تور کوالالامپور ارزان: جاهای دیدنی کوالالامپور که نباید از دست داد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، کوالالامپور مرکز مالزی و بزرگ ترین شهر آن است. این شهر ترکیبی است از فرهنگ، سنت و بافت مدرن. شهری همراه با جاذبه های فراوان که هرساله گردشگران زیادی به آن سر می زنند. هر توریستی که یک بار پا به این شهر بگذارد دوست دارد دوباره به آن برگردد. خبرنگاران در این مطلب شما را به این شهر پرجاذبه می برد تا با برترین جاهای دیدنی کوالالامپور آشنا شوید.

تور کوالالامپور ارزان: جاهای دیدنی کوالالامپور که نباید از دست داد

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور ارزان از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

راهنمای سفر به کوالالامپور در یک نگاه

1- برج کی ال از زیباترین جاهای دیدنی کوالالامپور

kl tower یکی از برترین جاهای دیدنی کوالالامپور

این برج یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور است که خاطره آن را هر گردشگری به خاطر می سپارد. معماری این برج انعکاسی از میراث معماری اسلامی با ساخت و طراحی دست خط های عربی و کاشی کاری اسلامی است. قسمت بالای این برج بسیار باشکوه است و حس خوبی از منظره شهر و مردم ایجاد می نماید.

راهنمای رفتن به kl tower:

قطار سریع السیر شهری: با خط کِلانا جایا خود را به ایستگاه دنگ ونگی برسانید.

مونوریل: با مونوریل خود را به بوکیت ناناس برسانید. فاصله این برج از وسایل حمل ونقل عمومی دور است و باید برای رسیدن به آن کمی پیاده روی کنید.

2- برج های دو قلوی پتروناس

petronas tower این برج های شبیه به برج های دوقلوی تجارت جهانی در آمریکاست ساخته شده که تخریب شد

برج های پتروناس یکی دیگر از جاهای دیدنی کوالالامپور است که به عنوان مناره پتروناس در زبان مالایی هم شناخته می گردد. طبق نظر شورای ساختمان های بلند و مسکن شهری (CTBUH)، این برج ها، بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند.

سوریا کی ال سی سی یک مرکز خرید کوچک با کیفیت در پایین برج پتروناس است. این مرکز خرید محصولات باکیفیت و مطابق با نیازهای اولیه را دارد. زمان تقریبی برای بازدید از این برج ها در یک تور بازدید چیزی در حدود 45 دقیقه است. برنامه بازدید از این برج بسیار منظم اجرا می گردد. فروش بلیط برای گردشگران و بازدیدنمایندگان از ساعت 8:30 صبح شروع می گردد. طبق برنامه ریزی برای بازدید از این برج در ابتدا بازدیدنمایندگان به قسمت پل آسمان می فرایند و 10 دقیقه زمان برای دیدن منظره ها زیبای اطراف برج می گذراند. یکی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین بخش های این برج، پل دوطبقه ای در میان 2 برج است که منظره زیبایی از شهر را پیش چشم بازدیدنمایندگان می گذارد.

عرشه دیدن در برج پتروناس

تراس معروف petronas tower که نمایی باورنکردنی از کوالالامپور دارد

قسمت دیگر این برج عرشه دیدن در طبقه 86 برج است که بازدیدنمایندگان با سوار شدن دومین آسانسور می توانند به این قسمت بفرایند. این قسمت از برج نمایی 360درجه از کوالالامپور را مقابل چشم می گذارد و بازدیدنمایندگان 15دقیقه زمان دارند تا با حضور در این قسمت برج تجربه وصف نشدنی ای را برای خود ثبت نمایند. در طبقه همکف برج هم فروشگاه سوغاتی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید. ساعات بازدید از برج هر روز 9 صبح تا 9 شب است (دوشنبه ها تعطیل است و آدینه ها هم از ساعت 13 تا 14:30 یک تعطیلی کوتاه مدت دارد.)

3- کی ال سی سی پارک، سرسبز در میان جاهای دیدنی کوالالامپور

پارک مرکزی کوالالامپور یا klcc park

کی ال سی سی پارک، یک باغ 50 هکتاری است که نزدیک به مرکز خرید سوریا کی ال سی سی واقع شده است. این باغ به وسیله روبرتو بورل مارکس طراحی شده که هدف اصلی آن ایجاد فضای سبز زیبا در اطراف برج دو قلوی پتروناس بود. در این پارک یک دریاچه مصنوعی 10 هزار مترمکعبی (دریاچه سمفونی) وجود دارد. با یک پل 43 متری که از روی آن عبور می نماید و با ایستادن بر روی آن، دید کاملی از پارک و برج های دو قلو خواهید داشت.

جهت پیاده روی این پارک 1.3 کیلومتر است که مردم عادی و ورزشکاران از آن استفاده می نمایند و نکته جالب این که از مواد مخصوصی برای راحتی و ایمنی در پیاده روی و دویدن ساخته شده است. این پارک محل های مناسبی مثل زمین بازی و استخر بچه ها هم دارد که می تواند لحظات مفرحی را برای بچه ها و والدین فراهم کند.

بدون شک دریاچه سمفونی یکی از مهم ترین دلایل حضور مردم در این پارک است. این پارک فواره ای دارد که تا ارتفاع 42متری آب را پرتاب می نماید. این نمایش فواره آب در این پارک هر روزه در ظهر و در شب اتفاق می افتد. یکی از راه های رفتن به پارک ال سی سی استفاده از خودروی شخصی است. می توانید از پارکینگ پارک هم بهره ببرید. یکی دیگر از راه ها، استفاده از قطارهای سریع السیر کوالالامپور است تا به راحتی بتوانید خود را به پارک کی ال سی سی برسانید.

4- باغ گیاه شناسی پردانا

یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور | Perdana Botanic Garden

باغ گیاه شناسی پردانا، که با نام قدیمی لیک گاردن سابق مشهور است، قدیمی ترین و محبوب ترین پارک در کوالالامپور است. در این جا می توانید از میان پرندگان پارک پرنده عبور نموده و به پارک پروانه بروید. بعلاوه می توانید در پارک زیبای گوزن و باغ ارکیده قدم زده و لحظات بسیار دلچسبی داشته باشید. در بین این باغ ها می توانید از جاذبه های دیگر آن مثل بنای یادبود ملی، پلانِتاریوم و موزه اسلامی دیدن کنید.

این باغ مجموعه خارق العاده ای از گیاهان مختلف از انواع ارکیده ها و درختان بائوباب را در خود جای داده است. یکی از نکات قابل توجه در این باغ گیاه شناسی این است که گردشگران و بازدیدنمایندگان می توانند رایگان از آن دیدن نموده و در فضای باطراوت آن گردش نمایند. این باغ فرصت قایق سواری را هم در اختیار بازدیدنمایندگان خود قرار می دهد. در آمفی تئاتر این باغ کنسرت هم برگزار می گردد.

با وسایلی نظیر تاکسی و اتوبوس می توانید خود را به این باغ برسانید. اما بیشتر بازدیدنمایندگان در راه برگشت از تاکسی استفاده می نمایند چون گردش در این باغ حسابی خسته تان می نماید. بهتر است که برای برگشت تاکسی را از قبل رزرو کنید و یا از تاکسی های آنلاین بهره ببرید. ساعت بازدید از این مجموعه، 7 صبح تا ساعت 8 شب است.

5- پارک پرنده کِی اِل

تجربه ملاقات نزدیک با پرندگان در Kuala Lumpur Bird Park

پارک پرنده کِی اِل در باغ گیاه شناسی پردانا، در فاصله 10 دقیقه ای مرکز شهر کوالالامپور است. این باغ در سال 1991 تاسیس شد و در منطقه لیک گاردن واقع شده است. این پارک، خانه بیش از 3 هزار پرنده از 200 گونه پرنده محلی و خارجی است. مهم ترین ویژگی این پارک که آن را از دیگر پارک های پرنده متمایز می نماید، این است که پرندگان می توانند به صورت آزادانه در آن پرواز نمایند.

تنها در یک منطقه این پارک گونه های خاص پرندگان در قفس نگهداری می شوند. از نکاتی که باید در خصوص بازدید از این پارک توجه داشته باشید این است که از کنار بعضی از پرندگانی که آزاد پرواز می نمایند با دقت بگذرید. بعضی از این پرندگان منقار و چنگال های تیزی دارند و به همین علت برای پرهیز از خطر باید به آرامی از کنار آن ها عبور کنید.

از تسهیلات رفاهی این مجموعه، زمین بازی ویژه بچه ها و جهتهای ویژه پیادهروی و امکانات ورزشی مثل قایق پدالی و پارویی است. دکه های بسیاری هم در این مجموعه وجود دارد که خوراکی های خوشمزه ای دارند. این باغ بزرگ پرندگان همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر پذیرای بازدیدنمایندگان خواهد بود.

6- پارک پروانه های کوالالامپور

به جهانی پروانه ها در Kuala Lumpur Butterfly Park بروید

یکی دیگر از جاهای دیدنی کوالالامپور پارک پروانه هاست که بزرگ ترین پارک پروانه در مالزی و جهان است. این مجموعه یک جاذبه گردشگری محبوب در این کشور است. این پارک در مجاورت لیک گاردن و باغ پرندگان کوالالامپور واقع شده است. در این مجموعه بیش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف وجود دارد. از اتفاقات جالب این مجموعه این است که پروانه ها معمولا روی دست و لباس بازدیدنمایندگان می نشینند و هرچقدر علاقه مندی بازدیدنمایندگان به این مساله بیش تر باشد قطعا بازدید از این مجموعه مجذوب نمایندهیت بیش تری دارد. این پارک علاوه بر محوطه ای که پروانه ها در آن هستند موزه ای دارد که گونه های مختلف حشرات و پروانه ها از سرتاسر جهان در آن نگهداری می گردد.

قیمت بلیط این پارک برای بزرگسالان چیزی در حدود 22 رینگیت و برای بچه ها 11 رینگیت است. اگر بخواهید در مجموعه فیلمبرداری بکنید، باید مبلغ 4 رینگیت را هم پرداخت کنید. برترین روش برای رسیدن به این پارک به وسیله قطار سریع السیر شهری است. در ایستگاه کوالالامپور پیاده می شوید و جهت 30 دقیقه ای سرسبزی را تا پارک پروانه ها خواهید داشت.

7- باغ وحش ملی کوالالامپور معروف به باغ وحش نگارا

negara zoo in koalalampour

چیزی در حدود 50 سال پیش این باغ وحش که به باغ وحش نگارا معروف است ساخته شد و بخش خصوصی مالزی آن را اداره می نماید. این باغ وحش در فاصله 13کیلومتری از مرکز کوالالامپور واقع شده است و در میان جنگل های بسیار سرسبز واقع شده است. در این باغ وحش بیش از 450 گونه حیوانی از پرندگان، خزندگان، دوزیستان، پستانداران و آبزیان وجود دارد. این باغ وحش گونه های حیوانی نایاب هم در خود جای داده است.

یکی از مهم ترین بخش های این باغ وحش آکواریوم تانکا عبدالرحمن است که از پربازدیدنماینده ترین بخش های باغ وحش است. نمایش فیل ها از دیگر برنامه های مفرح این مجموعه است. اسب سواری و نمایش روزانه شیردریایی هم از جمله برنامه های این مجموعه است. این باغ وحش یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کوالالامپور است.قیمت بلیط این مجموعه 15 رینگیت است و برای فیلمبرداری هم باید مبلغ جداگانه ای پرداخت کنید. دم در ورودی این باغ وحش بزرگ هم ون هایی هستند که با پرداخت 5 رینگیت تمام بخش های این باغ وحش را به شما نشان می دهند. 20دقیقه ای هم در این بین توقف دارند تا گشت و گذاری کنید و اگر خواستید عکس بگیرید. برترین روش برای رسیدن به این مجموعه استفاده از خط آهن سریع (LRT) است. در ایستگاه وانگسا ماجو خط کلانا جایا پیاده شوید و یک تاکسی بگیرید و به باغ وحش بروید.

8- بوکیت بینتانگ؛ خیابانی برای زندگی شبانه در کوالالامپور

Bukit Bintang یکی از خیابان های شلوغ شهر کوالالامپور و مرکز تجاری آن است

یکی دیگر از جاهای دیدنی کوالالامپور خیابانی معروف به نام بوکیت بینتانگ است که به عنوان یکی از برترین نقاط برای شب زنده داری و زندگی شبانه شناخته می گردد. در این نقطه از شهر می توانید در کنار خیابان شلوغ که رستوران ها، کافه ها و کلاب های متنوعی دارد، راه بروید و با آخرین موسیقی و ریمیکس های زنده و شاد همنوا شوید. این خیابان به علت نزدیکی به هتل های لوکس، رستوران های درجه یک و تعداد زیادی مراکز خرید در بین گردشگران مشهور است.

9- معبد تین هو

برای آرامش پیدا کردن سری به Thean Hou Temple بزنید

این معبد شباهت بسیاری به معابد چینی دارد چرا که معبد تین هو یکی از بزرگ ترین معابد چینی در جنوب شرقی آسیا است. این معبد با معماری برجسته چینی آن در سال 1989 میلادی بازگشایی شد. این جا محل بسیار مجذوب نماینده و محبوبی برای گرفتن عکس های عروسی است و نکته جالب توجه این معبد آن است که یک دفتر ثبت ازدواج در آن واقع شده است که سالانه بیش از 5 هزار زوح در آن ازدواج می نمایند.

10- ایستگاه راه آهن کوالالامپور

railway station

این ایستگاه با ظرافت و زیبایی بسیار و با ترکیبی از معماری شرقی و غربی ساخته شده است و یکی از جالب ترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. این ایستگاه راه آهن ساختمان ها و بناهای بسیار زیبا و منحصر به فردی در خود جای داده است و گردشگرانی که از این مجموعه دیدن می نمایند این ایستگاه راه آهن را بسیار زیبا و اعجاب انگیز توصیف می نمایند. این ایستگاه راه آهن در سال 1910 ساخته شد و به مسافران سنگاپور و سایر منطقه ها جنوبی آسیا خدمات حمل و نقل ارائه می کرد.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2452

به "تور کوالالامپور ارزان: جاهای دیدنی کوالالامپور که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوالالامپور ارزان: جاهای دیدنی کوالالامپور که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید