تعطیلی تالارها و رستوران ها برای کنترل کرونا چاره ساز است؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران/لرستان رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران داران مرکز لرستان معتقد است که تصمیم آنی برای تعطیلی تالارها جهت کاهش ابتلا به کرونا چاره ساز نیست.

تعطیلی تالارها و رستوران ها برای کنترل کرونا چاره ساز است؟

ایمان میر اول مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به بسته بودن چند ماهه تالارهای پذیرایی در تمام نقاط کشور و لرستان و تأثیر آن در رکود اقتصادی اظهار کرد: تعطیلی تالارها باعث کشیده شدن مراسم عروسی در سایر فضاها شده که خطر شیوع کرونا در آن فضاها بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: مراسم عروسی و سایر اجتماعات مردم زمینه درآمدزایی چندین صنف دیگر را فراهم می نماید که این روزها به علت شیوع کرونا بسیاری از این صنوف تعطیل شده اند.

میر اضافه نمود: بسته بودن تالارهای پذیرایی در مراکز استان و سایر شهرستان ها باعث شده مراسم عروسی در فضاهای خانگی و سایر فضاها برگزار گردد که نمونه آن در یک روستا در محیطی بسیار کوچک یک عروسی با هزار نفر برگزار گردید و این برای شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک تر است.

رئیس اتحادیه تالارداران خرم آباد توضیح داد: اینکه تالارها را تعطیل کنیم که شیوع کرونا کمتر گردد به نظر ما قابل قبول نیست.

وی با اشاره به ورشکستگی بسیاری از تالارها و ضرر اقتصادی بسیار زیاد این رسته به واسطه این تعطیلی ها گفت: وام مربوط به کرونا تنها به 20 درصد رسته های تحت پوشش این اتحادیه تعلق گرفته زیرا بیشتر آن ها شرایط دریافت تسهیلات را ندارند و یا مبلغ وام قابل جبران برای خسارت های آن ها نیست.

میر بیان نمود: تقاضای ما از مدیران بخش های مختلف استان این است که مطالعات دقیقی روی تعطیلی ها انجام دهند و اگر تعطیلی ها واقعاً چاره ساز است به این کار اقدام نمایند.

وی تاکید نمود: تالارها و رستوران ها با رعایت پروتکل های بهداشتی، مانع شیوع کرونا می شوند و به مراتب از برگزاری مراسم در منزل یا مکان های دیگر بهتر هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1477

به "تعطیلی تالارها و رستوران ها برای کنترل کرونا چاره ساز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی تالارها و رستوران ها برای کنترل کرونا چاره ساز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید