تور ارزان ارمنستان: پاشینیان: ایران برای ارمنستان راه زندگی محسوب می گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل آرمن پرس، نیکول پاشینیان؛ نخست وزیر ارمنستان که به لیتوانی سفر نموده است، در این کشور اعلام نمود که مسئله قره باغ نیازمند راه چاره نهایی به وسیله گفتگوی سیاسی و در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا گروه مینسک است.

تور ارزان ارمنستان: پاشینیان: ایران برای ارمنستان راه زندگی محسوب می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

پاشینیان اضافه نمود: آماده ایم در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان همه نقشه های منطقه ها مین گذاری شده در منطقه قره باغ را به وی تحویل دهیم، البته رئیس جمهوری آذربایجان هم در برابر این اقدام می بایست همه اسرای ارمنی جنگ قره باغ را به ارمنستان بازگرداند.

نخست وزیر ارمنستان بعلاوه در این سخنان درباره روابط کشورش با ایران بیان کرد: در دهه نود همزمان با استقلال ارمنستان از اتحاد شوروی سابق، ایران برای کشور ما راه زندگی محسوب می شد.

به گفته نخست وزیر ارمنستان، این کشور دارای روابط صمیمانه ای با ایران بوده و ایروان هرگز وارد دسیسه چینی علیه تهران نشده است و نخواهد شد.

پاشینیان این را هم اضافه نمود که او در مدت کوتاهی دو بار با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار نموده است و این مسئله نشان می دهد تا چه حد توسعه روابط با ایران برای ارمنستان مهم است.

نیکول پاشینیان بعلاوه تاکید نمود که ایران و ارمنستان در کوشش هستند تا طرح های مشترک مالی دو کشور را هرچه زودتر اجرایی نمایند.

پس از استقلال ارمنستان، دو کشور ایران و ارمنستان همواره به اسم شریک و دوست به یکدیگر می نگریسته اند. در سال 1992 ایران با رویکردی متعادل در مساله قره باغ دروازه جدیدی از روابط را به سوی دو کشور گگردد به خصوص زمانی که آذربایجان و ترکیه مرزهای خود را به روی ارمنستان بست مرزهای ایران به اسم راه نجاتی برای ارمنستان تلقی می شد که به اسم مسیری برای عبور از گرجستان به علت ناامنی و ثبات داخلی محسوب می شد.

بعلاوه از سال 2016 ارمنستان و ایران به همراه گرجستان، بلغارستان و یونان مذاکرات خود را برای ایجاد کریدور حمل و نقل چند منظوره بین المللی خلیج فارس - دریای سیاه که ایران را به وسیله ارمنستان، گرجستان و دریای سیاه به اروپا متصل می نماید شروع نموده اند. بعضی از متخصصان در ارمنستان خاطرنشان کردند که این راهرو می تواند به وسیله ترانزیت دریایی چین - ایران با طرح کمربند و جاده چینی متصل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2163

به "تور ارزان ارمنستان: پاشینیان: ایران برای ارمنستان راه زندگی محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: پاشینیان: ایران برای ارمنستان راه زندگی محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید