توسعه گردشگری عشایری در استان اردبیل مطالعه می گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، قادر تقی زاده بعد از ظهر شنبه در جلسه کمیته گردشگری روستایی و عشایری استان اردبیل اضافه کرد: اعتبار اولیه 500 میلیون ریالی برای این منظور اختصاص یافته تا در نخستین گام توسعه گردشگری عشایر مشگین شهر مورد مطالعه قرار گیرد.

توسعه گردشگری عشایری در استان اردبیل مطالعه می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با اشاره به قابلیت های مشگین شهر در حوزه گردشگری عشایری توضیح داد: بهره برداری از ظرفیت عشایری برای توسعه گردشگری این استان ضروری بوده و در این راستا برنامه ریزی شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مطالعات توسعه گردشگری در این خصوص عشایر را در زمینه های سازه آلاچیق، چیدمان و تزئینات داخلی، سبک زندگی، لباس های سنتی عشایر، صنایع دستی، موسیقی سنتی، آئین ها و آداب و رسوم عشایر و... برشمرد.

وی در عین حال بر لزوم حفظ و در صورت ایجاد شرایط احیا ارزش های حاکم در جامعه عشایری در اجرای طرح های توسعه گردشگری تاکید نمود.

تقی زاده یادآور شد: باید توجه کرد که توسعه گردشگری در مناطق عشایری به عاملی برای لطمه خوردن و یا از بین رفتن ارزش های حاکم بر جامعه عشایری استان تبدیل نشود.

معاون امور عشایری استان اردبیل هم در این جلسه زمینه های اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی را از جاذبه های گردشگری و مطالعاتی برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این باید تعداد گردشگران کنونی، شرایط حضور و ابعاد مشارکت جامعه محلی در فعالیت ها و خدمات گردشگری و شرایط راه ها و حمل و نقل و... مورد توجه قرار گیرد.

حاتم طهماسبی پور در تبین چشم انداز کلی توسعه گردشگری عشایر عنوان نمود: در این زمینه باید راهبردهای توسعه گردشگری در محدوده براساس عوامل صنعت گردشگری و مکان یابی مد نظر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1026

به "توسعه گردشگری عشایری در استان اردبیل مطالعه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری عشایری در استان اردبیل مطالعه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید