رباتی که رفتارهای غیرقانونی را ردیابی می نماید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهو نیوز، طی چند روز آینده یک ربات مخصوص گشت زنی در منطقه توا پایوه سنترال سنگاپور مورد آزمایش قرار می گیرد تا رفتارهای اجتماعی نامطلوب را رصد کند.

رباتی که رفتارهای غیرقانونی را ردیابی می نماید

این ربات خاویر نام دارد و در منطقه های که عابران زیادی گذر می نمایند به کار گرفته می گردد تا در برقراری و افزایش بهداشت و امنیت عمومی به افسران پلیس یاری کند.

سازمان HTX سنگاپور با همکاری آژانس علوم فناوری و تحقیقات این ربات را طراحی نموده اند تا در میان جمعیت حرکت کند و فعالیت های مختلف از جمله سیگار کشیدن در منطقه ها ممنوع، دستفروشی غیر قانونی، پارک نامناسب دوچرخه، گردهمایی های بیش از 5 نفر و حضور وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت در پیاده روها را ردیابی کند.

ربات با رصد چنین رفتارهای غیرقانونی یک هشدار به مرکز دستور و کنترل خود می فرستد و بعلاوه پیامی مناسب را نشان می دهد تا شهروندان را از رفتار مذکور منع کند.

هدف استفاده از خاویر کاهش نیروی انسانی مورد احتیاج برای گشت زنی در شهر و افزایش کارآمدی است.

ربات مذکور مجهز به حسگرهای مختلف و ویژگی های ایمنی است. علاوه بر آن خاویر می تواند به طور اتوماتیک مسیریابی کند و از موانع ثابت و متحرک مانند عابران پیاده اجتناب کند.

در کنار این موارد ابزار مذکور مجهز به دوربین هایی است که چشم اندازی 360 درجه را فراهم می نمایند. دوربین های مذکور قادر به ثبت ویدئو و عکس در نور کم هم هستند.

اطلاعاتی که خاویر ثبت می نماید به یک سیستم تحلیل ویدئو با هوش مصنوعی فرستاده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2134

به "رباتی که رفتارهای غیرقانونی را ردیابی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که رفتارهای غیرقانونی را ردیابی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید