تور دبی: در فرودگاه ابوظبی چه کار کنیم؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، امکانات فرودگاه ابوظبی | Abu Dhabi Airport

تا چند دهه قبل، ابوظبی تنها یک شهر کوچک بود؛ اما در طی سال های اخیر از دل کویر برخاسته و تبدیل به شهری مدرن شده است. ساختمان ها و آسمان خراش های بلند و مدرن، مراکز خرید و تفریحات لوکس، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری دنیا تبدیل نموده است. فرودگاه ابوظبی بعد از فرودگاه امارات، اصلی ترین شاهراه ورود گردشگران به کشور امارات به شمار می رود. اگر در بین دو پرواز قرار دارید یا به علت تاخیر پروازتان مجبورید مدتی را در فرودگاه منتظر بمانید خبرهای خوبی برایتان داریم. فرودگاه ابوظبی یکی از مدرن ترین و برترین فرودگاه های دنیا است و امکانات و خدمات رفاهی متنوعی را برای مسافران فراهم نموده است. در این مطلب امکانات فرودگاه ابوظبی را به شما معرفی می کنیم تا اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد این فرودگاه است در وقت اضافه بتوانید به خوبی خود را سرگرم کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور دبی: در فرودگاه ابوظبی چه کار کنیم؟

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

اولین کپسول خواب فرودگاهی

قبلا در خصوص کپسول های خواب و توسعه استفاده از آن ها در فرودگاه های دنیا صحبت کردیم. این کپسول ها برای استراحت و خوابیدن یک نفر طراحی شده اند و فضایی کوچک اما امن و راحت برای مسافران فراهم می نمایند. جالب است بدانید که فرودگاه ابوظبی اولین فرودگاهی است که کپسول های خواب (sleep pods) را به مسافران ارائه نموده است و این کپسول ها یکی از بی نظیرترین امکانات فرودگاه ابوظبی به شمار می رود. کپسول های خواب در ترمینال شماره 3 قرار دارند. با بستن در کپسول می توانید خود را از هیاهو و ازدحام فرودگاه جدا کنید و در خلوت و آرامش کمی استراحت کنید. زیر این کپسول فضایی برای قرار دادن بار و چمدان نیز تعبیه شده است، بنابراین بدون نگرانی از دزدیده یا گم شدن وسایلتان می توانید با خیال راحت بخوابید. البته از قلم نیاندازید که حتما آلارم موبایلتان را روشن کنید تا از پرواز جا نمانید.

سالن های استراحت مجلل و شیک

از جمله امکانات فرودگاه ابوظبی سالن های استراحت فرودگاه است. دو سالن استراحت الریم (Al Reem) و الظبی (Al-Dhabi) فضایی مجلل و باشکوه برای استراحت مسافران فراهم نموده است. این سالن ها برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس رایگان است، اما مسافران اکونومی نیز می توانند با پرداخت هزینه ورودی از امکانات و تسهیلات رفاهی این سالن ها استفاده نمایند. دکوراسیون این سالن ها بسیار مجلل و شیک است و امکانات رفاهی از جمله امکان دوش گرفتن در آن ها وجود دارد. میهمانان این سالن ها می توانند در مدت انتظار تلویزیون تماشا نمایند، در هر ساعت شبانه روز اسنک و ساندویچ سفارش دهید و در آرامش استراحت کنید. با پرداخت هزینه تا دو ساعت می توانید در این سالن ها حضور داشته باشید و استراحت کنید.

اینترنت وای فای رایگان

یکی از کاربردی ترین امکانات فرودگاه ابوظبی امکان استفاده از اینترنت وای فای رایگان است. این روزها تقریبا همه افراد برای انجام دادن بسیاری از کارها احتیاجمند اینترنت هستند و با اتصال به اینترنت می توان برنامه ریزی های سفر را بهتر انجام داد. بنابراین مسرور باشید، چون در فرودگاه ابوظبی می توانید از اینترنت پرسرعت رایگان بهره ببرید. برای وصل شدن به شبکه اینترنت فرودگاه کافی است شبکه وایرلس ADAC Free Wireless را پیدا کنید و کانکت شوید. اگر امکان متصل شدن به اینترنت را ندارید می توانید به کیوسک های رایگان اینترنت مراجعه کنید و با استفاده از کامپیوترهای موجود از اینترنت لذت ببرید.

فروشگاه های بدون مالیات

یکی از اهداف اصلی بیشتر کسانی که به شهرهای امارات سفر می نمایند خرید کردن است. شهرهای مختلف امارات مثل دبی، ابوظبی و شارجه سال هاست که از جمله مقاصد خرید پرهوادار هستند و میلیون ها مسافر برای خرید کردن به این شهرها سفر می نمایند. فروشگاه های متعدد بدون مالیات (DutyFree) از امکانات فرودگاه ابوظبی محسوب می شوند و محصولات مختلف را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می نمایند، بنابراین می توانید انواع محصولات را با قیمتی مقرون به صرفه تر بخرید. یکی از برترین فروشگاه های این فرودگاه، بوتیک عطرفروشی است که در مساحتی بیش از 250 متر مربع قرار گرفته است و هرعطری را که فکر کنید برای فروش عرضه می نماید.

کافه گردی

اگر از خرید و گشت و گذار در فرودگاه خسته شده اید می توانید استراحتی کوتاه و لذتبخش در کافه های فرودگاه داشته باشید. قنادی محبوب و پرهوادار لا بریوش (La Brioche) انواع شیرینی های تازه و خوشمزه را در کنار قهوه به مسافران ارائه می نماید. ترکیب عطر خوش شیرینی داغ و تازه همراه با بوی قهوه خستگی سفر را از تنتان بیرون می نماید. این کافه قنادی در قسمت اسکای پلازا قرار گرفته است و یکی از امکانات فرودگاه ابوظبی به شمار می رود. اگر مدت انتظار شما در فرودگاه ابوظبی بیش از 4 ساعت است و امکان حضور در شهر را دارید می توانید از تفریحات زیر نیز لذت ببرید:

سریع ترین ترن هوایی دنیا

در صورتی که وقت بیشتری در اختیار دارید می توانید سری به دنیای فِراری (Ferrari World) بزنید. پرسرعت ترین ترن هوایی دنیا در این پارک قرار گرفته است و اگر هوادار هیجان و آدرنالین هستید می توانید از این تجربه بی نظیر لذت ببرید. این پارک تفریحی آنقدر جاذبه و تفریح دارد که یک روز کامل را می توانید در آن سپری کنید. اما حواستان باشد که در روزهای آخر هفته این پارک بسیار شلوغ می گردد و بهتر است در طول هفته به آنجا بروید.

بزرگ ترین مسجد امارات

در مدت انتظارتان در ابوظبی می توانید از یکی از باشکوه ترین مساجد و در واقع، بزرگ ترین مسجد امارات تماشا کنید. مسجد باشکوه شیخ زاید علاوه بر عنوان بزرگ ترین مسجد امارات، تماشای های بسیاری دارد و برای بازدید از تمام جاذبه های آن حداقل به 3 ساعت زمان احتیاج دارید. بزرگ ترین لوستر دنیا، بزرگ ترین فرش ایرانی (تکمیلش دو سال طول کشیده است) و بزرگ ترین بنای مرمری دنیا در این مسجد باشکوه قرار دارند. مسجد شیخ زاید در روزهای هفته از 9 صبح تا 10 شب و در روز آدینه از 4:30 بعدازظهر تا 10 شب برای بازدید عموم باز است.

فرودگاه ابوظبی یکی از بزرگ ترین فرودگاه های امارات است و بعد از فرودگاه دبی، اصلی ترین فرودگاه این کشور محسوب می گردد. این فرودگاه در 30 کیلومتری شرق شهر ابوظبی قرار گرفته است و دارای 3 ترمینال مسافربری است. فرودگاه ابوظبی در بین پررفت و آمدترین فرودگاه های دنیا قرار گرفته است و سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند. این فرودگاه یکی از مدرن ترین فرودگاه هاست و امکانات رفاهی و خدمات رفاهی متعددی را به مسافرانش ارائه می دهد.

منبع: travelstart.co.za

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2363

به "تور دبی: در فرودگاه ابوظبی چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: در فرودگاه ابوظبی چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید