حمایت قاطع چاوش اوغلو از جمهوری آذربایجان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به باکو بار دیگر برحمایت قاطع ترکیه از جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: آنکارا و باکو یک ملت هستند.

حمایت قاطع چاوش اوغلو از جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهوری و جیحون بایرام اف، وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ارمنستان با زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل، ارامنه ساکن غرب آسیا را برای اسکان دادن به اراضی اشغال شده جمهوری آذربایجان انتقال می دهد و این نشان دهنده آن ست که آن ها قصد ترک اراضی اشغال شده را ندارند.

چاوش اوغلو اضافه کرد: ما در کنار جمهوری آذربایجان به مبارزه ادامه خواهیم داد و جهان باید در کنار حق، در کنار جمهوری آذربایجان و حقوق بین الملل باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ارضی اشغالی جمهوری آذربایجان با وجود قطعنامه های بین المللی هنوز هم آزاد نشده و علاوه بر این همیشه حمله از سوی ارمنستان آغاز شده است و حالا که ارمنی ها در شرایط سخت قرار گرفته اند مناطق غیر نظامی گنجه، ترتر و خیزی را مورد هدف قرار می دهند که دراصل این یک جنایت جنگی است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم دراین کنفرانس مطبوعاتی گفت: رهبران نظامی-سیاسی فعلی ارمنستان از سال 2018 میلادی ضربه های سنگینی به فرایند مصاحبه ها زده اند. اقدامات تحریک آمیز ارمنستان از جولای امسال وارد مرحله جدیدی شده است. در این خصوص ما همیشه حمایت های ترکیه از خود را احساس کرده ایم و بابت این حمایت ها از ترکیه تشکر می کنیم.

جیحون بایرام اف در ادامه گفت: ارمنستان شهر های مهم جمهوری آذربایجان مانند گنجه و مینگه چئویر را که در فاصله 100-200 کیلومتری مناطق مرزی قرار دارند هدف قرار داده است. انجام عملیات های نظامی به خودی خود سناریوی ناخوشایندی است. با این حال، قوانین خاصی برای انجام عملیات نظامی وجود دارد. اما برای ارمنستان هیچ خط قرمز وجود ندارد و طرز تفکر رهبری نظامی - سیاسی ارمنستان، طرز تفکر تروریست ها است.

وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه مواضع جمهوری آذربایجان متکی بر قوانین بین المللی و حقایق تاریخی است اضافه کرد: رئیس جمهوری آذربایجان بار ها اعلام کرده است که با جمعیت ارامنه صلح طلب ساکن آذربایجان مسئله ای ندارد و جمهوری آذربایجان کشوری صلح دوست است و برقرای صلح در منطقه بزرگترین آرزوی آن است.

وی گفت: جمهوری آذربایجان با تمام کشور های جهان به استثنا ارمنستان طرح های مشترک و منطقه ای اجرا می کند که همه این طرح ها در خدمت صلح، ثبات و رفاه مردم منطقه می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1600

به "حمایت قاطع چاوش اوغلو از جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت قاطع چاوش اوغلو از جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید