خبرنگاران انتقاد اتحادیه اروپا از تعلل دولت لندن برای برقراری روابط دیپلماتیک پسابرگزیت

به گزارش تور ارمنستان ارزان، لندن - خبرنگاران - درحالی که نشانه ها از بن بست مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد آینده همکاری های دو طرف در دوره پسابرگزیت حکایت دارد، طرف اروپایی تعلل لندن برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک را به باد انتقاد گرفت.

خبرنگاران انتقاد اتحادیه اروپا از تعلل دولت لندن برای برقراری روابط دیپلماتیک پسابرگزیت

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اتحادیه اروپا معتقد است که دولت انگلیس پس از اجرای برگزیت باید مجوز گشایش سفارتخانه رسمی اتحادیه را بدون فوت وقت و اتوماتیک صادر کند.

پیتر استنو سخنگوی جوسپ بورل به تفاوت این مساله با مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری های دوجانبه اشاره و توضیح داد که تعلل دولت لندن در این زمینه غیر قابل توجیه است.

سخنگوی دولت لندن، می گوید مذاکرات درباره شرایط هیات اروپایی در انگلیس در جریان است. اما حساسیت و تعلل دولت انگلیس از آن جهت است که ساختمان اتحادیه اروپا در لندن، مقر پیشین حزب محافظه کار و محلی است که مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین انگلیس در آنجا سه بار جشن پیروزی در انتخابات سراسری را برگزار کرد.

ساختمان یادشده در سال 2007 میلادی و در میانه بحران مالی انگلیس ناگزیر به اتحادیه اروپا فروخته شد، اما اکنون اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار خواهان بازپس گیری این بنای تاریخی هستند.

دولت انگلیس پیشتر نیز با راه اندازی دفتر دائمی اتحادیه اروپا در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی برای نظارت بر حسن اجرای توافق برگزیت در مورد این منطقه مخالفت کرد.

لندن معتقد است که حضور دفتر رسمی اتحادیه اروپا سبب ایجاد تفرقه در این منطقه خواهد شد. اما طرف های اروپایی نگرانند لندن در آینده زیر توافق های اجرا شده خواهد زد.

انگلیس 31 ژانویه گذشته (11 بهمن 98) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از 47 سال عضویت ترک کرد و تا آخر امسال میلادی و در چارچوب دوره موسوم به انتقالی، تابع قوانین اتحادیه اروپاست. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان دو طرف متوقف خواهد شد.

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافق درباره آینده همکاری های دو طرف در دوره پسابرگزیت مشغول مذاکره هستند. گزارش ها حاکیست که این مذاکرات تا به امروز نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1375

به "خبرنگاران انتقاد اتحادیه اروپا از تعلل دولت لندن برای برقراری روابط دیپلماتیک پسابرگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد اتحادیه اروپا از تعلل دولت لندن برای برقراری روابط دیپلماتیک پسابرگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید