ثروت استیو جابز چقدر می توانست باشد و ثروت به جا مانده از او الان به چه اندازه و به چه کسانی رسیده؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ارزش خالص ثروت جابز پس از مرگ

استیو جابز با کوشش های خود در حوزه های مختلف فناوری، موسیقی، فیلم و ارتباطات بی سیم تحولی بزرگ ایجاد کرد. ثروت او در زمان مرگش در 5 اکتبر 2011، که به علت عوارض سرطان پانکراس بود، حدود 7 میلیارد دلار برآورد می شد. با اینکه جابز بیشتر به خاطر تأسیس اپل شناخته شده، بخش عمده ای از ثروتش از این شرکت نمی آید!

ثروت استیو جابز چقدر می توانست باشد و ثروت به جا مانده از او الان به چه اندازه و به چه کسانی رسیده؟

زندگی اولیه و تأسیس اپل

استیو جابز، همراه با استیو وازنیاک و استیو وین، شرکت اپل را تأسیس کردند. جابز و وازنیاک که در دبیرستان هم استد در کوپرتینو، کالیفرنیا همدیگر را دیدار کردند، با طراحی اولین کامپیوتر شخصی اپل I، توانستند 50 عدد از آن را به یک فروشگاه محلی بفروشند.

حرفه جابز پس از ترک اپل

در سال 1985، جابز و وازنیاک اپل را ترک کردند. جابز پس از اخراج به وسیله مدیرعامل وقت اپل، جان اسکالی، تمام سهام خود به جز یک سهم را فروخت. همان سال، او شرکت NeXT را تأسیس کرد که کامپیوترهای ورک استیشن و نرم افزارهای آموزشی فراوری می کرد.

در سال 1986، جابز بخش گرافیک کامپیوتری لوکاس فیلم را خریداری کرد که بعدها به عنوان پیکسار شناخته شد. او 50 میلیون دلار از پول خود را در این شرکت سرمایه گذاری کرد و پیکسار را به یک استودیو بزرگ انیمیشن تبدیل کرد.

بازگشت جابز به اپل

در سال 1997، جابز به اپل بازگشت و به عنوان مدیرعامل منصوب شد. او با حقوقی نمادین 1 دلار کار خود را شروع کرد اما به همراه 38 میلیون سهم از اپل به ارزش 2.2 میلیارد دلار که نشان داد که کاملاً به شرکت متعهد است. جابز با محصولات نوآورانه ای مانند iMac، iPod، iPhone و iPad، و افتتاح فروشگاه های اپل و آی تیونز، تحولی بزرگ در اپل ایجاد کرد.

ارزش خالص استیو جابز در زمان مرگ

در زمان مرگ استیو جابز در 5 اکتبر 2011، ثروت او تا 10.2 میلیارد دلار هم تخمین زده می شد.

ارزش سهام اپل جابز اگر نفروخته بود

اگر جابز سهام اولیه خود در اپل را حفظ نموده بود، ارزش آن در زمان مرگش به حدود 31.6 میلیارد دلار می رسید. با توجه به سهام فعلی اپل در سال 2024، سهام او به ارزش 465 میلیارد دلار می رسید که او را به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل می کرد.

چه کسی ثروت استیو جابز را به ارث برد؟

استیو جابز چهار فرزند داشت، اما ثروت او به همسرش، لارین پاول جابز، و دختر اولش، لیزا برنان جابز، به ارث رسید.

ثروت لارین پاول جابز

لارین پاول جابز بیشتر ثروت استیو جابز را به صورت سهام های دیزنی و اپل به ارث برد. به گفته فوربز، ارزش خالص او در جولای 2024 حدود 15.4 میلیارد دلار است.

ثروت لیزا برنان جابز

لیزا برنان جابز در دوران کودکی رابطه دوری با پدرش داشت و جابز در ابتدا پدری او را انکار کرد. اما بعد از یک آزمایش دی ان ای، جابز پدری او را پذیرفت و لیزا در سال 1986 نام خانوادگی جابز را به نام خود افزود. فورچون تخمین می زند که لیزا برنان جابز در زمان مرگ پدرش 25 میلیون دلار به ارث برد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 تیر 1403 بروزرسانی: 24 تیر 1403 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2660

به "ثروت استیو جابز چقدر می توانست باشد و ثروت به جا مانده از او الان به چه اندازه و به چه کسانی رسیده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروت استیو جابز چقدر می توانست باشد و ثروت به جا مانده از او الان به چه اندازه و به چه کسانی رسیده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید