دریادار سیاری: ناوگروه 75 نداجا توانمندی دریامانی و اقتدار ایران را نشان داد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون هماهنگ کننده ارتش، پیغام ناو گروه 75 را صلح و دوستی و تامین منافع جمهوری اسلامی، مبارزه با ناامنی ها و نشان دادن توانمندی علم و دانش و توان دریامانی و اقتدار کشورمان دانست.

دریادار سیاری: ناوگروه 75 نداجا توانمندی دریامانی و اقتدار ایران را نشان داد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر دریادار سیاری امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست هم اندیشی ارتش و کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای خوشایندسازی محیط آموزش و ارتقاء سطح آموزش سربازان درباره بازگشت ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش، گفت: بحث دیپلماسی دریایی و حضور ناوگروه های نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی در دریا های دور دست در سالیان گذشته پایه گذاری شده است و بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا ابتدا در خلیج عدن حضور پیدا کردیم. بعد دریای سرخ و بعد از، مدیترانه و کانال سوئز عبور کردیم و به اقیانوس آرام رفتیم و در بنادر چین پهلو گرفتیم و از آنجا به هند جنوبی سفر کردیم و به سمت آفریفای جنوبی رفتیم که همه این ها پایه کار بود.

وی اضافه نمود: رهبر معظم انقلاب در اجرای تدبیر فرمودند در اقیانوس اطلس هم حضور پیدا کنیم، خوب است. در سال 92 بود که در آن مقطع زمانی پیش بینی حضور در اقیانوس اطلس به عمل آمد. زمانی که این موضوع رسانه ای شد پنتاگون عکس العمل نشان داد و سی ان ان مصاحبه ای کرد و کلیپی درست کرد که در آن خطی از بندرعباس تا سواحل آمریکا کشید که اینجا از راستا جبل الطارق 22 هزار کیلومتر است و در آنجا گفته بود که ایران با کشتی هایی که دارد و اگر در جایی پهلو بگیرد امکان حضور در آنجا را نخواهد داشت، بنابراین آنچه فرمانده نیروی دریایی گفته است شعاری بیش نیست.

معاون هماهنک نماینده ارتش گفت: در آن موقع هم خطاب به سی ان ان گفتیم که شما بدانید و به پنتاگون هم بگویید که ما اگر حرفی زدیم عمل می کنیم که سال جاری آن حرف ما با حضور ناوگروه 75 عملی شد. این ناوگروه اردیبهشت حرکت کرد و طولانی ترین راستا ممکن را انتخاب کرد. قاره آفریقا را دور زد، از اقیانوس هند شمالی عبور کرد و تا شمالی ترین نقطه اطلس شمالی در خلیج فنلاند حضور پیدا کرد که با برگشت آن حدود 46 هزار کیلومتر دریانوردی کرد.

دریادار سیاری ادامه داد: آمریکایی ها بدانند آن 22 هزار کیلومتری که آن ها گفتند دو برابر و نیم شد و گفتند که بدون پهلوگیری در بندری نمی توانند این راستا را طی نمایند که در هیچ بندری هم پهلو نگرفتیم. 135 روز نیرو های ما دریانوردی کردند و در خلیج فنلاند در بندر سنپترزبورگ پهلو گرفتند چرا که آن ها میزبان ما بودند و با اقتدار هم برگشتند.

وی یادآور شد: این نشان دهنده اجرایی شدند تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقاء دیپلماسی دفاعی و دریایی است و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در اقصی نقاط جهان است.

معاون هماهنگ نماینده ارتش با تاکید براینکه پیغام ناوگروه 75 پیغام صلح و دوستی و تامین منافع جمهوری اسلامی، مبارزه با ناامنی ها و نشان دادن توانمندی علم و دانش و توان دریامانی و اقتدار کشورمان بود، گفت: این قدرت دریایی ایران را به معرض نمایش گذاشت. جهان بداند که با وجود همه تحریم ها ناوشکن تمام ایرانی سهند توانست چنین دریانوردی را انجام دهد که در جهان نمونه است.

دریادار سیاری درباره ناو های تازه ایران، اضافه نمود: دماوند تا آخر سال جاری آماده تست می گردد و دنا و بعد از آن تفتان را داریم که به ناوگان نیروی دریایی اضافه می شوند. ناو های ما به نام قله های ایران است؛ آنقدر ناوشکن می سازیم که قله کم بیاوریم.

وی در ادامه درباره نشست با اعضای کمیسیون آموزش مجلس هم گفت: دعوت کردیم از نمایندگان مجلس در یکی از مراکز آموزش ارتش در نیروی زمینی تا با شرایط آموزشی ارتش از نزدیک آشنا شوند.

معاون هماهنگ نماینده ارتش گفت: مسئولین آشنایی کامل با تعداد آموزش گیرندگان، دانش آموختگان و مراکز مختلف آموزشی و به ویژه دانشگاه ارتش ندارند.

دریادار سیاری یادآور شد: امیدواریم که با جلساتی که با نمایندگان مجلس گذاشته می گردد بتوانیم سطح آشنایی آن ها با آموزش های ارتش را بالا ببریم.

وی افزود: نمایندگان مجلس تصمیم ساز و تصمیم گیر در مسایل کلان کشور هستند، بنابراین زمانی که با این مسایل آشنا شوند بهتر می توانند در تصمیم سازی و تصمیم گیری در مسایل کلان آموزشی کشور ارتش را هم مانند سایر مراکز آموزشی ببینند.

معاون هماهنگ نماینده ارتش گفت: در مجلس قبل جلسه ای را با تعداد زیادی از نمایندگان در محل دانشگاه افسری امام علی (ع) گذاشتیم و در آنجا مراحل آموزش را شرح دادیم که موثر هم بود. اما با مجلس تازه هنوز فرصتی نشده بود که در مورد مراحل آموزش ارتش به آن ها شرحاتی را بدهیم که امروز این فرصت به وجود آمد که با اعضای کمیسیون آموزش مجلس نشستی را داشته باشیم تا از نزدیک با مراحل آموزش ارتش آشنا شوند تا از حمایت های آن ها برخوردار شویم.

دریادار سیاری اضافه نمود: ارتش مقاطع آموزش متعددی دارد. تمام کارکنان ارتش در ارتش آموزش می بینند و اگر از جایی هم نیرو گرفته گردد باید آموزش نظامی خود را در ارتش طی کند. تمام قشر درجه دار ما در سطح بالایی از بدنه ارتش را به خود اختصاص می دهد در مراکز آموزشی درجه داری آموزش می بینند.

وی تاکید نمود: بعد از آموزش پایه وارد آموزش های تخصصی می شوند تا بتوانند راهنمایی و رهبری را یاد بگیرند و در کنار آن کار با سلاح را باد بگیرند. تمام مدیران و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه های افسری درس می خوانند.

معاون هماهنگ نماینده ارتش با بیان اینکه 7 دانشگاه در ارتش داریم، اضافه نمود: تمام پزشکان، پیراپزشکان، دندان پزشکان، دامپزشکان همه در دانشگاه علوم پزشکی ارتش درس می خوانند و حجم زیادی از مجموعه آموزشی کشور را به خود اختصاص می دهند.

دریادار سیاری تاکید نمود: امیدواریم با حضور نمایندگان مجلس در این مرکز آموزشی و بازدیدی که خواهند داشت، محیط و امکانات آموزشی نیروی زمینی ارتش را ببینند و به اهمیت آموزش در ارتش پی ببرند. صندلی آموزش و پرورش و تربیت در ارتش بسیار بالا است، چون تربیت و آموزش نیروی انسانی به اسم بزرگترین سرمایه هر سازمانی است که در مراکز آموزشی شکل می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2143

به "دریادار سیاری: ناوگروه 75 نداجا توانمندی دریامانی و اقتدار ایران را نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریادار سیاری: ناوگروه 75 نداجا توانمندی دریامانی و اقتدار ایران را نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید