دولت وفاق ملی لیبی یک پهپاد اماراتی را سرنگون کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی از سرنگون کردن یک پهپاد اماراتی در غرب لیبی اطلاع داد.

دولت وفاق ملی لیبی یک پهپاد اماراتی را سرنگون کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی امروز (چهارشنبه)، در حساب فیسبوکی نیروهای وابسته به دولت الوفاق از سرنگونی یک پهپاد اماراتی در جنوب منطقه العجیلات (غرب لیبی) اطلاع داد.

سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در مورد گفت: پدافند هوایی نیروهای دولت وفاق پیروز شد یک پهپاد اماراتی را در جنوب العجیلات سرنگون کند.

در همین ارتباط، پدافند هوایی نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر روز دوشنبه یک پهپاد ترکیه ای را سرنگون کردند (جزئیات بیشتر).

کشور لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ معمر القذافی، دیکتاتور لیبی در سال 2011، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال 2015 با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست السراج بر اساس توافق صُخیرات مغرب تشکیل شد. هم اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و مجلس وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست عبدالله الثنی و مجلس در طبرق زدند که به مجلس طُبرُق معروف است و طی این سال ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و مجلس، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی طی این مدت بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1248

به "دولت وفاق ملی لیبی یک پهپاد اماراتی را سرنگون کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی یک پهپاد اماراتی را سرنگون کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید