حادثه حمله پلنگ به مرد روستایی در گیلان؛ حال عمومی چوپان فومنی خوب است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن با تایید حمله پلنگ به یک مرد روستایی در گیلان گفت: حال عمومی چوپان فومنی که مورد حمله پلنگ قرار گرفته خوب است اما در بیمارستان بستری است.

حادثه حمله پلنگ به مرد روستایی در گیلان؛ حال عمومی چوپان فومنی خوب است

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، رضا زمانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، گفت: بامداد دو شنبه 17 آذرماه چوپانی 52 ساله در ییلاقات بالادست فومن در منطقه کوهستانی شکلیک با یک قلاده پلنگ روبرو شده و مورد حمله پلنگ قرار می گیرد و از ناحیه دست چپ و صورت آسیب می بیند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن اضافه کرد: این چوپان فومنی جهت مداوا به بیمارستان کردمحله فومن منتقل شده و مسئولان اداره حفاظت محیط زیست فومن نیز جهت بازدید و عیادت در این بیمارستان حضور پیدا کردند؛ اکنون این فرد برای تکمیل فرآیند درمان به بیمارستان ولایت رشت منتقل شده و حال عمومی وی خوب است.

زمانی با بیان اینکه ما در این موضوع وظایف اخلاقی خودمان را انجام می دهیم گفت: این حادثه در یکی از زیستگاه های حیات وحش شهرستان فومن و خارج از منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست رخ داده که اکنون در حال آنالیز و کارشناسی بوده و در این زمینه آنالیز ها انجام می گردد و مسائل حقوقی آن نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مناطق ییلاقی و جنگلی استان گیلان زیستگاه 100 هزار ساله حیات وحش است عنوان داشت: توصیه ما به دامداران این منطقه این است که از وارد و نزدیک شدن به زیستگاه های حیات وحش این حیوانات به ویژه در فصول سرد سال خودداری نمایند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن اضافه کرد: بخشی از جنگل های هیرکانی دارای گونه های با ارزش و در خطر انقراق که اخیراً ثبت جهانی شدند در شهرستان فومن قرار دارند و این شهرستان دارای درختان با ارزشی مانند سرخ دار و انجیلی بوده که از گونه های با ارزش جهانی هستند؛ بخشی از تنوع زیستی گیلان و ایران در شهرستان فومن واقع شده است.

زمانی با اشاره به اینکه زیستگاه حیواناتی مانند پلنگ، گوزن، شوکا و خرس قهوه ای، جنگل ها و مراتع شهرستان فومن است مطرح نمود: ما باید در حفظ این گونه های ارزشمند که هر کدام نماد کشورمان هستند و نقش مهمی در اکوسیستم دارند کوشش کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1712

به "حادثه حمله پلنگ به مرد روستایی در گیلان؛ حال عمومی چوپان فومنی خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حادثه حمله پلنگ به مرد روستایی در گیلان؛ حال عمومی چوپان فومنی خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید