خرید 173 هزارتن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان در قروه

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، موحد امان اللهی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان قروه از خرید 173 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان اطلاع داد و گفت: شهرستان قروه با دارا بودن بیش از 170 هزار هکتار اراضی کشاورزی و بیش از 14 هزار بهره بردار فعال، توان فراوری 500 هزار تن محصولات کشاورزی را دارد.

خرید 173 هزارتن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان در قروه

به گفته وی این میزان فراوری بالغ بر 25 درصد فراوریات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

امان اللهی میزان سطح محصول زیر کشت اراضی دیم را 72 هزار هکتار و اراضی آبی را 27 هزار هکتار دانست و اضافه نمود: از این سطح اراضی بیش از 190 هزار تن گندم برداشت که تا کنون 173 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری گردیده است.

از این میزان گندم خریداری گردیده به گفته فرماندار قروه علاوه بر ذخیره سازی مقدار 90 هزار تن در سیلوهای شهرستان مابقی به سیلوهای خارج از استان صادر گردیده است.

امان اللهی با بیان اینکه شهرستان قروه از نظر فراوری گندم در امسال رتبه سوم در استان را به خود اختصاص داد، توضیح داد: البته از نظر خرید گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان استان کردستان موفق شد صندلی نخست کشوری را از آنِ خود کند.

وی از افزایش 40 درصدی فراوری گندم در قروه نسبت به سال قبل اطلاع داد و با اشاره به میزان وجه گندم پرداختی به کشاورزان، گفت: تا کنون 50 درصد اولیه وجه گندم خریداری گردیده از کشاورزان پرداخت گردیده و مابقی هم در دست اقدام بوده و به نوبت در حال پرداخت است.

در ادامه امان اللهی اظهار امیدواری کرد که باتوجه به آغاز کشت های پاییزه و لزوم تأمین نقدینگی کشاورزان در کنار تأمین به موقع و به مقدار احتیاج نهاده های مربوط همانند کود، بذر، سم و ... مانده طلب کشاورزان به موقع پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 101

به "خرید 173 هزارتن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان در قروه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 173 هزارتن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان در قروه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید