داستان یک مثلث (اینفوگرافیک)

به گزارش تور ارمنستان ارزان، امید، معروف به قاتل بزرگراه در آخرین روزهای سال 86 و پس از چند سال توقف جنایت های سابقش قتل های خود را در کرج شروع کرد. پیش از این دو زن را در گیلان کشته بود و توبه اش برای زندگی سالم زیاد دوام نیاورد.

داستان یک مثلث (اینفوگرافیک)

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، در مدت پنج ماه هشت زن را در کرج در پوشش مسافربر سوار پیکان قهوه ای خود کرد و بعد از خفه کردن آنها، جسدشان را در حاشیه خیابان رها می کرد. کمالشهر، قزلحصار و مهرشهر سه ضلع مثلثی است که اجساد در آن پیدا شد.

امید پس از دستگیری مدعی شد، پنج قتل را در خانه اش در خرمدشت و دو قتل را در خانه اش در کمالشهر انجام داده و یکی از قربانیان را داخل خودرو خفه نموده است.

دور گردن چهار تن از قربانیان هم روسری گره خورده بود. امید چهره آرام و موجهی داشت به طوری که اطرافیانش وقتی متوجه دستگیری او به اتهام قتل های سریالی شدن باورشان نمی شد که این جوان آرام مرتکب قتل ده زن شده باشد.

امید پس از ازدواج خودروی پیکان قهوه ای رنگ خرید و با مسافرکشی، هزینه زندگی اش را تامین می کرد اما چند ماه بعد با همین خودرو قربانیانش را شکار کرد و به قتل رساند.

او درباره انگیزه اش از قتل ها موضوعات مختلفی را عنوان نمود گاهی می گفت به خاطر مسائل اقتصادی و با انگیزه سرقت از قربانیان آن ها را می کشتم گاهی ادعا می کرد که انگیزه اش انتقام از زنانی بود که خیانت می کردند و گاهی هم مسائل جنسی را مطرح می کرد.

او وقتی در شعبه هفتاد و یک دادگاه کیفری یک استان تهران برای دفاع از خود پای میز محاکمه ایستاد به قاضی نورالله عزیزمحمدی گفت: وقتی بنزین گران شد دیگر مسافرکشی برایم به صرفه نبود به همین علت تصمیم گرفتم با قتل زنان و سرقت طلاهای آن ها مسائل اقتصادی ام را حل کنم.

امید بعلاوه وقتی برای آخرین دفاع در صندلی نهاده شد، گفت: اگر با اعدام من جامعه اصلاح می گردد و نبود من همه چیز را درست می نماید مرا اعدام کنید اما می دانم این اتفاق نمی افتد.

عزیز محمدی که حالا بازنشسته و وکیل شده است درباره شخصیت امید می گوید :امید در خانواده ای عظیم شده بود که همواره شاهد اختلافات پدر و مادرش بود پدر به مادر شک داشت و همین علت اصلی آن ها برای درگیری و اختلاف بود این مسائل روی شخصیت امید هم تاثیر گذاشت و باعث شد ذهنش درگیر خیانت باشند امید درباره انگیزه اش دلایل مختلفی را بیان می کرد اما نکته ای که وجود داشت این بود که پس از کشاندن زنان به خانه اش به آن ها تجاوز می کرد، طلاهایشان را سرقت می کرد و آن ها را می کشت این اقدامات نشان می داد ادعای او درباره قتل زنان خیانت کار صحیح نیست. خاطرم هست یکی از قربانیان تازه عقد نموده بود و در مدرسه شبانه روزی درس می خواند.

امید پس از محاکمه در دادگاه کیفری به ده بار قصاص محکوم شد که این حکم به تأیید دیوان عالی کشور هم رسید قاتل سریالی زنان پایان مهرماه سال نود و دو در ملأ عام به دار مجازات آویخته شد.

جهت مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

ضمیمه تپش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2100

به "داستان یک مثلث (اینفوگرافیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان یک مثلث (اینفوگرافیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید