توسعه فناوری فیلم های گلخانه ای برای جذب بیشتر نور خورشید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، تمام طیف نور خورشید برای فتوسنتز قابل استفاده نیست و بخشی از این طیف برای گیاهان مطلوب تر است. به تازگی فیلم حاوی نقاط کوانتومی به بازار عرضه شده است که در گلخانه ها به کار می رود. این فیلم بخش کم کاربرد نور خورشید را به طول موج هایی تبدیل می نماید که برای فتوسنتز مطلوب تر است. بنابراین، گیاهان فتوسنتز بیشتری انجام داده و محصولات تولیدی گلخانه نیز افزایش می یابد.

توسعه فناوری فیلم های گلخانه ای برای جذب بیشتر نور خورشید

شرکت یوبی کیودی (UbiQD) و نانوسیس (Nanosys) برای توسعه این فیلم های لومینسانس گلخانه ای با هم به توافق رسیدند.

این محصول که با نام UbiGro شناخته می گردد در گلخانه ها و بالای گیاهان نصب می گردد تا به گیاهان یاری کند نور بیشتری را جذب نمایند. این فیلم حاوی مواد فلورسانس است که طیف بهینه تری برای محصولات زراعی ایجاد می نماید و بخش های کم مصرف نور خورشید را به طیف پراستفاده تر برای فتوسنتز تبدیل می نماید.

طی دو سال گذشته، این فناوری توسط چند مرکز مختلف گلخانه ای مورد استفاده آزمایشی قرار گرفته است. این مشتریان از اروپا و آمریکا که به صورت پایلوت از این فناوری در گلخانه ها استفاده کردند، نتایج دلگرم نماینده ای ارائه کردند که آن جمله می توان به بهبود کارایی و برداشت بیشتر اشاره نمود.

با افزایش تقاضای بازار، شرکت یوبی کیودی به دنبال گزینه هایی برای افزایش فراوری بود؛ در این میان، شرکت نانوسیس که قابلیت مقیاس پذیری نقاط کوانتومی خود را در صنعت نمایشگر به اثبات رسانده بود، به عنوان شریک یوبی کیودی انتخاب شد.

شرکت نانوسیس از یک راکتور 2 هزار لیتری برای فراوری نقاط کوانتومی استفاده می نماید که این راکتور می تواند برای توسعه فناوری فیلم های گلخانه ای شرکت یوبی کیودی استفاده گردد.

جیسون هارتلو، مدیرعامل شرکت نانوسیس می گوید: بازار فیلم های گلخانه ای 20 برابر بیشتر از صنعت نمایشگر است و سالانه دو برابر رشد می نماید. گلخانه ها فرصتی گسترده برای مزایای منحصر به فرد فناوری نقاط کوانتومی است. ما امیدواریم که با یوبی کیودی بتوانیم همکاری کنیم تا فیلم های UbiGro را به صورت مقرون به صرفه و در حجم انبوه و همچنین بالاترین استاندارد فراوری کنیم.

نانوسیس در این برنامه همکاری مشترک، توانمندی خود در بخش فراوری صنعتی نقاط و فیلم های کوانتومی را با شرکت یوبی کیودی به اشتراک می گذارد تا با همکاری هم بتوانند فیلم های UbiGro را به بازار گلخانه ها عرضه نمایند، بازاری که حجم آن در حدود 50 میلیارد دلار است.

هانتر مک دانیل، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت یوبی کیودی می گوید: موفقیت شرکت نانوسیس در صنعت نمایشگر الهام بخش بسیاری از ما بود تا مواد پیشرفته را وارد بازار کنیم. ما قصد داریم تا از تجربه شرکت نانوسیس برای ادغام نقاط کوانتومی در محصول نهایی استفاده نموده و آن را به صنعت کشاورزی ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1396

به "توسعه فناوری فیلم های گلخانه ای برای جذب بیشتر نور خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فناوری فیلم های گلخانه ای برای جذب بیشتر نور خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید