تلفیق هنر و فناوری در زیورآلات هوشمند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فناوری، به ابداع انواع دستگاههای پوشیدنی پرداخته اند که زیورآلات هوشمند، یکی از انواع آنها هستند.

تلفیق هنر و فناوری در زیورآلات هوشمند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از بیزینس اینسایدر، فناوری های پوشیدنی برای پیشرفته یا کارآمد بودن، نباید لزوما زشت و یا بسیار مردانه باشند. تعدادی از استارتاپ های کوچک و شرکت های عظیم، به طراحی و ابداع فناوری های پوشیدنی برای زنان پرداخته اند که یکی از جالب ترین آنها، زیورآلات هوشمند هستند.

زیورآلات هوشمند، ابزاری هستند که ردیاب های تناسب اندام را به یک اثر هنری تبدیل می نمایند. بعضی از این آثار هنری زیبا، از موادی مانند فولاد ضد زنگ، چرم و چوب ساخته شده اند.

این زیورآلات، ویژگی های خاصی از ابزار هوشمند از جمله ردیابی تناسب اندام کاربر، ارسال پیغام، هشدار بی صدا و حتی یادآوری را شامل می شوند. سازندگان زیورآلات هوشمند، هر نوع جواهری از جمله گردن بند، دستبند یا ساعت را ارائه می دهند تا کاربر، آنها را مطابق میل خود انتخاب کند.

ساخت زیورآلات هوشمند با الهام از برگ درخت

یکی از شرکت های تولیدنماینده زیورآلات هوشمند، شرکت آمریکایی بلابیت(Bellabeat) است که زیورآلاتی با الهام از برگ درختان طراحی می نماید.

این طرح موسوم به لیف نیچر(Leaf Nature)، طراحی جدیدی دارد و از آنجا که قابل تجزیه زیستی است، یک زیور دوستدار محیط زیست به شمار می رود. بدنه این زیورآلات که ظاهری شبیه به برگ دارد، از عناصر بازیافتی چوب ساخته شده و یک قالب فلزی را در خود جای داده است. بخش فلزی لیف نیچر که به رگه های یک برگ شباهت دارد، در دو نوع طلایی و نقره ای ارائه می گردد.

محصولات بلابیت که در قالب دستبند یا گردن بند ارائه می شوند، کار خود را با باتری انجام می دهند و می توانند دقایق فعالیت، کالری های سوزانده شده، مسافت طی شده، مدت خواب و کیفیت خواب کاربر را ردیابی نمایند. کاربر برای استفاده از این قابلیت، تنها باید دستبند یا گردن بند خود را با یک اپلیکیشن تلفن همراه هماهنگ کند تا همه داده ها را ببیند.

کاربر با استفاده از این اپلیکیشن می تواند به آنالیز شرایط سلامت خود بپردازد و هشدارهایی را برای بیدار شدن هنگام صبح تنظیم کند. بلابیت می تواند با استفاده از یک الگوریتم، مقاومت کاربر را در برابر فشار روزانه پیش بینی کند و به او اطلاع دهد که خوب نخوابیده یا ورزش نکرده است و امکان دارد که روز پرفشاری را تجربه کند.

هدف سازندگان لیف نیچر، بهبود سلامت کاربران و فراهم کردن یک سبک سالم زندگی برای آنان است.

ساعت هوشمند با ظاهر کلاسیک

شرکت فرانسوی ویتینگز(Withings)، نوعی ساعت هوشمند ارائه داده است که ظاهری کلاسیک دارد. این ساعت هوشمند موسوم به استیل اچ آر(Steel HR)، نمایشگری کوچک و گرد دارد که زمان، شرایط و پیغام های کاربر را نمایش می دهد.

استیل اچ آر، یک ساعت با ظاهری باریک و از جنش فولاد است که بندهایی با رنگ های سفید و سیاه دارد تا کاربر بتواند رنگ ساعت را براساس سلیقه خود انتخاب کند.

نمایشگر این ساعت می تواند زمان و تاریخ را به کاربر نشان دهد و ضربان قلب او را نیز آنالیز کند. وجود یک حسگر ضربان قلب در این محفظه باریک و نسبتا کوچک، یک فناوری چشمگیر و برجسته است. اگرچه استیل اچ آر از ساعت های معمولی باریک تر است اما فناوری های بیشتری را در خود جای داده است.

این ساعت هوشمند برای شروع کار باید با اپلیکیشنی موسوم به هلث میت(HealthMate) هماهنگ گردد تا بتواند داده های مربوط به فعالیت، مسافت طی شده، کالری های سوزانده شده و خواب کاربر را مورد آنالیز قرار دهد.

استیل اچ آر می تواند با اپلیکیشن های گوناگونی از جمله واتس اپ و فیس بوک و همچنین، اپلیکیشن های مشهور ردیابی تناسب اندام کار کند. وجود حسگر و صفحه نمایش اضافه موجب می گردد که مصرف باتری این ساعت بیشتر باشد؛ بنابراین کاربر باید به جای جایگزین کردن باتری، با استفاده از یک شارژر مغناطیسی نسبت به شارژ آن اقدام کند.

این ساعت می تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که هم به ساعت های هوشمند علاقه دارند و هم به دنبال ساعتی با ظاهر کلاسیک هستند.

حلقه هوشمند

ردیاب های تناسب اندام می توانند با یاری تلفن همراه، داده های ارزشمندی را ارائه دهند اما حلقه هوشمند موسوم به موتیف رینگ(Motiv Ring)، داده ها را مستقیما از انگشتان کاربر خود به دست می آورد.

کاربر موتیف رینگ می تواند آن را هنگام دویدن، تمرین کردن و خواب در دست داشته باشد تا فعالیت ها و خواب او به دقت آنالیز شوند.

نکته مثبت در خصوص موتیف رینگ این است که می تواند ضربان قلب کاربر را نیز آنالیز کند و با وجود اینکه فقط یک حلقه کوچک به نظر می رسد، یک حسگر پیچیده را در خود جای داده است.

موتیف رینگ، فعالیت هایی مانند دویدن را به صورت اتوماتیک تشخیص می دهد؛ در نتیجه نیازی نیست که کاربر در شروع دویدن، به باز کردن اپلیکیشن بپردازد. این حلقه پس از شروع دویدن، هم مسافت و هم زمان را ثبت می نماید و میزان کالری سوزانده شده را نیز نشان می دهد.

موتیف رینگ می تواند دفعاتی را که کاربر طی شب از خواب بیدار می گردد، تشخیص دهد و لحظاتی که کاربر استراحت نداشته را نیز ثبت کند.

این حلقه، اپلیکیشنی نیز دارد که استفاده از آن بسیار ساده است. کاربر با یاری این اپلیکیشن می تواند شرایط و پیشرفت خود را به مرور زمان مورد آنالیز قرار دهد.

طول عمر باتری این موتیف، سه روز است و به سادگی با دو شارژر کار می نماید. شارژ کامل باتری موتیف، حدود 90 دقیقه زمان می برد.

اگرچه اندازه حلقه موتیف، برای بیشتر انگشتان به خصوص انگشتان لاغر مناسب است اما شاید کمی عظیم به نظر برسد. با وجود این، بیشتر افراد باور دارند که این حلقه، بسیار راحت و بادوام طراحی شده؛ در نتیجه می توان آن را طی روز در دست داشت.

ساعتی که به دریافت سلفی یاری میکند!

اگر به ساعت های آنالوگ با ویژگی های دستگاههای هوشمند علاقمند هستید، ساعت ساخت شرکت آمریکایی فسیل گروپ(Fossil Group)، انتخاب خوبی خواهد بود. این ساعت که بر اساس مدل های کلاسیک طراحی شده، به بند فلزی مشبک مجهز است.

این مدل جدید موسوم به کارلی(Carlie)، کوچکتر از مدل های اصلی ساعت های شرکت فسیل گروپ است و ظاهری به دور از پیچیدگی دارد. این ساعت، ضد آب است؛ در نتیجه کاربر می تواند هنگام شنا کردن هم آن را در دست داشته باشد.

ساعت کارلی، در سه رنگ رزگلد، نقره ای و سیاه ارائه شده است.

کاربر می تواند این ساعت را طوری برنامه ریزی کند که با ارسال پیغام از سوی مخاطبین خاص، نوتیفیکیشن برای او ارسال گردد. کارلی، سه دکمه در کنار خود دارد که برای باز کردن دوربین سلفی تلفن همراه کاربر، کنترل پخش موسیقی و تماس تلفنی تنظیم شده اند.

کارلی علاوه بر ویژگی های پیشرفته خود، نیازی به شارژ هم ندارد و یک باتری ساده ساعت می تواند عملکرد آن را تنظیم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1222

به "تلفیق هنر و فناوری در زیورآلات هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق هنر و فناوری در زیورآلات هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید