رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است و این نگران کننده می باشد.

رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شریفی اضافه نمود: در فرایند کرونا موارد متعددی دخیل هستند که یکی از جدی ترین موضوعاتی که موجب شده وضع کشور در 284 شهرستان به رنگ آبی تغییر وضع بدهد بالا رفتن آمار واکسیناسیون و خروج از خیز پنجم کروناست.

وی ادامه داد: این عوامل موجب شده تا کشور به سمت آبی شدن پیش برود.

آقای شریفی خاطر نشان کرد: وضع آبی شهر ها را نباید به منزله خاتمه کرونا در نظر بگیریم.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: اگر سویه تازه اومیکرون که در آفریقای جنوبی شناسایی شده وارد کشور گردد این نگرانی وجود دارد که این وضع آبی فعلی نقشه به رنگ نارنجی و قرمز تغییر یابد.

وی درباره دلایل قرمز شدن شهر های طبس و بهاباد هم اضافه نمود: این دو شهرستان مجاور هم هستند و زمانی که هر دو در وضع قرمز کرونایی قرار می گیرند زنگ خطر است؛ از انستیتو پاستور درخواست کردیم که از این شهر ها نمونه برداری نمایند تا سویه کرونایی شناسایی گردد هر چند احتمال اولیه سویه دلتاست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: دو علت موجب می گردد که خیز تازه کرونا پیش بیاید اول ورود سویه تازه به کشور و دوم کاهش سطح مراقبت های بهداشتی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2273

به "رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید