می نمایند، یادآور شد: طبق برنامه ریزی اجرا شده، بهره مندی از فناوری اطلاعات در قالب اپلیکیشن ها، واقعیت اضافه نموده و مبتنی بر استارت آپ های این حوزه منتهی به ارائه محتوای تازه به روش های نوین خواهد شد تا ظرفیت های گردشگری کشور در بلوک گردشگری ایران به اسم بخش نخست از غرفه جمهوری اسلامی ایران عرضه گردد.

او با تاکید بر اینکه اکسپو دبی فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت های کلیه دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها و بطور کل فعالان گردشگری کشور فراهم می آورد، اضافه نمود: همه استان ها و بخش های تابعه در این رویداد باید علاوه بر لحاظ کردن شعار سراسری گفته شده، سه زیرمجموعه فرصت، تحرک و پایداری را در برنامه های خود لحاظ نمایند.

وی بیان نمود: محور فرصت با ایجاد پتانسیل برای آینده ای بهتر، شامل حوزه های آموزشی، اشتغال، صنایع و سرمایه گذاری مناسب تر، محور تحرک با شناسایی بخشهای تحرک پذیر و در نهایت محور پایداری با نمایش مفهوم زندگی در تعادل روی سیاره زمین، زیر شاخه نوآوری و شیوه های حفاظت از زیست بوم ها، مدیریت منابع و طراحی محیط ها و سیستم های مالی برای کاهش تغییرات اقلیمی و ایجاد مزایای پایدار به نوعی هر کدام در ساختار پاویون گردشگری جمهوری اسلامی ایران لحاظ خواهد شد.

تیموری در تشریح خدمات گردشگری نوین در غرفه مورد نظر گفت: در فضای پاویون گردشگری با استفاده از پروژکتور 360 درجه و تصاویری که با همین نوع دوربین ها گرفته می گردد، فضای دورتادور را تصاویر پر می نماید، به اسم مثال اگر کاخ گلستان را در نظر بگیریم، بازدیدنماینده خود را در داخل کاخ گلستان می بیند و برای اینکه فضا بیشتر القا گردد، از عطرهایی که قابل استشمام و با فضای آنجا یکی هستند هم استفاده می گردد.

معاون گردشگری بعلاوه در ادامه شرح خدمات فناوری اطلاعات در غرفه گردشگری ایران اضافه نمود: هر بازدیدنماینده ای که وارد پاویون گردشگری می گردد بلافاصله با یک اپلیکیشن، پیامی به او مبنی بر خوشامدگویی ارسال می گردد و اعلام می نماید برای اطلاعات بیشتر می تواند نرم افزاری را که لینکش فرستاده شده آپلود کند و در صورت انجام آن، وارد فضای مجازی پاویون گردشگری می گردد. در واقع این نرم افزار بستر مناسبی بتعداد می آید که برای معرفی پلتفرم های الکترونیکی فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته می گردد.

وی ادامه داد: در میان بلوک های گوناگون پاویون ایران، محلی برای اجرای نمایش ها، موسیقی، فیلم و پرفورمنس وجود دارد که از آن برای اجرای برنامه های متنوع استان ها، جشنواره ها و شرکت های بخش خصوصی و هتل هایی که برای ارائه و اجرای برنامه های خود تمایل دارند، استفاده خواهد شد.

به گفته او، اتاق تجارت یا B2 B هم در حاشیه پاویون گردشگری ایران طراحی شده تا فعالان این حوزه بتوانند با همپای بخش خصوصی و مشتریان خود ارتباط دوسویه برقرار نمایند.

او بعلاوه گفت: در اختیار گرفتن 7 روزنه چشمی از 16 مورد موجود در غرفه ایران به اسم شهر فرهنگ به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد تا با نگاه کردن در آن بتوانند بخشی از میراث فرهنگی هر استان را به صورت محتوای تصویری مشاهده نمایند.

معاون گردشگری تاکید نمود: استان ها، منطقه ها آزاد و شرکت نمایندگان در اکسپو 2020 باید محتواهایی در 90 ثانیه برای هر چشمی فراوری و آماده نمایند که به صورت لوپ تکرار و اجرا گردد.

تیموری اظهار کرد: تمام برنامه ها در پاویون گردشگری به صورت عکس، تصویر، صدا و فضاهای مجازی برای بازدیدنمایندگان آماده می گردد و برای شرحات شفاهی، فرد یا افرادی از هر استان می توانند حضور داشته باشند و به بازدیدنمایندگان اطلاع و شرح دهند.

او اضافه نمود: بعلاوه طبق برنامه ریزی اجرا شده تصمیم بر آن است تا با استفاده از فناوری واقعیت اضافه نموده (AR)، دیواری با اسم دیوار برندها در غرفه گردشگری ایجاد گردد. این دیوار، در حقیقت معرف مجموعه هایی از برندهایی است که برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام نموده و تمایل دارند اطلاعات مربوط به فعالیت ها و کوشش های خود را به بازدیدنمایندگان اکسپو ارائه دهند.

تیموری بعلاوه از برگزاری دو جشنواره استارت آپ های گردشگری و جشنواره هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران به اسم دو رویداد مهم در حاشیه پاویون گردشگری ایران نام برد و گفت: در این دو رویداد در صورت تمایل، بخش های علاقمند و فعال خصوصی در دو بخش استارت آپ های گردشگری و تاسیسات تخصصی مرتبط می توانند با تمرکز بر پتانسیل های کارآفرینی ظرفیت ها و توانمندی های خود را عرضه نمایند و امکان ارتباط با سایر بخش های مشابه را بیابند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2139

به "تور دبی: تشریح طرح و فضایی که برای غرفه گردشگری ایران در اکسپو دبی پیش بینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: تشریح طرح و فضایی که برای غرفه گردشگری ایران در اکسپو دبی پیش بینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید