چطور با تور مالزی سفر کنیم؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، هر ساله هزاران ایرانی به مالزی سفر میکنند اما میدانید دلیل این محبوبیت تور مالزی چیست؟ چرا همه برای سفرهای خانوادگی به شرق آسیا مالزی را پیشنهاد میدهند؟ در ادامه با راهنمای توریستی مالزی همراه ما باشید تا برایتان بگوییم اگر دلتان میخواهد با شرق اسیا سفر کنید بهتر است مالزی را انتخاب کنید.

چطور با تور مالزی سفر کنیم؟

مالزی، از جمله کشورهای پرگردشگری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. با توجه به تنوع در جاذبه های گردشگری که در این کشور وجود دارد بدون شک هر مسافری با هر سلیقه ای که داشته باشد می تواند، دنیایی از تجربیات خاص و جدیدی را تجربه کند. اما قبل از سفر به این کشور نیاز است تا اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری های متنوع در کشور مالزی داشته باشید، به همین دلیل ما در راهنمای سفر به تور مالزی اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی نموده ایم تا مسافران بدانند کجا اقامت داشته باشند، چه رستورانی بروند و یا حتی هزینه های مربوط در این کشور در چه حدودی است. با ما در سفر به تور مالزی همراه باشید.

مختصری از تاریخ کشور مالزی

شبه جزیره مالایی مدت زیادی است که از یک جایگاه مهم (مرکزی) در مسیرهای تجاری بین چین و خاورمیانه برخوردار بوده‌است که این موضوع خود نشان دهنده نقشه اولیه این کشور در این منطقه می باشد. اولین پادشاه مالزی که به بنادر شهرهای ساحلی حکومت می‌کرد در قرن 10 میلادی تشکیل شد. این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن بوده است.

موقعیت جغرافیایی مالزی

مالزی از لحاظ جغرافیایی، در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. دو بخش متمایز مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده‌اند، که هردو بخش غربی شبه جزیره مالزی و شرق مالزی، دارای منظره بسیار مشابهی از دشتهای مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه‌ها و کوهستانهای جنگلی انبوه پوشیده شده که مرتفع‌ترین آن، کوه کینابالو به ارتفاع 4٬095.2 متر بر روی جزیره بورنئو قرار دارد. مساحت کل این کشور 329,758 کیلومتر مربع می باشد و طبق سرشماری که در سال 2018 انجام شده این کشور دارای جمعیت 31,834,000 نفر می باشد.

اطلاعات ضروری کشور مالزی

  • زبان رسمی: مالایی
  • واحد پول: رینگیت
  • نوع برق شهری: 240 ولت و 50 هرتز است.
  • کد کشور: +60
  • اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
  • شماره‌های اضطراری:
  • پلیس و آمبولانس: 999
  • آتش‌نشانی و امداد و نجات 994
  • فرودگاه‌های بین‌المللی:
    • فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور
    • فرودگاه سیمپانگ / فرودگاه سیمپانگ
    • فرودگاه باکلالان
    • فرودگاه لاواس

وضعیت آب‌ و‌ هوای مالزی

با توجه به این که کشور مالزی، در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، دارای آب و هوای استوایی می باشد. به همین ترتیب در تمام طول سال هوا گرم و مرطوب است. میانگین بارش سالانه‌ 250 سانتی‌متر و میانگین دمای هوا 27 درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان برای سفر به مالزی

بهترین زمان برای سفر به کشور مالزی به این دلیل که دارای آب و هوای استوایی می باشد، بین ماه های مارس و اوایل اکتبر است زیرا در این ماه ها میزان بارندگی و رطوبت بسیار کم است. در ماه های ژانویه و فوریه هم این کشور گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند زیرا فستیوال های متعددی در آن برگزار می گردد.

هزینه اقامت در تور مالزی

برای اقامت در کشور مالزی امکانات متعددی برایتان وجود دارد، شما تنها باید با توجه به بودجه ای که دارید مناسب ترین آنها را برای اقامتتان انتخاب کنید. این نکته را هم باید بگوییم به نسبت بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا، اقامت در مالزی حتی در هتل های لوکس هم ارزان تر است. در ادامه ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهرهای معروف کشور مالزی می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ 15 بهمن 1396 ذکر شده است).

هتل های دو ستاره 150,000 تا 280,000 تومانهتل های سه ستاره 225,000 تا 355,000 تومانهتل های چهار ستاره 350,000 تا 680,000 تومانهتل های پنج ستاره 550,000 تا 1,000,000 تومان

هتل های پیشنهادی در تور مالزی

  • هتل مندرین اورینتال کوالالامپور (Mandarin Oriental، Kuala Lumpur)

اولین هتلی که در این کشور معرفی می کنیم، هتل 5 ستاره مندرین ارینتال است که در شهر کوالالامپور قرار دارد. اتاق های این هتل کاملا مجهز و مدرن به همراه یک حمام مرمر می باشد. از امکانات این هتل می توان به رستوران مدرن آن که انواع خوراک های ژاپنی، بین المللی و محلی را تهیه نمایید.

شماره تلفن: 0060323808888

وب سایت: mandarinoriental.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور Persiaran Petronas، Kuala Lumpur City Centre، 50088 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • هتل شانگری لا کوالالامپور (Shangri La Hotel)

دیگر هتل پیشنهادی هم در شهر کوالالامپور است، این هتل هم دارای 5 ستاره می باشد و در کنار پارک کی ال سی سی و برج دو قلو پتروناس قرار گرفته است. همچنین با فرودگاه 45 دقیقه فاصله دارد. تمامی امکانات مورد نیاز برای یک اقامت راحت و فوق العاده را می توانید در این هتل در اختیار داشته باشید.

شماره تلفن: 0060320322388

آدرس: مالزی – کوالالامپور Shangri-La Kuala Lumpur، Kuala Lumpur، 50250 Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

  • هتل پولمان کوچینگ (Pullman Kuching)

هتل 5 ستاره در شهر ساراواک مالزی هم جزء بهترین ها برای اقامت می باشد. از جمله امکاناتی که در این هتل شما از آن ها بهره مند خواهید بود اینترنت رایگان، باشگاه بدنسازی، رستوران، مرکز ماساژ، پارکینگ رایگان، رم سرویس و صبحانه رایگان می باشد.

آدرس: مالزی – ساراواک No. 1A، Jalan Mathies، Kuching 93100

  • هتل برجایا (Berjaya Langkawi Resort)

هتلی فوق العاده با نمای بی نظیر که طرفداران زیادی بین توریست ها این کشور دارد. سرویس دهی عالی و تفریحات آبی رویایی از جمله دلایلی هستند که این هتل را به عنوان محبوب ترین هتل در شهر لنکاوی مالزی مطرح کرده است. موقعیت این هتل آنقدر زیبا و رویایی است که قطعا با اقامت در آن بهترین خاطره ها برایتان به یادگار خواهد ماند.

آدرس: مالزی – لنکاوی Burau Bay، Langkawi 07000

هزینه خورد و خوراک در تور مالزی

در کشور مالزی به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب باید 10 رینگیت رینگیت را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 50 رینگت را هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 12 رینگت بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 1 رینگت می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 9.8 رینگت پرداخت بنمایید.

رستوران های پیشنهادی در تور مالزی

  • رستوران بیژن

این رستوران زیبا و دنج که به عنوان یکی ار بهترین رستوران های کوالالامپور شناخته می شود، با توجه به فضای قشنگی که داراست، و غذاهای فوق العاده ش، می تواند بهترین انتخاب برای کسانی که از غذا خوردن در فضاهای دنج لذت میبرند باشد.

شماره تلفن: 60320313575

وب سایت: www.bijanrestaurant.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور 1، Jalan Ceylon، Bukit Ceylon، 50200 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • خانه استیک (The Steakhouse)

استیک بازان حرفه ای می توانند خانه استیک، کوالالامپور را حتما امتحان کنند.

شماره تلفن: 0060321432268

وب سایت: steakhousekl.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور 38-46، Changkat Bukit Bintang، Bukit Bintang، 50200 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • رستوران نائب کوالالامپور (Naeb Iranian Restaurant)

با این که تنوع غذایی در مالزی اونقدر زیاد هست که با ذائقه ایرانی ما هم جور در بیاد اما اگه هیچ غذایی رو به غذاهای ایرانی ترجیح نمیدین، رستوران نائب براتون بهترین گزینه ست.

شماره تلفن: 0060342573615

آدرس: مالزی – کوالالامپور 8، Jalan Yap Kwan Seng، Kampung Baru، 50350 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • رستوران روباز (LimeLight Rooftop Lounge)

این رستوران در پشت بام یک هتل قرار گرفته است و نمای خیلی خوبی دارد. در این رستوران انواع غذاهای آسیایی، مالزیایی و سبزیجات سرو می شود.

آدرس: مالزی – ساراواک 5th Floor، The LimeTree Hotel | Lot 317 Abell Road

هزینه حمل و نقل در تور مالزی

سیستم حمل و نقل کشور مالزی شامل اتوبوس، مترو و تاکسی می شود. به لطف یارانه سوخت، هزینه حمل و نقل در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد، اما اگر می خواهید از تاکسی استفاده کنید باید قبل از این که سوار شوید در مورد کرایه سنگ هایتان را با راننده وا بکنید و به توافق برسید زیرا تاکسی های این کشور از تاکسی متر استفاده نمی کنند.

هزینه بلیط تک سفره 2,50 رینگیت

هزینه بلیط ماهانه 100 رینگیت

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 رینگیت و به ازای هر یک کیلومتر2 رینگیت به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 25 رینگیت باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 2.19 رینگیت

جاذبه های گردشگری در تور مالزی

  • جزیره مانوکان (Manukan Island)

این جزیره، دومین جزیره بزرگ پارک ملی Tunku Abdul، اولین پارک ملی دریایی مالزی است. در این جزیره می‌توانید بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید.

آدرس: Kota Kinabalu, Malaysia

  • منطقه حفاظت شده طبیعی Semenggoh

این منطقه حفاظت‌شده طبیعی به خاطر برنامه حمایت از اورانگوتان‌ها مشهور است. در این برنامه، اورانگوتان‌هایی که رها شده‌اند، والدین خود را از دست داده‌اند یا نجات یافته‌اند، برای زندگی در طبیعت، آموزش داده می‌شوند. به همین دلیل، در جنگل‌های حوالی این محدوده، اورانگوتان‌های زیادی را خواهید دید که در محیط طبیعی پرورش داده می‌شوند.

  • پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading)

علاقه‌مندان به گیاه‌شناسی بدون شک از حضور در این پارک ملی لذت می برند زیرا بزرگترین گل جهان در این پارک می‌روید. این پارک ملی در سال 1983 به منظور فراهم کردن یک محیط حفاظت‌شده برای رافلزیا، به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شد. در سال 1994، درهای پارک به روی عموم مردم گشوده شد و امروزه گردشگران می‌توانند یکی از شگفت‌انگیزترین گیاهان این سیاره را در این پارک تماشا کنند. از کوچینگ و با برنامه‌ریزی یک سفر یک روزه، می‌توانید به این پارک دسترسی داشته باشید.

آدرس: 94500 Lundu, Sarawak, Malaysia

  • منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

این منطقه، یکی از مهم‌ترین مناطق خرید در کوالالاپور است به دلیل مسافرانی که علاقه بسیاری به خرید کردن دارند، بدون شک در این منطقه به شدت لذت خواهند برد و هر چه بخواهند پیدا می‌کنند. این مجموعه چندین مرکز خرید و همچنین یک پارک مصنوعی سرپوشیده نیز دارد.

  • جزیره سیپادان (Sipadan)

این جزیره در دریای Celebes قرار دارد و بهشتی برای علاقه‌مندان به غواصی است. تنها جزیره اقیانوسی مالزی، از یک مخروط آتشفشانی خاموش شده تشکیل شده است. به دلیل تنوع زندگی دریایی در این منطقه، این جزیره یکی از بهترین مقصدهای غواصی در تمام دنیا است.

آدرس: Kapalai, Pulau Sipadan, Malaysia

  • کمرون هایلندز (Cameron Highlands)

کمرون هایلندز یکی از گسترده‌ترین کوهسارهای مالزی است. منطقه‌ای مسکونی که اولین بار در دهه 1920 توسط بریتاینایی‌ها توسعه یافت. این منطقه جمعیتی بیش از 34 هزار نفر دارد که شامل مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و سایر گروه‌های قومی است. این منطقه را به خاطر مسیرهای طبیعت گردی می‌شناسند. این مسیرها، گردشگران را از جنگل‌ها به آبشارها و نقاط دنج و آرام می‌برد.

  • پارک ملی باکو (Bako)

پارک ملی باکو، یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در مالزی است به خصوص برای کسانی که فعالیت‌های تفریحی در دل طبیعت را دوست دارند. این پارک در ایالت ساراواک در بورنئو قرار دارد. پارک اگرچه خیلی بزرگ نیست، جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. حیات وحش، جنگل‌های بارانی، آبشارهای زیبا، سواحل دیدنی و تفریحات دریایی را در این پارک تجربه خواهید کرد

  • رودخانه کیناباتانگان (Kinabatangan River)

این رود، دومین رود بزرگ مالزی است و از کوهستان تا دریای سولو به طول 550 کیلومتر کشیده شده است. این رود در ایالت صباح در بورنئو قرار دارد و به خاطر پوشش گیاهی و تنوع حیات وحش، شهرت دارد. نواحی اطراف این رود بهترین جا برای تماشای فیل‌های آسیایی، کروکودیل و اورانگوتان بورنئویی است.

  • برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas)

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور قبل از اینکه برج Taipei 101 در سال 2004، ساخته شود، بلندترین برج‌های دنیا بودند.

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

  • لنکاوی

لنکاوی یکی از شناخته‌شده‌ترین مقصدهای گردشگری در مالزی است؛ مجمع‌الجزایری متشکل از 99 جزیره کوچک که بزرگترین آنها یعنی جزیره لنکاوی، جمعیتی در حدود 56 هزار نفر دارد. سواحل شنی سفید و زیبا و پوشش گیاهی جنگلی به همراه قله‌های سربه‌فلک کشیده صخره‌ای از جذابیت‌های طبیعت این جزیره است و تعجبی ندارد که با وجود این زیبایی‌ها، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین مقصدهای گردشگری مالزی است.

  • غارهای مولو (Mulu)

غارهای مولو در پارک ملی گونونگ مولو در بورنئوی مالزی قرار دارند. این پارک علاوه بر این غارها، جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارند از ارتفاعات صخره‌ای گرفته تا پوشش گیاهی جنگلی و استوایی. غار سارواک هم یکی از غارهای این مجموعه است که به عبارتی بزرگترین غار دنیا است. فضای این غار به قدری وسیع است که 40 هواپیمای بوئینگ 747 در آن جا می‌شود بدون اینکه بال‌های آنها را جمع کنند.

آدرس: Sarawak, Malaysia

مراکز خرید در تور مالزی

  • مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

شماره تلفن: 0060321449821

وب سایت: www.berjayatimessquarekl.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور Berjaya Times Square، 1، Jalan Imbi، Imbi، 55100 Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

شماره تلفن: 0060323822828

وب سایت: suriaklcc.com.my

آدرس: مالزی، کوالالامپور Menara Berkembar Petronas، Kuala Lumpur City Centre، 50088 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور (Bukit Bintang)

شماره تلفن: 194498833

وب سایت: www.bukit-bintang.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور 290، Jalan Pudu، Bukit Bintang، 55100 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید مید ولی (Mid Valley Megamall)

شماره تلفن: 0060329383333

وب سایت: midvalley.com.my

آدرس: مالزی – کوالالامپور Mid Valley Megamall، 1، Lingkaran Syed Putra، Mid Valley City، 58000 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

بایدها و نبایدها در تور مالزی

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • از حمل پول نقد و اشیا گران قیمت در مکان های پر بازدید جدا خودداری کنید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت کنند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • حمل قرص های روان گردان در این کشور جرم محسوب می شود.
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور مالزی می توانید راهنمای سفارت مالزی را مطالعه کنید.
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 235

به "چطور با تور مالزی سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با تور مالزی سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید