خبرنگاران هوای اصفهان ناسالم است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اصفهان- خبرنگاران- شرایط کیفی هوای کلانشهر اصفهان روز چهارشنبه در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد.

خبرنگاران هوای اصفهان ناسالم است

میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تا ساعت 9 صبح امروز با میانگین 121 (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد.

شرایط هوای شهر اصفهان هم اکنون در میدان احمد آباد 125 (AQI) نزدیک به ناسالم برای گروه های حساس، خیابان دانشگاه 136 نزدیک ناسالم برای گروه های حساس، خیابان استانداری 111 ناسالم برای گروه های حساس و بزرگراه خرازی110 در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می نماید و شرایط آلودگی هوا را نمایش می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

همچنین بر پایه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جو نسبت پایدار تا آخر هفته بر روی استان است. بر این اساس طی مدت در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می گردد. در کلان شهر اصفهان و مناطق مرکزی به دلیل پایداری جو، از روز پنجشنبه (به ویژه روزهای آدینه و شنبه) در ساعات اولیه روز شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده های جوی فراهم داشت.

دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان 2تا 3 درجه افزایش خواهد یافت.

اصفهان در زُمره شهرهای آلوده ایران از نظر هواست و این پدیده در فصول سرد و پایداری هوا تشدید می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1192

به "خبرنگاران هوای اصفهان ناسالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای اصفهان ناسالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید