علت صدا های مرموز و ترسناک در کانادا چیست؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، روزنامه خراسان - فاطمه قاسمی: در بخش های مختلفی از دنیا مردم صدا هایی از زیر زمین، اقیانوس و دریا ها شنیده اند که هیچ وقت منشأ آن ها را پیدا ننموده اند. گاهی اوقات این صدا ها به قدری وحشت انگیز و گیج نماینده هستند که مردم ناچار می شوند محل زندگی خود را ترک نمایند و دولت ها، ارتش و دانشمندان از سراسر دنیا برای تحقیق روی این پدیده ها دست به کار می شوند و اغلب به جواب قطعی نمی رسند. ساکنان شهر وینزور در کانادا از 10 سال پیش تا به حال از صدا های مداوم و عجیب نشئت گرفته از منبعی ناشناخته حرف می زنند که زندگی آن ها را به شدت مختل نموده است.

علت صدا های مرموز و ترسناک در کانادا چیست؟

یک وزوز ناتمام در شهر

شهر وینزور، 220 هزار نفر جمعیت دارد و از سال 2010 مردمش از صدا های عجیبی شاکی اند که از هر نقطه شهر به گوش می رسد. صدا هایی شبیه موتور یک کامیون، نویز یک بلندگو یا رعدو برقی از دور که گاهی شدید و گاهی آهسته است. حتی پیش آمده که چند روزی خبری از صدا نبوده، اما دوباره سروکله اش پیدا شده است. اصلا قابل پیش بینی نیست که صدا ها کی آغاز می شوند، چقدر طول می کشند و چه شدتی دارند و همین ویژگی ها، آن ها را غیرقابل تحمل نموده است.

بعلاوه سلامتی و کیفیت زندگی مردم را به خطر انداخته است و مردم شهر هنوز به آن عادت ننموده اند. مردم کوشش زیادی برای کشف یا برطرف این صدا نموده اند، اما نه تن ها به نتیجه ای نرسیده بلکه دچار ناراحتی هایی مثل سردرد، بی خوابی، بی قراری و افسردگی هم شده اند. به گفته پزشکان این صداها، چون فرکانس پایینی دارند، آسیب های طولانی مدت برای گوش ایجاد نمی نمایند، اما برخی ساکنان با این حرف ها قانع نشده و بار و بندیل شان را جمع و از شهر مهاجرت نموده اند. تصور کنید چه برای کار از خانه بزنید بیرون و چه برای سرگرمی در طبیعت، این صدا های آزاردهنده همواره در گو ش تان باشد. عجیب این که حتی حیوانات هم از این صدا ها آسیب دیده اند.

حدس های فراوان و سوالی که هنوز بی جواب است

افراد زیادی روی این صدا ها تحقیق نموده اند از جمله شخصی به نام مایک پرووست که چهار هزار صفحه از مشاهدات روزانه اش درباره مدت، شدت و ویژگی های این صدا ها در شرایط آب وهوایی مختلف جمع آوری نموده است، اما هیچ تجزیه و تحلیل قابل قبولی برای منبع صدا ندارد. معمولا نخستین گمان ها درباره دلایل صدا های عجیب شامل چنین مواردی است؛ کارخانه های صنعتی، خطوط گاز و برق پرفشار، دستگاه های بی سیم و در برخی موارد نتیجه موج های فرکانس حاصل از لرزه ها در زمین یا جو. برخی هم دلایل پزشکی مثل اختلال وزوز گوش را ارائه می دهند.

برهمین اساس عده ای می گویند، احتمالا منبع این صدا ها مربوط به کارخانه فولادسازی آمریکایی است که در جزیره ای نزدیک به این شهر قرار گرفته است، ولی کسی تا به حال پیروز نشده است برای درستی این ادعا با مسئولان آن وارد مذاکره گردد. محققان، اما می گویند معمولا صدا های زیادی در اطراف ماست و تا زمانی که روی آن ها تمرکز نکنیم، آن صدا ها را نمی شنویم. این محققان وجود صدا های مرموز را تایید نموده، اما منبع آن را هنوز پیدا ننموده اند. در نهایت برخی هم در برابر هر پدیده غیرقابل توضیحی فکر شان به سمت فرازمینی ها و نظریه توطئه می رود و ادعا می نمایند که این صدا ها حاصل سیستم های مخابرات نظامی مخفیانه برای ارتباط با زیردریایی ها یا برنامه آزمایش اسلحه های مخفی است.

براساس یک افسانه محلی سرخ پوستی در کانادا، این صدا ممکن است ریشه در افسانه شکارچی نهنگ باشد که حین شکار، هیولایی بر او ظاهر می گردد و از او می خواهد که نهنگ را شکار نکند، چون تقدیر نهنگ، مرگ به دست شکارچی نیست، اما شکارچی بی توجه به خواسته هیولا، نهنگ را شکار می نماید و از آن به بعد این صدا برای تلنگر به وجدان نوادگان این شکارچی از زیر دریا شنیده می گردد. به هرحال تا امروز منبع این صدا ها همچنان اسرارآمیز به جای مانده است و احتمالا روزی با تحقیقات بیشتر، دلایلی منطقی برای آن پیدا گردد.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2673

به "علت صدا های مرموز و ترسناک در کانادا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت صدا های مرموز و ترسناک در کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید